Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og min samboer er bedt i bryllup neste år, september. Jeg er forlover til bruden, min beste venn. Bryllupet skal være i utlandet, men i Europa. Vi har to barn som vil da være 2 og 4 år- vi har aldri reist uten de eller vært på overnatting uten de. Min samboer vil ikke være med da han vil på jakt. Gått glipp av jakten de siste tre år grunnet småbarn og travle tider. Jeg syns dette er egoistisk av han- at han ikke vil være med, og ikke vil være sammen med meg i dette. Han syns jeg er egoistisk som tvinger han til å droppe jakten. 

hvem er det dom er egoistisk? 

Anonymkode: 6db1e...a2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge? 🤷‍♀️

Anonymkode: 1bf95...6c2

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei. Jeg og min samboer er bedt i bryllup neste år, september. Jeg er forlover til bruden, min beste venn. Bryllupet skal være i utlandet, men i Europa. Vi har to barn som vil da være 2 og 4 år- vi har aldri reist uten de eller vært på overnatting uten de. Min samboer vil ikke være med da han vil på jakt. Gått glipp av jakten de siste tre år grunnet småbarn og travle tider. Jeg syns dette er egoistisk av han- at han ikke vil være med, og ikke vil være sammen med meg i dette. Han syns jeg er egoistisk som tvinger han til å droppe jakten. 

Det er jakt hvert år, men din beste venn gifter seg kanskje bare denne ene gangen.

Anonymkode: 83789...8e7

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han er egoistisk, veldig etter min mening.

Bryllup er en gang, jakt kan han gjøre hver dag, hele sesongen.

Helt på tryne å droppe tur med familien og bryllup, fordi man på død og liv skal ut å jakte akkurat den helgen. Det er ekstremt selvisk av han, jeg hadde også vært ekstremt skuffet om jeg var gift med noen som prioriterte slik. Han setter jo seg og jakt over deg, familien og denne venninnen. 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Begge? 🤷‍♀️

Anonymkode: 1bf95...6c2

Hva hadde du og din mann gjort i dette tilfelle da? 

• Liker 1
Skrevet

Begge to. Jeg skjønner godt at han vil på jakt etter å 3 uten, og jeg skjønner at du vil i bryllup. Hvorfor kan dere ikke gjøre hver deres ting?

Anonymkode: d5d1f...f27

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva gjør at dere ikke kan gjøre begge deler? Verken bryllupet eller jakten varer vel hele måneden?

Skrevet

Jakt er jo i flere uker.. 

Han får bli hjemme med barna, så kan du kose deg. Regner med at du har barna mens han jakter 

Anonymkode: 10616...d59

• Liker 15
Skrevet

Denne hadde vært enkel for meg. Jeg hadde latt samboer og barn blitt hjem i Norge, så hadde kost meg i bryllup i utlandet. 

Anonymkode: 58cb5...3eb

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Han. Jakt varer flere uker, bryllup er (forhåpentligvis) 1 gang. 

Anonymkode: 4c80e...165

• Liker 6
Skrevet

Barnevakt? 

Barna skulle vel ikke bli med i bryllupet? Han må jo ikke bli med 🤷🏻‍♀️ Du drar i bryllup og han på jakt. Alenetid er deilig (og sunt) i småbarnstiden.

Anonymkode: 8aaf0...979

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

MÅ dere gjøre alt sammen da? Han har ofret jakta sin i tre år allerede pga familien. Så skjønner godt han ikke vil utsette enda et år. Jakt er også venner og samhold, og mange har så små kvoter at han ikke kan jakte hver dag hele sesongen uansett. 

Anonymkode: f8e31...24b

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde latt han dra på jakt, også hadde jeg kost meg i bryllup med venninnene. Fint å komme hjem til en glad mann etter en gøy ferietur og litt egentid.

Men, jeg trives veldig godt alene, så jeg hadde ikke sett på det som noe problem og reise alene. Jeg hadde også forstått hvorfor han har et så sterkt ønske om å ut og jakte med kamerater etter å ha avstått 3 år på rad for å prioritere småbarna. Man bør jo være litt rause med hverandre. 

Ts, er det ikke noe kompromiss i dette? Hvor lenge varer dette bryllupet? Kan han eventuelt komme senere/reise hjem tidligere? 

Anonymkode: b6779...c49

• Liker 2
Skrevet

Jakten varer jo i flere måneder. Likevel så er bruden din venn. Det er ikke noe I det for han annet enn å være med deg. Tror du ikke du hadde kost deg mer alene i bryllupet? 

Anonymkode: be470...9d3

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner at du synes at det er sårt. For ham gir jo avkall på festligheter og sikkert også etterlengtet alene tid med deg. Dere kunne jo hatt deres egen lille romantiske tur oppi bryllupet. 

Tror jeg er en av de damene som hadde syntes dette var veldig kjipt. 

Men, tror det er lurt av deg og vinkle det inn på en annen måte. Om det fader ikke går, så hadde jeg gått for å gjøre han sjalu. 

Altså se så jævlig fresh ut, sendt snaps av at jeg koser meg, og fått med noen bilder av meg inkludert noen kjekke karer (i en gruppe, så det ikke blir alt for meget). 

Da kan han sitte i skogen og gruble helt for seg selv ass...

Anonymkode: 6052f...40b

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Synes han virkelig synd på seg selv fordi han har droppet jakt til fordel for tilskudd til familien? Det skulle jo bare mangle at man stiller opp for barna sine! Og du har vel neppe vært med på så mye utenom familien selv disse årene..

Han bør prioritere bryllup! Det er din nærmeste venninne, skjer en gang i livet og dere kan ha en opplevelse sammen. Han kan jakte en annen helg/ukedag den høsten. Jakta varer lenger enn en helg. 

Anonymkode: 43c40...c91

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skjønner at du synes at det er sårt. For ham gir jo avkall på festligheter og sikkert også etterlengtet alene tid med deg. Dere kunne jo hatt deres egen lille romantiske tur oppi bryllupet. 

Tror jeg er en av de damene som hadde syntes dette var veldig kjipt. 

Men, tror det er lurt av deg og vinkle det inn på en annen måte. Om det fader ikke går, så hadde jeg gått for å gjøre han sjalu. 

Altså se så jævlig fresh ut, sendt snaps av at jeg koser meg, og fått med noen bilder av meg inkludert noen kjekke karer (i en gruppe, så det ikke blir alt for meget). 

Happy wife, happy life? For om du ikke får viljen sin, så oppfører du deg som en ræv? 

Anonymkode: f8e31...24b

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Modent. Virkelig. 

• Liker 13
Skrevet

Hvis du tvinger han til å være med på noe han ikke vil er du egoisten.

Anonymkode: 131eb...df5

• Liker 2
Skrevet

Har dere barnevakt? Hvis ikke kan dere vel ikke dra sammen i bryllupet uansett? 

Anonymkode: 2e2ee...46b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...