Gå til innhold

Tenåring som røyker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjøre med en 16 åring som har begynt å røyke? Han jobber og tjener penger selv. Får vel noen eldre til å kjøpe for han. Er rasende.

Anonymkode: 48c5e...684

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke gjort så mye.

Du kan ikke inndra pengene hans fordi det er hans inntekt. Du kan heller ikke kontrollere hva han gjør når han ikke er hjemme. Røyken er det mulig han kjøper selv også. Det er ikke alle steder som er like strenge på legitimasjon selv om de burde være det. Jeg kjøpte selv røyk som 15/16 åring i min ungdom en rekke steder, og der fikk de fleste andre på den alderen kjøpt også.

Det du kan gjøre er å nekte han å røyke hjemme, fortelle tenåringen om alle skadevirkninger det kan gjøre. Mye mulig at han vet det allerede. Bortsett fra det så får du ikke gjort annet. 

• Liker 1
Skrevet

Vel, vis han hva det gjør med lungene hans og fortell ham hvor «ut» det er å røyke. Ellers; ingen røyking i eller utenfor hus. 

utenom det må du nesten bare vente til han skjønner sjøl hvor jævlig teit det er😂 

evt vis han denne tråden når den har fått mange nok tips. 

Anonymkode: 8462f...7b5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva gjøre med en 16 åring som har begynt å røyke? Han jobber og tjener penger selv. Får vel noen eldre til å kjøpe for han. Er rasende.

Anonymkode: 48c5e...684

Om han bor hjemme så er det jo bare å skru av internettilgang , og tildele alt av husarbeid...  

Edith, kanskje kreve leie også...  

Endret av AnonymBruker 42
Skrevet

Lite å gjøre. Når jeg var tenåring, så vet jeg at det ikke hadde spilt noen rolle hva de ville sagt, de ville ikke fått meg til å slutte. Men sluttet i voksen alder 

Anonymkode: f9714...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...