AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Er så frustrert over min lite rause samboer. Forventer ikke å få gaver og penger etc til enhver tid, men det finnes en mellomting. Han kan aldri spandere NOE på meg. Vi har gått litt på cafe hvor jet alltid betaler, sist betalte han, og ba meg vippse 60kr for den bolla. Føler også at han bare eksisterer i forholdet, han er ikke med på det. Han bare er der. Tar aldri initiativ til samtaler, ikke til å finne på noe, gjør aldri noe fint for meg.. dette gjør til at jeg blir lett sur på han fordi han ikke gjør noen innsats. Når jeg prøver å ta det opp, hva jeg savner og forventer, går han i en offerrolle der han sier at han er en kjedelig og jævlig person og at han ikke skjønner hvorrfor jeg gidder å være sammen med en som han. Da får jeg jo sykt dårlig samvittighet og ender med å trøste han. Har vært sammen i snart 10 år, og har forsåvidt alltid vært sånn. Har også uttrykt hvor mye jeg hadde satt pris på å feks fått blomster, men det skjer jo aldri. Skjønner ikke hva som er så vanskelig? Hvordan skal jeg få han til å forstå alvoret? Han er jo helt passiv. Han har jo også mange gode egenskaper, så jeg vil gjerne være sammen med han, men begynner jo å miste litt kjærestefølelser, føler jo at vi bare er venner. Anonymkode: 19fbf...88e 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Ser nå at jet postet denne i feil forum. -TS Anonymkode: 19fbf...88e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 Du kan ikke endre han 🤷🏻♀️ og etter 10 år er det nok så bra det kan bli, dessverre Anonymkode: fbb6c...7d6 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Skrevet 21. november 2023 Det er ikke så mye du kan gjøre. Du sier selv at han har vært sånn lenge. Personlig hadde jeg aldri funnet meg i slik oppførsel, jeg hadde forlatt ham på flekken. Det fins sååå mange flotte, rause og omsorgsfulle menn der ute, som er fulle av kjærlighet! Du behøver absolutt ikke å ta til takke med sånt søppel. Jeg om min samboer (forlovede) har også vært sammen i 10 år. Her er det lav terskel for blomster, date nights og gaver. Fra begges sider. Jeg ser på vårt forhold som sunt og normalt. Det bør ikke være særlig spesielt eller sjelden at kjæresten viser at han elsker deg. Både med ord, gaver og handlinger. Anonymkode: de14e...d55 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #6 Skrevet 21. november 2023 Folk kan gjøre små endringer på seg selv og hvordan de ser på- og møter verden, men de grunnleggende personlighetstrekkene vil alltid være de samme. På de 10 årene har han ikke gjort varige endringer, og det er fordi han enten ikke bryr seg nok til å legge inn en innsats, eller så er det fordi han ikke klarer å endre seg. Det er derfor totalt unødvendig og urettferdig av deg og gå rundt sur og grinete fordi han er den personen han ALLTID har vært, og ikke en annen person. Det er på tide at du enten aksepterer han som den han er og slutter å klage (både for din og hans del), eller så går du. Jeg hadde gått for lenge siden. Jeg hadde ikke orket en person som legger inn så lite innsats, og jeg hadde fått umiddelbar avsmak av en fyr som bruker "jeg er verdens verste-" taktikken for å manipulere hver gang man prøver å ta opp noe som ikke funker i forholdet. Anonymkode: a1195...5dc 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #7 Skrevet 21. november 2023 Sorry, det er du som har spilt fallit. Anonymkode: b24e8...fff
Loonsta Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 Neste gang du kjøper noe på kafé til ham, sender du Vipps-krav etterpå. Fight fire with fire. 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 Hva er grunnen til at du er sammen med ham egentlig, når han ikke engang er ordentlig tilstede i forholdet? Anonymkode: 30b2a...f34 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 Altså vippse for en bolle? Tror jeg bare hadde sett dumt på han Anonymkode: e7db8...f88 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Du har godtatt dette i 10 år! Vil du fortsette i 10 år til! Han vil ikke forandre seg dessverre. Anonymkode: df5d1...835 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #12 Skrevet 22. november 2023 Spanderer du da ? Du kan ikke vente ensidig gaver. Anonymkode: f2986...391
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #13 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er så frustrert over min lite rause samboer. Forventer ikke å få gaver og penger etc til enhver tid, men det finnes en mellomting. Han kan aldri spandere NOE på meg. Vi har gått litt på cafe hvor jet alltid betaler, sist betalte han, og ba meg vippse 60kr for den bolla. Føler også at han bare eksisterer i forholdet, han er ikke med på det. Han bare er der. Tar aldri initiativ til samtaler, ikke til å finne på noe, gjør aldri noe fint for meg.. dette gjør til at jeg blir lett sur på han fordi han ikke gjør noen innsats. Når jeg prøver å ta det opp, hva jeg savner og forventer, går han i en offerrolle der han sier at han er en kjedelig og jævlig person og at han ikke skjønner hvorrfor jeg gidder å være sammen med en som han. Da får jeg jo sykt dårlig samvittighet og ender med å trøste han. Har vært sammen i snart 10 år, og har forsåvidt alltid vært sånn. Har også uttrykt hvor mye jeg hadde satt pris på å feks fått blomster, men det skjer jo aldri. Skjønner ikke hva som er så vanskelig? Hvordan skal jeg få han til å forstå alvoret? Han er jo helt passiv. Han har jo også mange gode egenskaper, så jeg vil gjerne være sammen med han, men begynner jo å miste litt kjærestefølelser, føler jo at vi bare er venner. Anonymkode: 19fbf...88e Dere er jo så vanvittig mismatch at det halve kunne ha vært nok til dumpinggrunn. Bare gå fra fyren. Anonymkode: f52a2...e54 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #14 Skrevet 22. november 2023 Du velger jo ham helt selv, nå har du valgt ham 3650 dager, hvorfor fortsetter du? Anonymkode: 19ac5...1a2 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #15 Skrevet 22. november 2023 TS, du kan ikke endre samboeren din. Han er sånn, du velger jo å bli. Du prøver å si ifra, og han blir sur. Så enten må du akseptere det, eller gå. Om du ønsker noe annet, så er du fritt til å si det, og gå. Anonymkode: 16a77...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #16 Skrevet 22. november 2023 Takk for svar! Jeg vet jeg ikke kan endre han, og jeg liker han jo selvfølgelig veldig godt, men jeg mener jo at det må gå an å legge litt innsats i et forhold uten å endre personlighet, på lik linje som man legger en innsats i jobb/vennskap etc. Setter pris på tilbakemeldingene deres, og de var som forventa 🙈 vet jo selv innmari godt det dere skriver! Anonymkode: 19fbf...88e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #17 Skrevet 22. november 2023 Høres ut som min x…. X der altså..! Anonymkode: 78f50...a39
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #18 Skrevet 22. november 2023 Tenker dette er mer normalt for en 15 åring som bor hjemme hos mor og forventer å bli vartet opp uten å gi noe tilbake… At du ikke har stilt krav til ham gjennom 10 år er jo like mye din egen skyld! På tide at gutten blir mann snart tenker jeg.. Anonymkode: 78f50...a39
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #19 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er så frustrert over min lite rause samboer. Forventer ikke å få gaver og penger etc til enhver tid, men det finnes en mellomting. Han kan aldri spandere NOE på meg. Vi har gått litt på cafe hvor jet alltid betaler, sist betalte han, og ba meg vippse 60kr for den bolla. Føler også at han bare eksisterer i forholdet, han er ikke med på det. Han bare er der. Tar aldri initiativ til samtaler, ikke til å finne på noe, gjør aldri noe fint for meg.. dette gjør til at jeg blir lett sur på han fordi han ikke gjør noen innsats. Når jeg prøver å ta det opp, hva jeg savner og forventer, går han i en offerrolle der han sier at han er en kjedelig og jævlig person og at han ikke skjønner hvorrfor jeg gidder å være sammen med en som han. Da får jeg jo sykt dårlig samvittighet og ender med å trøste han. Har vært sammen i snart 10 år, og har forsåvidt alltid vært sånn. Har også uttrykt hvor mye jeg hadde satt pris på å feks fått blomster, men det skjer jo aldri. Skjønner ikke hva som er så vanskelig? Hvordan skal jeg få han til å forstå alvoret? Han er jo helt passiv. Han har jo også mange gode egenskaper, så jeg vil gjerne være sammen med han, men begynner jo å miste litt kjærestefølelser, føler jo at vi bare er venner. Anonymkode: 19fbf...88e Han vil ikke endre seg for å glede deg. Det er det du må forholde deg til og løse som du selv finner best for deg. Anonymkode: 412c9...b65
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #20 Skrevet 22. november 2023 Liker han deg i det hele tatt ? Har du spurt han om det? Om han liker deg ? Jeg hadde ALDRI godtatt at noen hadde hoppa inn i sånn "tussi-forsvar" med "jeg er veeerdens verste persooonn". Er så åpenbar manipulering hvor du skal svare med; "Ånei neeeiii det er du ikke". Prøv å svar han med: Og hva har du tenkt å gjøre for å utvikle deg som menneske slik at du ikke er verdens verste person lenger? Seriøst. Naboens golden retriver er også en supersnill og grei kar, men jeg går jo ikke inn i forhold til hunden bare på grunnlag av at han er grei. Typen din trenger jo å gjøre akkurat 0 for å beholde deg, hva får deg til å tro at han skal våkne opp en dag å tenke at kan kanskje framstår som en litt kjip kjæreste? Anonymkode: 4c8d4...9fb 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå