Gå til innhold

SMART TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hvilken smart Tv kan dere anbefale, som er raskt og koster ikke 15.000... :) 

Anonymkode: e21fc...095

Skrevet

du får en fin en for 5-6 tusen - ville ikke ha brukt 15000 på en smart TV! Det var i 2007:)  Samsung, Toshiba, Grundig, Phillips, osv er helt innafor. Evt ANderson - Det er ikke rocket sience lsm.

Anonymkode: 0f237...3b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

du får en fin en for 5-6 tusen - ville ikke ha brukt 15000 på en smart TV! Det var i 2007:)  Samsung, Toshiba, Grundig, Phillips, osv er helt innafor. Evt ANderson - Det er ikke rocket sience lsm.

Anonymkode: 0f237...3b8

ja, har vært gjennom elkøp i dag - fikk beskjed at samsung til 6.000,- (tidligere pris 10.000) med Google er ganske sakte..

Skrevet

Xiaomi lager gode TVer. Om man ikke skal benytte den til spilling så er de mer en gode nok. Sånne bilde snobber har ofte det kun i teorien. I praksis klarer ikke engang de å se forksjell fra en ekstremt dyr TV til en billigere variant. 

Er det samme med sånne såkalte Hifi experter med kabler til titusenvis av kroner. Det meste er bare teoretisk,og ikke engang mulig for et vanlig øre å høre forskjell.

Spørs hvor snobbete man selv mener man er,eller hvor mye penger man ønsker å vise fram at man har. Selvsagt ser det jo bedre ut med et Samsung merke en f.eks et Xiaomi merke på TVen,og aller helst bør den vel og ha en sån "frame" allså ramme rundt som er fryktelig viktig å ha. 

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Hei,

En hvilken som helst TV du synes har bra bildekvalitet og en AppleTV. Den boksen koster rundt 2000kr og holder seg rask og fin i maaaange år. App-støtten er også bra. Og fjernkontrollen til Apple er bra. Den kan også styre volumet til tv'n med CEC. 

Skrevet

Først og fremst lurer jeg på HVA du skal bruke TVen til?

Er det for å se på TV-kanaler? Streaming-tjenester via apper på TVen eller via Dekoder fra TV-leverandøren din? Skal du koble til masse utstyr som konsoller, TV-boks/dekoder eller AppleTV? Skal du game på TVen din? 

Er du opptatt av godt bilde? Lyd? Eller det det samme faen så lenge NRK fungerer? 

Anonymkode: 5382f...e76

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (6 minutter siden):

En hvilken som helst TV du synes har bra bildekvalitet og en AppleTV. Den boksen koster rundt 2000kr og holder seg rask og fin i maaaange år. App-støtten er også bra. Og fjernkontrollen til Apple er bra. Den kan også styre volumet til tv'n med CEC. 

Jeg ville heller gått for Nvidia Shield i stedet for AppleTV siden det er den kraftigste strømmeboksen på markedet, enten pro-modellen eller den vanlige. Har selv den gamle pro-modellen og den nye, har også en helt ny 65" Samsung men bruker aldri smartfunksjonene på den siden Shield er utrolig mye kjappere og har et enormt utvalg av apper.

Et stort bonus for meg er at den kan strømme spillene jeg har på PC til TV selv om PC' står på et annet rom.

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-og-mediaspillere/nvidia-shield-tv-pro-media-og-spillstrommer-16gb/71138

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-og-mediaspillere/nvidia-shield-tv-media-og-spillstrommer-8gb/71139

Anonymkode: b2347...88f

Skrevet

Ulempen med Shield er at Telenor har blokkert den slik at man ikke får T-we appen på den. Og det er upraktisk, siden jeg synes det er greit å kunne se litt lineær-tv på flere tv'r i huset.

Jeg hadde to Shields tidligere, men byttet dem ut med epleenheter da jeg ikke kom noen vei med Telenor 

Skrevet
Fant80 skrev (På 21.11.2023 den 20.11):

Xiaomi lager gode TVer. Om man ikke skal benytte den til spilling så er de mer en gode nok. Sånne bilde snobber har ofte det kun i teorien. I praksis klarer ikke engang de å se forksjell fra en ekstremt dyr TV til en billigere variant. 

Er det samme med sånne såkalte Hifi experter med kabler til titusenvis av kroner. Det meste er bare teoretisk,og ikke engang mulig for et vanlig øre å høre forskjell.

Spørs hvor snobbete man selv mener man er,eller hvor mye penger man ønsker å vise fram at man har. Selvsagt ser det jo bedre ut med et Samsung merke en f.eks et Xiaomi merke på TVen,og aller helst bør den vel og ha en sån "frame" allså ramme rundt som er fryktelig viktig å ha. 

Er man automatisk snobbete og skal vise hvor mye penger bare fordi man kjøper en dyrere TV enn deg, eller ønsker et spesielt merke? Og hva som om man ønsker frame-TV? Noen liker ikke å ha stor TV på veggen og synes det ser finere ut med ramme. Ingenting falt i det, så lenger man har interesse for det og råd…. 

Anonymkode: 91c59...45a

Skrevet (endret)
On 11/21/2023 at 8:11 PM, Fant80 said:

Spilling er vel kanskje den tv-bruken som setter størst krav til kvaliteten. Man bør ha variabel refreshrate, ultra low latency, HDMI2.1, 120 eller 144Hz panel og HLG. Det er heller ikke så dumt om den støtter Freesync og HGiG. 

I tillegg bør man ha et skikkelig sortnivå, god kontrast og lite refleksjoner om mulig. 

EDIT: jeg overså en "ikke" som var veldig essensiell for innholdet, og som gjør hele min kommentar rimelig unødvendig

Endret av newman01
Skrevet
On 11/21/2023 at 7:20 PM, AnonymBruker said:

Hei,

Samsung QLED 120 Hz :)

Anonymkode: 3b4da...3ff

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Samsung QLED 120 Hz :)

Anonymkode: 3b4da...3ff

Samsung har 40 modeller som passer til det kriteriet, med et produktspenn fra QN900 og ned til Q70. Det er et veldig stort spenn i kvalitet. Men ja, QLED-modellene til Samsung er bra de. 

QN85 i 65" til 14990 er nok blant de bedre kjøpene man kan gjøre i det prissjiktet. 

Best pris på Samsung TQ65QN85C 65" 4K Ultra HD Neo QLED Smart TV (2023) TV - Sammenlign priser hos Prisjakt

image.thumb.png.b6e86ddd7108be677c9ce99bf219df88.png

Prisstatistikken tilsier også at det er et ganske godt kjøp 

image.png.822e30fb79c8b7c149a443336293e5e0.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...