AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Noen som har tatt med barna til sør-England på ferie? Er det barnevennlig? Har mange gode minner fra språkreise. Kunne tenke meg å dra tilbake (elsker England!). Men er det veldig forfall der? Dyrt? Barnevennlig/uvennlig? Tenker til sommeren. Har kanskje 30 000kr i budsjett. Anonymkode: 7af5a...37d
Akryl Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen som har tatt med barna til sør-England på ferie? Er det barnevennlig? Har mange gode minner fra språkreise. Kunne tenke meg å dra tilbake (elsker England!). Men er det veldig forfall der? Dyrt? Barnevennlig/uvennlig? Tenker til sommeren. Har kanskje 30 000kr i budsjett. Anonymkode: 7af5a...37d Brighton er bra for barn. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #3 Skrevet 22. november 2023 13 hours ago, Akryl said: Brighton er bra for barn. Har du noen tips til barnevennlige steder å bo? Er togstasjonen fra Gatwick langt unna sentrum? Anonymkode: 7af5a...37d
Bondenisse Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 Kent går det hurtigtog fra London, er veldig grønt, fint og barnevennlig. hele sørkysten er full av fine perler. Fra gatwick må dere sannsynligvis bytte tog i London, men da ligger hele landet for deres føtter ☺️ Mange fine badebyer osv der barna kan storkose seg. Var selv på språkreise i Bournemouth en gang og hadde mange gode minner om engelsk sandstrand som inspirasjon for nye reiser. Så langt er det bare Bristol jeg ikke ville tatt med barn til (var sikkert bare uheldig med nabolaget jeg leide Airbnb i).
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 Vi har vært der med barna flere år på rad! Har hatt base i Bournemouth, pga den flotte sandstranda der. Fin sand så langt øyet kan se! Og det er en by der engelskmenn selv drar på ferie, så det skjer mye der. Meget barnevennlig. Vi har pleid å ha leiebil, men det er også en togstasjon der. Man kan også komme seg til andre fine perler ved kysten med offentlig transport hvis du ikke kjører bil. Vi har plukket fossiler langs Jurassic coast, og hatt stort sett fint vær (bortsett fra i fjor sommer, men da oppdaget vi at det var mye å gjøre i regnvær også). Anonymkode: befb7...3b7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Akryl skrev (23 timer siden): Brighton er bra for barn. Det er rullesteinstrand der og vanskelig å bade. Vær også obs på at flere helger på sommeren arrangeres det store konserter på stranda og byen er overfylt av folk. Jeg liker Brighton godt men om dere tenker badeferie hadde jeg kanskje valgt en av de mindre byene langs kysten. Anonymkode: 92715...d90 1 2
Grüner Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har du noen tips til barnevennlige steder å bo? Er togstasjonen fra Gatwick langt unna sentrum? Anonymkode: 7af5a...37d Gatwick er ikke i Brighton.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 26 minutter siden, Grüner said: Gatwick er ikke i Brighton. Nei, men toget fra Gatwick går direkte til Brighton. Anonymkode: 7af5a...37d 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 10 hours ago, Bondenisse said: Kent går det hurtigtog fra London, er veldig grønt, fint og barnevennlig. hele sørkysten er full av fine perler. Fra gatwick må dere sannsynligvis bytte tog i London, men da ligger hele landet for deres føtter ☺️ Mange fine badebyer osv der barna kan storkose seg. Var selv på språkreise i Bournemouth en gang og hadde mange gode minner om engelsk sandstrand som inspirasjon for nye reiser. Så langt er det bare Bristol jeg ikke ville tatt med barn til (var sikkert bare uheldig med nabolaget jeg leide Airbnb i). Der var jeg også på språkferie! Gjorde meg anglofil for livet. Så du anbefaler barneferie i Sør-England? Anonymkode: 7af5a...37d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: Det er rullesteinstrand der og vanskelig å bade. Vær også obs på at flere helger på sommeren arrangeres det store konserter på stranda og byen er overfylt av folk. Jeg liker Brighton godt men om dere tenker badeferie hadde jeg kanskje valgt en av de mindre byene langs kysten. Anonymkode: 92715...d90 Har du noen forslag? H a syns du om prisnivået der'a? Anonymkode: 7af5a...37d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Jeg er veldig glad i Cornwall. Reiser dit nesten hver sommer. Hyggelige (familie)puber, fint å gå turer, grønt og fint. Anonymkode: 431fe...106 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er veldig glad i Cornwall. Reiser dit nesten hver sommer. Hyggelige (familie)puber, fint å gå turer, grønt og fint. Anonymkode: 431fe...106 Altfor mange turister Anonymkode: c7771...8f0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er veldig glad i Cornwall. Reiser dit nesten hver sommer. Hyggelige (familie)puber, fint å gå turer, grønt og fint. Anonymkode: 431fe...106 Hvordan kommer dere dere dit fra flyplassen? Hvordan er prisnivået kontra London? Fullt om sommeren eller søvnig landsbysjarm? Anonymkode: 7af5a...37d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #14 Skrevet 22. november 2023 Har vært på språkreise til Brighton da jeg var 16 og dro tilbake dit som au-pair da jeg var 19-20 år. Fantastisk by "Brighton and Hove" som det heter nå, men stranden er rullesteiner, men masse aktiviteter som skjer for barn i byen. Anonymkode: 4f25b...d60
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #15 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan kommer dere dere dit fra flyplassen? Hvordan er prisnivået kontra London? Fullt om sommeren eller søvnig landsbysjarm? Anonymkode: 7af5a...37d Tog fra Reading til Exeter og f.eks videre til Plymouth. Vi har brukt mye lokalbuss. Siden vi ofte er der i juni og begynnelsen av juli, har det vært langt fra fullt. Mye hyggelige landsbyer. Prisnivå kommer an på hva du velger, men rimeligere enn London. Anonymkode: 431fe...106
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #16 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har du noen tips til barnevennlige steder å bo? Er togstasjonen fra Gatwick langt unna sentrum? Anonymkode: 7af5a...37d Det tar ca 45 min fra Gatwick til Brighton med tog, og togstasjonen i Brighton er midt i byen. Anonymkode: 4f25b...d60
Tomas77 Skrevet 22. november 2023 #17 Skrevet 22. november 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Altfor mange turister Anonymkode: c7771...8f0 Enig i at det er for mange turister i Cornwall. Devon er bedre men min favoritt i sør er Somerset. Gode familiepuber med god mat og overnatting også.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #18 Skrevet 22. november 2023 Vi var til Bournmouth i sommer med barn. Veldig fint, laaang sandstrand, mulighet for forskjellige dagsutflukter, lett å komme seg rundt med buss. Velholdt og føltes trygt. Vi tok tog fra London. Det er dynamisk prising på tog så lønte seg å planlegge og bestille på forhånd. Anonymkode: acc7b...ff6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå