AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Har kjent en mann i litt over to år. Vi møttes gjennom tinder, ingen felles venner. Så jeg vet ikke noe om han fra før, bare det jeg har blitt kjent gjennom han. Han snakket ofte før om vennene sine. For eksempel bestevennen sin. Ei gift dame i samme aktivitet som han bedriver. Hu virker utrolig kul, både ut i fra han beskriver, men også hva jeg har sett gjennom sosiale medier. Nå har jeg truffet disse vennene hans. Og gan virker egentlig ikke så nær dem som han har fremstilt. De kom ikke for å hilse på han, noe jeg anser som naturlig når du tar med deg kjæresten som man ikke har fått introdusert før. Han gjorde heller ikke noe for å prate med dem, eller introdusere meg. Det var som om de var nesten ukjente for hverandre, utenom at hun kikket en del bort på meg. Jeg fikk med meg dette i øyekroken.. Jeg begynte å stusse over dette. Noe er rart. Han hilser ikke, de hilser ikke, føler meg litt uglesett. Jeg fikk absolutt ingen god vibe for å si det slik. Overtenker jeg, eller er noe skikkelig rart her? Anonymkode: 579a9...b2f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Du har ikke møtt "vennene" hans før nå, etter to år? Det høres jo kjemperart ut bare det. Anonymkode: 89aab...402 9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 Hvordan setting var dette? Og dere/han/de snakket ikke sammen ? Kanskje jeg ikke helt forsto ? Anonymkode: 31fc4...59a 3
Fant80 Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 Du overtenker i hvertfall,det er helt sikkert. Hva slags forhold han har til vennene sine har han gjerne overdrevet,eller du har fått deg et feil bilde av,men hva er egentlig problemet? HATER å bruke utrykket,men mulig han ikke er en slags "Alfa" type i vennegjengen,en som ikke tar stor plass. At du gjerne har et inntrykk av han er et slags midtpunkt,siden han er det i ditt liv? 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Skrevet 21. november 2023 Kanskje han ikke hadde noen nære venner, men "skrøt".. for å imponere deg.. vet ikke tid han snakket om disse vennene, men om det var i begynnelsen, så var det nok en taktikk for å ikke virke "rar og venneløs". Kanskje han ikke trodde det ville bli dere... Høres ut som en mann som Kanskje har vært ensom og redd for å miste en sjanse Anonymkode: d0eda...237 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #6 Skrevet 21. november 2023 Vet ikke. Synes det høres rart ut. Datet en mann som skrøyt av et par vennskap. De var såvidt bekjente av ham, med de hadde status på en eller annen måte, så han kalte dem venner (hun ene hadde han møtt tre ganger og hun var egentlig venninna til hans venninne). Kan handle om status? Eller er han venneløs? Anonymkode: 5c549...8e9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #7 Skrevet 21. november 2023 Du har truffet vennene hans uten å hilse på de? 🤔 Da har du jo ikke møtt dem. Det hele høres veldig rart ut. I hvilken sammenheng var dette? Anonymkode: 174d3...208 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #8 Skrevet 21. november 2023 Mitt inntrykk er at en del menn ikke har nære venner slik kvinner har det, og at kontakten ihvertfall ikke nødvendigvis er enkel å invitere ei dame med inn i. Jeg stussa litt på min kjære før han sa det, pluss jeg også skjønte selv, at han ikke har så mange nære venner. Kanskje ikke noen. Han kjenner folk i en god del ulike sammenhenger, jeg har møtt dem og de vet hvem han er. Så han er ikke alene i verden. Men det er det det er. Jeg er nok hans nærmeste venn, og så har han ikke så stort sosialt behov utenom - eller er ikke så flink til det, kanskje litt begge deler. Ihvertfall er han bakpå sosialt og jeg er veldig ulik ham der. Men han skjuler det ikke da. Anonymkode: 6160f...58e 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 Menn sine vennskap kan være ganske annerledes. For å dra alle under én kam eller sette det på spissen: de snakker nok generelt mye mer overfladisk med de som de kaller "bestevenner", feks, enn kvinner gjør med sine bestevenner. Faktisk synes jeg ikke dette skurrer så veldig, helt ærlig K29 Anonymkode: b26e3...5dc 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #10 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 21.11.2023 den 20.26): Du har ikke møtt "vennene" hans før nå, etter to år? Det høres jo kjemperart ut bare det. Anonymkode: 89aab...402 Kommer jo an på alder og livssituasjon. Som småbarnsforelder til to, på 4 og 7, så bare flyr dagene av sted. Har nesten utelukkende kontakt med egne familiemedlemmer, og andre småbarnsforeldre i barnehagen og skolen til mine barn. Mine virkelige venner har jeg kanskje møtt 2-3 ganger siste to år. Anonymkode: 3428d...fba
Gjest ti10 Skrevet 29. november 2023 #11 Skrevet 29. november 2023 Fant80 skrev (På 21.11.2023 den 20.29): Du overtenker i hvertfall,det er helt sikkert. Hva slags forhold han har til vennene sine har han gjerne overdrevet,eller du har fått deg et feil bilde av,men hva er egentlig problemet? HATER å bruke utrykket,men mulig han ikke er en slags "Alfa" type i vennegjengen,en som ikke tar stor plass. At du gjerne har et inntrykk av han er et slags midtpunkt,siden han er det i ditt liv? Overtenke? Nei, det synes jeg ikke. Hadde ikke du reagert hvis en person du akkurat hadde blitt kjent med, la ut om vennene sine, hvor kule de var osv., og når dere møter dem, virker det som om de knapt kjenner vedkommende du har blitt kjent med? Det virker veldig spesielt å omtale fjerne bekjente som nære venner, og det hadde fått meg til å lure på hva annet denne personen lyver om.
c_buk Skrevet 29. november 2023 #12 Skrevet 29. november 2023 Jeg synes det er noe som skurrer her. Jeg vet ikke hva det er som skurrer. Situasjonen du beskriver er så rar at jeg ikke helt klarer å se den for meg. 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #13 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 21.11.2023 den 22.10): Mitt inntrykk er at en del menn ikke har nære venner slik kvinner har det, og at kontakten ihvertfall ikke nødvendigvis er enkel å invitere ei dame med inn i. Jeg stussa litt på min kjære før han sa det, pluss jeg også skjønte selv, at han ikke har så mange nære venner. Kanskje ikke noen. Han kjenner folk i en god del ulike sammenhenger, jeg har møtt dem og de vet hvem han er. Så han er ikke alene i verden. Men det er det det er. Jeg er nok hans nærmeste venn, og så har han ikke så stort sosialt behov utenom - eller er ikke så flink til det, kanskje litt begge deler. Ihvertfall er han bakpå sosialt og jeg er veldig ulik ham der. Men han skjuler det ikke da. Anonymkode: 6160f...58e Kjenner meg igjen i dette. Jeg er ekstrovert og har mange venner og ulike "gjenger" jeg hører til. Han er introvert, men flink sosialt. Han har tidligere hatt mange venner, men gjennom et 6 år langt dårlig forhold med en noget spesiell og sjalu dame så stod han plutselig på bar bakke og isolert. Han har vært ærlig hele veien med meg om at han synes det er litt flaut å ikke ha noen nære venner å introdusere meg for, jeg bryr meg katten. Han har stort nettverk av bekjente og god kontakt med kolleger på jobb, og han er som fisk i vann i de sosiale settingene jeg inviterer han inn i. Kanskje daten din synes det er flaut å ikke ha venner? Anonymkode: cf812...c30
exictence Skrevet 29. november 2023 #14 Skrevet 29. november 2023 Men trodd du at han hadde så nære venner i disse, da han ikke har sett dem på to år?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #15 Skrevet 29. november 2023 Det er omtrent ikke mulig å svare på dette uten å vite settingen. I de fleste settinger ville det vært rart, men det kommer jo an på hvor dere var, hvor mange som var det, hvor lenge dere var der, hvor naturlig det er å prate sammen i settingen... Var dette rundt et middagsbord, på kino eller på et busstopp liksom? Anonymkode: d88af...c02 1
Forundret.. Skrevet 29. november 2023 #16 Skrevet 29. november 2023 Greit nok om han ikke har så mange venner. Men det er jo rart at disse ikke kom for å hilse på om de faktisk var vennene hans. Jeg tenker at om de var venner av ham så burde de jo kommet og gitt seg til kjenne. Hvilken setting var dette i? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå