AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Hei, Har lyst til å kjøpe meg støpejernspanne, og lurer på om jeg skal kjøpe den i linken under. Jeg ser det står "Bruk gryteklut da håndtakene blir svært varme" i beskrivelsen, og lurer på om det betyr at er varm i selve håndtaket eller kun det korte butten i andre enden? Jeg er klumsete, så å huske på gryteklut hver gang jeg skal vri litt på stekepannen kommer aldri til å skje. Så hvor varmt blir det vanlige håndaket? Om noen har andre anbefalinger til støpejernspanne, tar jeg gjerne imot tips 😊 https://www.kitchn.no/kjokken/gryter-og-panner/stopejern/sabor-moi-stopejernspanne-28-cm-svart/ #69dudes Anonymkode: 67fcb...7b6
Pappi Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Så lenge håndtaket også er av støpejern kommer det til å bli varmt, spesielt bår du steker noe over litt tid. Se etter en med trehåndtak. 4
smurfebuss Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 Den der blir varm overalt, fordi alt er støpejern. Det er ingen beskyttelse på noen av delene av pannen. Dette gjør at den kan settes inn i ovnen, noe en panne me f.eks trehåndtak ikke kan. 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 Takk for svar. Jeg fryktet at det var slik. Skal se om jeg finner en støpejernspanne med avtakbart håndtak 😅 Anonymkode: 67fcb...7b6
skrue Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 Jeg har med tråhåndtak, men slike med håndtak av metall er fine å ha om man vil sette dem i stekeovnen. Jeg bruker forøvrig alltid grillvotter istedenfor grytekluter. Synes det er langt mer praktisk og beskytter bedre. Feks https://www.princessbutikken.no/fenrik-grillvott-groenn
spinner Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Hvis du ikke er vant til støpejernspanner ville jeg prøvd å finne en gammel panne på loppis eller hos eldre slektninger eller noe. Så godt som alle kan renses og reddes uansett utseende. Så kan se om du er komfortabel med å bruke den før du blåser 1300 kr. 1 1
Brunhilde Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 Jeg har en jernpanne med trehåndtak, ikke avtagbart, fra Sabor og den er utrolig god og utrolig tung.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå