Gå til innhold

Diaré under løping - hvordan motvirke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Sliter mye med diaré om jeg løper særlig lenger enn en time. Skulle løpe 1.5 mil forrige uke, måtte avbryte etter ca. 1 mil pga dårlig mage. I dag løpte jeg i fjellet, og måtte sette meg i grøfta på vei ned. Har heldigvis alltid med dopapir.

Noen som har erfaring med dette? Jeg har hatt problemet det siste halvåret, siden jeg begynte med løping. Funker litt om jeg ikke spiser på maange timer før løping, typ spise svær lunsjbuffet på jobb 5t før løping, men i dag måtte jeg spise ca 2.5t før og det gikk gale.

Prøver egentlig øke i muskelmasse så går mye i cottage cheese, egg, grove rundstykker og råvarer. Dessverre frossenpizza i dag da men.

Erfaringer eller tips? Vurderer ta en tur til legen for å undersøke evt allergier

Anonymkode: e4a5f...063

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg hadde det problemet da jeg løp mye. Jeg har IBS-D i bunn og tarmmotiliteten blir veldig høy når jeg løper. Det eneste som hjelper for meg er loperamid, men kan ikke ta det hele tiden så da må jeg bare la være å løpe så mye. Trener heller på andre måter.

Anonymkode: 512ef...f5b

Skrevet

Løpe på morgen på tom mage, da unngår jeg det

Anonymkode: fd1a9...27b

Skrevet

Har hatt samme problem. Men løste med å gå på dass etter måltid og aldri starte treningsøkt før en time etter måltid, samt droppe alt av mat jeg vet jeg er mer sensitiv ovenfor. Jeg regner med de fleste kjenner kroppen sin såpass slik at de spiser mat de vet magen ikke reagerer på. 

Anonymkode: cadd0...9e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...