AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Jeg har havnet i den situasjonen at jeg er blitt veldig forelsket i en langt eldre mann. Begge er voksne, altså, men aldersforskjellen er så voldsom (over 20 år) at jeg ikke ser for meg et liv med han. Da hadde jeg måttet tilbringe alderdommen alene og han ville vært nær pensjonistalder i konfirmasjonen dersom vi fikk barn sammen. Det har aldri skjedd noe mellom oss, men jeg er ganske sikker på at han føler på samme kjemi. Men vet at han vil meg alt for vel til at han noen gang hadde tatt initiativ til noe som helst på den fronten. Jeg har prøvd å legge vennskapet vårt litt unna, for å beskytte meg selv, men vi bor sånn til at vi innimellom møtes uansett og det spiser meg opp innvendig hver gang vi møtes. Han er så god og varm. Mye klokere enn andre menn jeg kjenner, og både ydmyk og selvsikker på en og samme gang. Jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal komme meg videre eller ut av dette. Grusomt å si, men jeg ønsker nesten at jeg en dag finner ut noe fælt om han, slik at jeg mister litt av den enorme respekten jeg har for han, for det er så grusomt å beundre han så mye når han aldri kan bli min… Noen som har tips? Anonymkode: dee5c...1df
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 kan du ikke bare nyte hans nærvær uten at det blir barn ut av det da? Anonymkode: d1fbe...474 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): kan du ikke bare nyte hans nærvær uten at det blir barn ut av det da? Anonymkode: d1fbe...474 Jo, det frister veldig på mange måter, derav HI. Jeg kunne sikkert lagt vekk eget barneønske for en drømmepartner, men med aldersforskjellen følger det også en del komplikasjoner som ville vært vanskelig for både meg, han og folk rundt oss og jeg er slett ikke sikker på at han ville sagt seg villig til å inngå kompromisser om min fremtid, og jeg vil heller ikke ødelegge noe for han. Vil ikke gi for mange detaljer her, men han har altså barn fra før av og de er ikke mange år unna meg i alder. Selv om jeg tror han i stor grad gjengjelder den kjærligheten jeg føler for han så er han veldig uselvisk. Jeg tror ikke han ønsker barna sine vondt, og jeg vet at han unner meg å oppleve familielykken slik han gjorde. Anonymkode: dee5c...1df
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #4 Skrevet 22. november 2023 Hvordan vet du at han føler det samme? Er han singel? Anonymkode: f04bd...046 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan vet du at han føler det samme? Er han singel? Anonymkode: f04bd...046 Hvilke aldre har dere? Det kan hende at han kjenner på vennskapelige, faderlige ting overfor deg og ikke slik du gjør i det hele tatt. Anonymkode: 19f89...624 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 Jeg hadde satset på ham for du møter aldri en make mann igjen. Min venninne var gift med en 30 år eldre mann og de fikk en datter. I dag er hun enke men hun angrer ikke på at hun giftet seg med han for han var mannen i hennes liv. Hun ønsker ingen annen mann for hun finner ingen som han. En annen jeg kjenner var gift med en 34 år eldre mann som var syk. De var også gift til han gikk bort. I dag er hun gift med en 10 år eldre mann. Anonymkode: 9b89f...7df 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #7 Skrevet 22. november 2023 Altså, vanskelig å gi råd. Det eneste jeg ikke hadde følt meg så komfortabel med, er å være på samme alder som barna hans. I tillegg hadde jeg aldri ofret barneønsket mitt for en mann, og dere kan kanskje få barn, men hadde følt det helt rart å få barn som er på alder med barnebarn. Jeg hadde følt meg ukomfortabel med den biten. Anonymkode: 5d8a6...c94
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 Ville absolutt ikke gått for det. Det finnes så mange andre menn Anonymkode: 11b56...99a 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #9 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg kunne sikkert lagt vekk eget barneønske for en drømmepartner, Anonymkode: dee5c...1df Husk at et forelskelse er midlertidig. Det er ikke sikkert barneønsket ditt går over så fort. Du er i en forelskelsesboble nå. Da er det vanskelig å se ting klart. Hva ville du anbefalt venninnen din å gjøre om hun skulle være i samme situasjon? Mange ville si at det rette er å følge kjærligheten, men personlig er jeg svært usikker. Jeg ville i hvert fall ikke lagt bort barneønsket. Anonymkode: e1b4f...98e 1
AllahBallah Skrevet 22. november 2023 #10 Skrevet 22. november 2023 Kos deg i et år eller to, så går du nok lei skal du se ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #11 Skrevet 22. november 2023 Kutt kontakten med han og begynn å date menn på egen alder. Anonymkode: c8161...51b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå