Gå til innhold

Har du hatt urinveiinfeksjon? Finnes det noen gode råd for å tatt knekke på det uten å gå til lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du hatt urinveiinfeksjon? Finnes det noen gode råd for å tatt knekke på det uten å gå til lege?

Jeg har nå slitt med dette siden august. Inn og ut av sykhehus med antibiotika både intravøs og tabletter  , og gudene vet hvor mange tablettkurer jeg har hatt.....

Må være så ærlig å si at jeg er drittlei av både urinveiinfeksjon, tabletter og ikke minst sykehus...

Anonymkode: 0d357...1af

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har nå slitt med dette siden august. Inn og ut av sykhehus med antibiotika både intravøs og tabletter  , og gudene vet hvor mange tablettkurer jeg har hatt.....

Må være så ærlig å si at jeg er drittlei av både urinveiinfeksjon, tabletter og ikke minst sykehus...

Drikk mye! Appelsinjuice og andre sure ting er fint. Tranebærjuice også. 

Anonymkode: 5c254...a5b

Skrevet

Anbefaler å følge rådene til leger, be om henvisning til spesialist evt. 

min stemor var veldig plaget med UVI, hun var hos spesialist som undersøkte blæra hennes. Det viste seg at når hun trodde hun var ferdig med å tisse var det fortsatt mye urin igjen som lett gav infeksjon. Hun måtte derfor lære seg å tømme blæra bedre. Etter at hun klarte det ble hun mye mindre plaget. Det hjalp å motvirke at det kom, ikke gjøre det bedre når det først var kommet. 

hun brukte og de vanlige rådene som å drikke mye, gjerne sur drikke. Tranebær osv.

Anonymkode: b8048...7eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Drikk mye! Appelsinjuice og andre sure ting er fint. Tranebærjuice også. 

Anonymkode: 5c254...a5b

I både appelsinjuice og tranebær juice er det mye sukker som IKKE er bra for uvi.

Bedre er det å drikke vann med feks en kork eplecidereddik i glasset som gjør urinen sur så ikke E-coli bakterier setter seg i blæreveggen så lett :)

Anonymkode: 0a9b2...35b

Skrevet

Hatt det 2 ganger. Første gangen var et rent H! Veldig mye smerter, det var sårt og vondt for å tisse. Lå med en varmeflaske over fiffi (med klær på). Andre gangen hadde jeg ubehag i lysken og smerter. Eneste som hjalp var antibiotika legen skrev til meg på resept. 

Anonymkode: a256b...e83

• Nyttig 1
Skrevet

Ja. Du kan la det utvikle seg i noen uker, la det bli nyrebekkenbetennelse, og så havner du på sykehus med antibiotika intravenøst - og slipper tabletter! 🤡

Anonymkode: aa87b...cd1

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men altså har du først fått det så oppsøk lege/legevakt og få riktig medisin, det kan krype opp urinveier og til nyrene, da fikk jeg tur med ambulansen og trodde ikke jeg skulle overleve faktisk. Det var smerter det, betennelse rundt nyrene

Skrevet

Ja, har slitt med gjentatt urinsveisinfeksjon i perioder. Jeg må alltid ha antibiotika. Det er noe skikkelig svineri..har du skiftet partner? Jeg reagerer nærmest allergisk på enkelte menn, der løsningen er å parkere hele mannen om jeg får infeksjon. Det handler oftest om at det kommer tarmbakterier opp i urinrøret. Urenslige menn er ikke din venn .

Anonymkode: 4852e...ba0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, har slitt med gjentatt urinsveisinfeksjon i perioder. Jeg må alltid ha antibiotika. Det er noe skikkelig svineri..har du skiftet partner? Jeg reagerer nærmest allergisk på enkelte menn, der løsningen er å parkere hele mannen om jeg får infeksjon. Det handler oftest om at det kommer tarmbakterier opp i urinrøret. Urenslige menn er ikke din venn .

Anonymkode: 4852e...ba0

Ja utrolig ekkelt, jeg fikk faktisk uvi fordi eksen ikke gadd å dusje.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...