AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Mannen min og ekskona har tre barn sammen. De var gift lenge og det var hun som gikk, pga hun var utro, og bor nå med han som hun var utro med. Til tross for at det var hun som gikk, reagerer hun med en voldsomt sjalusi pga han nå omsider har gått videre. Hun kan for eksempel dukke opp på aktiviteter han gjør med barna, bare for å sjekke om jeg også er der. Eller gråte over at han har funnet en ny en dag, til neste dag si at hun er glad for det. Det har gått så langt som at vi ikke kan si hva vi gjør med barna, fordi hun plutselig dukker opp. Det nye nå er at hun har ryddet i bod og garasje og funnet masse utstyr og klær som har blitt for små til barnas deres, og vil nå gi dette til mitt yngre barn. Kjæresten min ser på dette som en koselig gest, men må si at jeg blir usikker. Pga det stemmer jo ikke med oppførselen hennes. Jeg er ikke interessert i konflikt, men kvier meg allikevel for å ta imot utstyr. Har null behov for å arve, så blir isåfall bare fordi det er uhøflig å si nei. Noen råd/tanker? Anonymkode: 5d35d...d10
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Skjønner deg godt, det er vanskelig å stole på gode intensjoner når det har vært så mye bevis for det motsatte. Aner ikke hvordan denne dama tenker, men det kan jo være en mulighet at hun faktisk endrer egen holdning jevnlig. At hun kan være lei seg og sjalu, for så å «ta seg sammen». Uansett intensjon tenker jeg du bør være the bigger person og ta imot denne gaven. Kan vel umulig skade. Anonymkode: 5da2a...82c 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 Aner ikke hørs vanskelig ut.. iforytiø det med klær etc, hadde jeg mottatt det og sagt høflig takk.men, vært litt redd for at mitt barn skulle ha brukt det i tilfelle hun ser dette å får en rar reaksjon. Men, gi henne litt "god vilje". Men, følg dog med. Det hadde vært min framgangs måte, samt at jeg hadde valgt å ligget litt lavt i terrenget. Ihvertfall en liten stund til. (Ikke selvutslettende såklart..,men gitt litt overvåket rom). Anonymkode: 829c5...bde 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 Ta imot gaven og ellers hold henne på en armlengdes avstand. Anonymkode: 6d055...b7b 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Skrevet 21. november 2023 Ta i mot gaven og legg esken i boden.. Så kan hun få det tilbske ved bråk Anonymkode: 70b76...28d 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #6 Skrevet 21. november 2023 Hun kan jo streve med sjalusi, samtidig som hun ønsker å hjelpe og bidra. Mennesker er jo tross alt komplekse vesen. Men gjør det du selv er komfortabel med Anonymkode: b69a8...c8c 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #7 Skrevet 21. november 2023 Jeg er enig med andre svar her. Vær den voksne, høflig uten å involvere deg noe særlig. Da har hun ikke noe å ta deg på hvis hun skulle bli kranglete. Anonymkode: 8bac7...a77 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #8 Skrevet 21. november 2023 Takk for svar alle sammen! Angående klærene og utstyret hun vil gi meg, så er ikke dette noe jeg kommer til å bruke. Så da blir det i så fall å ta imot for å være høflig, og legge det i en eske i boden, som noen skrev. Men er vel kanskje redd for å føle at jeg skylder henne noe, siden jeg da tar imot en "gave". Og er redd for at hun har en baktanke med dette, og at det vil bli brukt med senere. Anonymkode: 5d35d...d10
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #9 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar alle sammen! Angående klærene og utstyret hun vil gi meg, så er ikke dette noe jeg kommer til å bruke. Så da blir det i så fall å ta imot for å være høflig, og legge det i en eske i boden, som noen skrev. Men er vel kanskje redd for å føle at jeg skylder henne noe, siden jeg da tar imot en "gave". Og er redd for at hun har en baktanke med dette, og at det vil bli brukt med senere. Anonymkode: 5d35d...d10 Ja, problemet er jo at hun fort kan bruke det mot deg om du ikke vil ta imot også. Så du må nesten vurdere selv hva du tror vil gi minst rom for konflikt. Hos noen kan man ikke vinne uansett, og om hun er lik min types eks, finner hun noe å ta deg på uansett om det er det hun vil. Anonymkode: 5da2a...82c 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #10 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, problemet er jo at hun fort kan bruke det mot deg om du ikke vil ta imot også. Så du må nesten vurdere selv hva du tror vil gi minst rom for konflikt. Hos noen kan man ikke vinne uansett, og om hun er lik min types eks, finner hun noe å ta deg på uansett om det er det hun vil. Anonymkode: 5da2a...82c Ja, akkurat sånn tror jeg det kan bli. Anonymkode: 5d35d...d10
Brunello Skrevet 21. november 2023 #11 Skrevet 21. november 2023 Det er vel bare fint om barnet kan arve utstyr fra sine stesøsken. Egentlig rart ts samboer ikke har tenkt på det tidligere.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #12 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Takk for svar alle sammen! Angående klærene og utstyret hun vil gi meg, så er ikke dette noe jeg kommer til å bruke. Så da blir det i så fall å ta imot for å være høflig, og legge det i en eske i boden, som noen skrev. Men er vel kanskje redd for å føle at jeg skylder henne noe, siden jeg da tar imot en "gave". Og er redd for at hun har en baktanke med dette, og at det vil bli brukt med senere. Anonymkode: 5d35d...d10 Hun kommer garantert til å spørre hvorfor det ikke blir brukt. Anonymkode: 6d055...b7b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #13 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun kommer garantert til å spørre hvorfor det ikke blir brukt. Anonymkode: 6d055...b7b Ja. Redd for at det blir bråk. Men har mer enn nok klær og utstyr selv, og foretrekker kvalitet/legger ned mer penger i det jeg kjøper til mitt barn. Anonymkode: 5d35d...d10 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #14 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ...har mer enn nok klær og utstyr Anonymkode: 5d35d...d10 Da sier du akkurat det. Du takker for tilbudet men barnet har mer enn nok. Anonymkode: 6d055...b7b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå