Gå til innhold

Noen som har peiling på støpejernspanner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har lyst til å kjøpe meg støpejernspanne, og lurer på om jeg skal kjøpe den i linken under. Jeg ser det står "Bruk gryteklut da håndtakene blir svært varme" i beskrivelsen, og lurer på om det betyr at er varm i selve håndtaket eller kun det korte butten i andre enden?

Jeg er klumsete, så å huske på gryteklut hver gang jeg skal vri litt på stekepannen kommer aldri til å skje. Så hvor varmt blir det vanlige håndaket?

Om noen har andre anbefalinger til støpejernspanne, tar jeg gjerne imot tips 😊

https://www.kitchn.no/kjokken/gryter-og-panner/stopejern/sabor-moi-stopejernspanne-28-cm-svart/

#69dudes

Anonymkode: 67fcb...7b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge håndtaket også er av støpejern kommer det til å bli varmt, spesielt bår du steker noe over litt tid. Se etter en med trehåndtak.

• Liker 4
Skrevet

Den der blir varm overalt, fordi alt er støpejern. Det er ingen beskyttelse på noen av delene av pannen. Dette gjør at den kan settes inn i ovnen, noe en panne me f.eks trehåndtak ikke kan. 

• Liker 5
Skrevet

Takk for svar. Jeg fryktet at det var slik. Skal se om jeg finner en støpejernspanne med avtakbart håndtak 😅

Anonymkode: 67fcb...7b6

Skrevet

Hvis du ikke er vant til støpejernspanner ville jeg prøvd å finne en gammel panne på loppis eller hos eldre slektninger eller noe.  Så godt som alle kan renses og reddes uansett utseende. Så kan se om du er komfortabel med å bruke den før du blåser 1300 kr.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har en jernpanne med trehåndtak, ikke avtagbart, fra Sabor og den er utrolig god og utrolig tung. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...