Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som mor fikk kraftig fødselsdepresjon selv, takket være min mann som hjalp meg med å komme i behandling fikk jeg god hjelp. 

Ta han med på helsestasjonen slik at de kan hjelpe dere. 

Anonymkode: 45707...59c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis han ikke vil snakke om det må du jo forlate ham? Du kan ikke la noen holde på slik med barnet ditt. Han må til hastetime hos psykolog snarest. Om han nekter får du ta med ungen et annet sted. Hva sier han når du konfronterer ham med hva han har sagt? 

Anonymkode: 16555...15e

• Liker 1
Skrevet

Bør oppsøke hjelp med en gang, virker som det kan vær fødselsdepresjon, om ikke bør han få hjelp til å regulere sinnet sitt. Hadde aldri latt barnet vær alene med far, selv om det er faren og han «selvsagt aldri ville gjort noe sånn». Folk har gjort utenkelige ting når dem er rammet av fødselsdepresjon, eller har problemer med å kontrollere seg rundt babygråt. Ville kontaktet helsestasjon med en gang!

Anonymkode: 6c25b...2e4

Skrevet

Høres veldig ut som en depresjon. Du og babyen kan ikke ha det sånn, men han kan ikke ha det sånn han heller. Tenker han må få hjelp av psykolog på helsestasjonen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er enige med de som sier at du og baby bør flytte ut frem til han har fått hjelp. 

Det skal så utrolig lite til før han gjør noe galt mot babyen, som å riste den, kaste/ slippe den, rope og hyle til den, slå, klemme hardt osv. Konsekvensene er for store, og du må beskytte babyen din. Og du må beskytte deg selv. 

Når han har fått hjelp, kan dere begynne å planlegge veien videre igjen. 

Anonymkode: 8c336...66c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Menn kan få fødselsdepresjon. Tenker dere må be om time på helsestasjon sammen og snakke med helsesykepleier om dette. Det kan også være aktuelt med ATV-kurs (alternativ til vold). 

Anonymkode: 16571...307

Ta han med på helsestasjonen! Helst så fort som mulig. 

Anonymkode: e6ec5...651

Barseldepresjon kan også ramme menn. Høres ut som om han trenger litt hjelp.

Anonymkode: b9736...65b

Dette var helt nytt for meg så setter pris på at dette blir nevnt. 

Gjest Anonyme-meg
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er enige med de som sier at du og baby bør flytte ut frem til han har fått hjelp. 

Det skal så utrolig lite til før han gjør noe galt mot babyen, som å riste den, kaste/ slippe den, rope og hyle til den, slå, klemme hardt osv. Konsekvensene er for store, og du må beskytte babyen din. Og du må beskytte deg selv. 

Når han har fått hjelp, kan dere begynne å planlegge veien videre igjen. 

Tenker du en mann skal ta med seg babyen å flytte fra en mor med fødselsdepresjon også? 

Skrevet
Anonyme-meg skrev (Akkurat nå):

Tenker du en mann skal ta med seg babyen å flytte fra en mor med fødselsdepresjon også? 

Ikke jeg som skrev kommentaren, men svaret er ja. Om mor sier hun hater babyen og vil slenge den i veggen synes jeg far skal ta babyen.

Om det er en mindre alvorlig fødselsdepresjon hvor babyen ikke er i fare, er svaret nei.

• Liker 6
Skrevet

Be han flytte ut til han har fått hjelp med psyken sin! 

Er forsent når baby har shaken baby syndrome

Anonymkode: 800ad...d78

• Liker 1
Skrevet

Ikke la han være alene med baby over lengre tid…så fort gjort at noe skjer. Vært masse saker i media om hvor far har filleristet baby

Anonymkode: ce7d6...966

Skrevet
Anonyme-meg skrev (6 minutter siden):

Ja! Om mor er en fare for barnet, så mener jeg selvfølgelig det. Far har her uttrykket aggresjon mot babyen, og jeg som mor hadde ikke følt meg trygg på situasjonen. Man kan jo ikke ta sjanser når det gjelder en babys sikkerhet?

Hvorfor skulle jeg forresten mene ulikt om det gjelder mor?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ganske utrolig at han tillater seg å si noe slikt! Gang på gang..uten å reflektere over konsekvenser. Hva tror han vil skje når han sier at han vil slenge en normal baby i veggen? 

Hva sier du til dette TS? Spør du ikke om han er gal og om du må ringe politiet? 

Her må du sette skapet på plass og sende han sporenstreks for å få hjelp. Han høres ut som en unge uten noe  filter. 

Hmm...

Anonymkode: 95212...851

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja! Om mor er en fare for barnet, så mener jeg selvfølgelig det. Far har her uttrykket aggresjon mot babyen, og jeg som mor hadde ikke følt meg trygg på situasjonen. Man kan jo ikke ta sjanser når det gjelder en babys sikkerhet?

Hvorfor skulle jeg forresten mene ulikt om det gjelder mor?

Slutt! Man er ikke automatisk en fare for barnet selv om man sliter med vonde tanker og depresjon. Fødselsdepresjon er mer vanlig enn folk tror. Det er helt jævlig å slite med, men man er ikke psykotisk heller. 

Mannen din trenger hjelp, ts. Om det er fødselsdepresjon kan ikke vi her på forumet uttale oss om helt sikkert, men høres ut som at det kan være det. Og dette kan man få hjelp for. 

Anonymkode: 68201...af2

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Som alle sier, skaff hjelp. Og for guds skyld ikke la han være alene med babyen før han føler seg bedre. Den ungen kommer til å bli filleristet hvis det er såpass ille allerede 

Anonymkode: 2a616...cba

• Liker 2
Skrevet
Anonyme-meg skrev (11 minutter siden):

Hvis dette er måten hun hadde oppført seg på, uten noe som helst selvregulering og ved å ha en baby i 20 minutter om dagen: JA. Men det har jeg aldri hørt om før. 

Jeg tenkte en gang for meg selv qt jeg ville slenge mellomste i veggen. Det var kolikk, og jeg hadde ikke sovet på ....veldig lenge. Men jeg tenkte det og så brøt jeg sammen og gråt ..og jeg kjente en vill redsel og skam over det jeg hadde tenkt. 

Dette her høres jo helt vilt ut. Mannen har jo knapt gjort en dritt, og dama tar ungen med en gang. Han er sur fordi date- kvelden ryker og hater barnet???

Han vil slenge den i veggen når mor er på do?? Han er jo faan ikke rett! ..mig det har lite med depresjon å gjøre. Jeg har vært med folk som har depresjoner...og dette er faktisk ikke måten folk oppfører seg uansett. 

Anonymkode: 95212...851

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Han må aldri være alene med babyen! Aldri! Han må søke hjelp og du og babyen må oppholde dere på et trygt sted mens han får hjelpen han trenger.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slutt! Man er ikke automatisk en fare for barnet selv om man sliter med vonde tanker og depresjon. Fødselsdepresjon er mer vanlig enn folk tror. Det er helt jævlig å slite med, men man er ikke psykotisk heller. 

Mannen din trenger hjelp, ts. Om det er fødselsdepresjon kan ikke vi her på forumet uttale oss om helt sikkert, men høres ut som at det kan være det. Og dette kan man få hjelp for. 

Ingen her som sier at fødselsdepresjon er farlig for barnet. Fødselsdepresjon er stort sett vanlig og ufarlig.

Men i dette tilfellet er jo far åpenbart ustabil, og uttrykker et ønske om å skade ungen.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, man er ikke automatisk det. Men er man villig til å sjanse på det? Mennesker med fødselsdepresjon har så absolutt skadet barna sine. Alle med fødselsdepresjon rammes ikke likt. Og ja, det er nok vanligere enn mange tror.
Denne pappaen virker relativt ustabil ut fra det ts skriver. 
Alle her er vel enige at han bør få hjelp. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, babygråt er irriterende, stressende, og pulsen øker. Spør han hvordan har han tenkt å håndtere dette fremover, skal han ta vare på babyen sin eller klikke hver gang det er vanskelig? Om han mener han ikke kan styre det må ha skaffe seg hjelp, det er jo ikke normalt. Om han ikke er interessert i å finne løsninger hadde jeg flyttet. Da er han selvopptatt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Han må ha ørepropper og lyd kansellerende hodetelefoner, lett tilgjengelig til en vær tid. 

Anonymkode: e5029...995

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...