AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Barnet vårt har stadig full bæsjebleie ved henting i bhg. Skjedd typ 5-6 ganger de siste par ukene. Aner ikke hvor lengd hen har gått med bæsjen, men mistenker at de ikke gidder å ta bleier rett før henting. Er det innafor at de ikke skrifter på ungene? Jeg lukter tydelig bæsjen når jeg henter, så de må ha luktet det de og. Skal sies at har barnet bæsjet på vei til bhg skifter vi alltid selv før vi går, så synes de skal levere tilbake « i samme stand». Anonymkode: 35350...ca6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Sikker på at ungen ikke bæsjer i det den ser deg? Vi hadde en unge som gjorde det i en barnehage jeg jobbet i for noen år siden. Jeg kunne ha sjekka ungen fem min før henting og det var full bleie ved henting hver gang🙈 Anonymkode: 1acbe...7ce 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sikker på at ungen ikke bæsjer i det den ser deg? Vi hadde en unge som gjorde det i en barnehage jeg jobbet i for noen år siden. Jeg kunne ha sjekka ungen fem min før henting og det var full bleie ved henting hver gang🙈 Anonymkode: 1acbe...7ce Det er jo fullt mulig! Men sist var barnet rød og sår og sa au ved skift. Anonymkode: 35350...ca6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo fullt mulig! Men sist var barnet rød og sår og sa au ved skift. Anonymkode: 35350...ca6 Huff da🙈 gjør personalet oppmerksomme på det, så sjekker de sikkert en ekstra gang. De fleste bhg jeg har jobbet i har hatt som rutine å sjekke bleier ca hver halvtime på ettermiddagen, så hvis barnet ditt bæsjer rett etter en sånn sjekk kan det potensielt gå litt tid før den blir oppdaga. Anonymkode: 1acbe...7ce 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Skrevet 21. november 2023 Gidder ikke, eller har det travelt og prioriterer ikke å skifte på barn som uansett snart blir hentet? Ordvalget ditt sier jo litt om innstillingen til barnehagen... Fir øvrig kan AB...7ce være inne på noe: Anonymkode: 69d5f...316 1
Lorieen Skrevet 21. november 2023 #6 Skrevet 21. november 2023 Ta det opp med barnehagen. Be de sjekke en ekstra gang siden dette har skjedd flere ganger. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #7 Skrevet 21. november 2023 Jeg tror begge mine ga meg æren av å skifte bleie i barnehagen. Akkurat som de nå etter bleieslutt holder seg med å bæsje til de kommer hjem.. Ville ikke gjort noe big deal av det. Bare nevne at barnet er sårt. Men det kan de bli fort i min erfaring. Anonymkode: a6aff...1d7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #8 Skrevet 21. november 2023 Det har hendt at barnet mitt bæsjer i bleia mens jeg ser det skje. Vi går direkte til badet for å skifte og der er rumpa allerede blitt litt rød. Noen ganger er det bare slik at avføringen er ekstra sur/sterk og virker som det irriterer stumpen med en eneste gang. Vi er veldig nøye med å skifte bleier raskt for å unngå såre rumper. Erfaringen er at det skal lite arbeid til for å forebygge, men lang tid å reparere når de har fått ordentlig sår stump. Så vi er kjapt ute, men kan da allikevel oppleve at det blir rødt med en gang. Så det er ikke sikkert barnet har gått så lenge Anonymkode: a9174...4eb 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #9 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Gidder ikke, eller har det travelt og prioriterer ikke å skifte på barn som uansett snart blir hentet? Ordvalget ditt sier jo litt om innstillingen til barnehagen... Fir øvrig kan AB...7ce være inne på noe: Anonymkode: 69d5f...316 Barnehagen skal ikke spekulere i at barnet snart blir hentet og la ungen gå med avføring, noen barn blir veldig fort sår. Dersom dette skjer ofte som du sier, hadde jeg gitt beskjed. Anonymkode: 213ea...4ad 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #10 Skrevet 21. november 2023 Er det rart at kompetente pedagoger og andre flinke folk rømmer barnehageyrket….. På slutten av dagen har de LAV bemanning. Mange av barna er trøtte, slitne og lei og krever dermed ekstra av de ansatte. I barnehagen der mine barn går sjekker de bleiene med gjevne mellomrom etter siste faste skift i 14 tiden. Likevel kan barn bæsje uten at det blir oppdaget med en gang.. Noen barn roper høyt at de har bæsja, andre barn ser du tydelig hva de holder på med når de bæsjer mens noen bæsjer uten at man merker det før man sjekker.. Gi beskjed på en hyggelig måte spør om de kan være litt ekstra obs istede for å lage tråd om at du mistenker at de ikke gidder å skifte bleie ved hentetid…: Anonymkode: 70515...1a0 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #11 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo fullt mulig! Men sist var barnet rød og sår og sa au ved skift. Anonymkode: 35350...ca6 Har opplevd det endel ganger ved barnehagen her at barnet er sår og rød, bleie med bæsj som syns at har ligget lenge. Har også opplevd å hente barnet i samme bleie som han ble levert i. Dvs 7-8 timer i samme bleie. Barnet har ikke vært plaget av å være sår og rød i helger, ferier eller før barnehagestart. Et par ganger var barnet så sår at det var blodflekker i bleia. Så barnet vårt skal skifte barnehage. Barnehagen spurte slik da jeg sa opp "Ja, jeg håper dere sier ifra om det er noe galt, det er sikkert flere ting vi kan bli bedre på." Det er for seint. Nå jobber jeg redusert for å hente tidlig i bhg frem til ny barnehage. Anonymkode: 93b23...807 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #12 Skrevet 21. november 2023 Tror du bør si ifra til barnehagen at dette har skjedd flere ganger så de blir obs på det og sjekker oftere. Det er ikke greit om de faktisk bare unngår å skifte fordi de vet at du snart kommer. Avføring er faktisk litt etsende mot hud, så man bør ikke bli sittende lenge i avføring. Det er derfor ikke noe rart om barnet ditt er sår i huden hvis dette skjer ofte. Absolutt noe man bør ta opp. Finnes sikkert andre foreldre som opplever det samme hvis dette er noe som skjer pga. holdninger til noen som jobber i barnehagen. Anonymkode: c4239...80e 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #13 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Er det rart at kompetente pedagoger og andre flinke folk rømmer barnehageyrket….. På slutten av dagen har de LAV bemanning. Mange av barna er trøtte, slitne og lei og krever dermed ekstra av de ansatte. I barnehagen der mine barn går sjekker de bleiene med gjevne mellomrom etter siste faste skift i 14 tiden. Likevel kan barn bæsje uten at det blir oppdaget med en gang.. Noen barn roper høyt at de har bæsja, andre barn ser du tydelig hva de holder på med når de bæsjer mens noen bæsjer uten at man merker det før man sjekker.. Gi beskjed på en hyggelig måte spør om de kan være litt ekstra obs istede for å lage tråd om at du mistenker at de ikke gidder å skifte bleie ved hentetid…: Anonymkode: 70515...1a0 Tro det eller ei, men det er faktisk noen som ikke gidder å skifte også. Og ts sier at det lukter skikkelig bæsj, så klart ansatte som da er i nærheten også lukter det. Anonymkode: 213ea...4ad 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #14 Skrevet 21. november 2023 Da jeg hadde bleiebarn hendte de hadde bæsjet rett før jeg kom, litt tilfeldig om jeg eller de ansatte oppdaget det først, men så lenge de fikk det med seg(jeg spurte gjerne barnet om det hadde bæsjet) tok de med seg barnet og skiftet før jeg gikk, selv om jeg var der. Ingenting jeg krevde eller forventet, men tror de syntes det var like greit at de som var kjent og kjente til hygienerutiner gjorde det. Hendte at de kommenterte at det var lenge siden tissebleieskift(typisk var de i gang med runden mrn ikke kommet til mitt barn). Da skifta jeg selv før vi dro Anonymkode: ba323...1bf
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #15 Skrevet 21. november 2023 Gi beskjed til avdeling. Vi sjekker bleier med sjekkliste hvert 15 min etter fruktmåltid hvis de er ute. Likevel hender det at et barn bæsjer rett etter sjekk, og idet det blir hentet, men da kan vi i hvert fall vise til at barnet ble sjekket 3 min tidligere. Anonymkode: a9d69...7df
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #16 Skrevet 21. november 2023 Hadde vel inntrykk av at det bevisst ikke ble skiftet rett før hentetid (de vet jo når de ulike foreldrene kommer). For jeg måtte skifte bæsjebleie ved henting mistenkelig ofte. Anonymkode: c15c2...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #17 Skrevet 21. november 2023 Vi hadde også en sånn epoke når mini var rundt to. Hun foretrakk at jeg skiftet bleie, og enten holdt seg til jeg var på vei, eller lot være å fortelle til jeg kom. Gjør barnehagen oppmerksom på hva som skjer, så tar dere det derfra. Anonymkode: 46d15...80a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #18 Skrevet 21. november 2023 Ta det opp med dem, men på en fin og ikke-anklagende måte. Du vet ikke at de unngår å skifte bæsjebleier rett før henting så pass deg for å beskylde dem for ting du ikke har bevis for. Noen barn holder seg til foreldrene kommer fordi de helst vil skiftes av dem, noen barn blir lett sår helt uten at de har gått med bæsjebleie i lang tid og det kan være mange andre grunner. Så ta opp problemet, men vær åpen for at dette ikke er noe de har skyld i. Anonymkode: 522c1...645 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #19 Skrevet 21. november 2023 Har bare opplevd dette en gang. Da var det bare en stakkars barnehagenansatt på 6 barn. Hun så helt fortvilet ut. Det var mye sykdom og fravær den dagen. Unntakstilstand. Hadde reagert om dette skjedde ofte. Ville gitt beskjed. Anonymkode: aae56...0a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå