AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Urologen ga meg bedøvende gel, men lot den ikke virke lengre enn få sekunder før han startet og det var utrolig vondt. Når jeg leste meg opp på hva som er vanlig etter jeg kom hjem, så jeg på fhi og flere sider at leger skal la bedøvelsen virke før de setter i gang. Jeg kontaktet fastlegen min, som sa det beste er å ringe urologen for å gi beskjed. Jeg gjorde det og meldte i fra til resepsjonisten, som sa hun skulle videreformidle beskjeden og at det var uvanlig at det skulle være så vondt. Ser på legelisten at urologen har gjort dette mot flere kvinner før. Så jeg lurer på, finnes det krav til leger her, eller retningslinjer urologen skulle fulgt i dette tilfellet? Jeg ble sjokkert og må innrømme at tilliten min til helsevesenet er svekket. Anonymkode: b2025...62c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Leger generelt er dårlige på å la lokal bedøvelse få nok tid til å fungere. Så det en gang jeg ble med mannen min til fastlege, fordi fastlege skulle bruke en skalpell til å skjære i en cyste min samboer hadde i lysken. Legen ventet ikke 30 sekunder engang før han begynte å starte å skjære. Jeg reagerte veldig på dette og samboer sa at det gjorde utrolig vondt. Og det er jo ikke rart når de ikke har tålmodighet til å vente. Husker når jeg skulle sette inn p-stav var helsesykepleieren kjempeflink. Hun ventet tiden ut og før hun gjorde noen ting kleip hun meg i huden og spurte om jeg kjente smerte, og holdt noe kaldt mot huden for å se om jeg kjente temperaturen (siden smerte og temperatur går i samme nervebane, hvis man ikke kjenner smerte skal man heller ikke kjenne temperatur og omvendt) Anonymkode: c2f60...3f6 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 Jeg mistenker at denne legen gjorde det med vilje da det mest sansynlig gir han en tenning å se deg ligge der å ha vondt mens han kjører instrumentet innover urinrøret ditt. Du burde melde inn en bekymringsmelding på legen. Anonymkode: db54f...47c 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 Hvordan gjør man det? Jeg kontaktet pasient- og brukerombudet tidligere i dag for å fortelle om dette og saksbehandleren sa jeg burde sende det skriftlig til legekontoret det er snakk om. Finnes det andre måter å klage på? Og har han egentlig brutt noen etikk-regler? Anonymkode: b2025...62c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå