AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Jeg sliter ekstremt mye med forstoppelse i dette svangerskapet. Det kan gå over en uke mellom hver gang jeg går pådo og da kommer det bare pittelitt ut. Dette går veldig ut over allmenntilstanden min og jeg er uvel. Jeg drikker mye vann men deg hjelper lite. Bruker dere noe medisin eller apotekvarer for å hjelpe? Anonymkode: 4a3e2...5d8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Ta klyster og sjekk med legen din. Det der hørtes vondt ut! Anonymkode: fa2b0...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 Jeg bruker visiblin, men måtte ta en ducolax før jeg begynte for å få start på systemet igjen først 🫣. Anonymkode: f2b91...70a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 Spiser du yoghurt med havregryn? Sviskegrøt? Rå grønnsaker? Anonymkode: fddf3...889
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Skrevet 21. november 2023 Om det virkelig blir ille kan du kjøpe et stort oljeklyster på apoteket. Det ble ikke fra hos meg før hormonene var normale igjen. Forebygging: Laktulose er nr 1 for gravide. Er helt ufarlig og tas hver dag så lenge man sliter. Kombiner med endringer i kosthold. Svisker, rå grønnsaker osv. Anonymkode: 4b94b...5c0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #6 Skrevet 21. november 2023 Sjekk om du kan ta Movicol. Virker veldig bra. Kan kjøpes både med og uten resept (med resept hvis du trenger mye). Anonymkode: b631f...9d1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #7 Skrevet 21. november 2023 Visiblin. Havregryn, rå grønnsaker,brød med MYE korn, mye væske, svisker, sterk kaffe, mest mulig aktivitet ut fra hva du orker. Anonymkode: e105b...4b0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #8 Skrevet 22. november 2023 Ja, Movicol fungerer veldig bra og er trygt. Men! En av de vanligste bivirkningene av movicol er økt luft i magen. Jeg måtte slutte med movicol fordi det nesten ble verre, ja avføringen kom ut, men fikk skikkelig luftsmerter. Bruk klyster til å løsne «proppen» og forsøk movicol/lacrolose men obs bivirkninger når du har gått på dette et par uker og ting er tilbake tip normalen bør du gradvis trappe ned. Eks annenhver dag. Spis mye fiber og drikk rikelig med vann. Veldig viktig med vann og bevegelse. Anonymkode: 7417d...fa7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #9 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (På 21.11.2023 den 15.36): Jeg sliter ekstremt mye med forstoppelse i dette svangerskapet. Det kan gå over en uke mellom hver gang jeg går pådo og da kommer det bare pittelitt ut. Dette går veldig ut over allmenntilstanden min og jeg er uvel. Jeg drikker mye vann men deg hjelper lite. Bruker dere noe medisin eller apotekvarer for å hjelpe? Anonymkode: 4a3e2...5d8 Jerntabletter gjør at man er forstoppet. HJelper å kjøpe sånn jern-saft istedenfor. Og å sitte på huk på gulvet for å bæsje 😂 Anonymkode: 828d2...b76
Tanuki Skrevet 23. november 2023 #10 Skrevet 23. november 2023 Jeg drakk 1-2 glass sviskesaft hver dag, det hjalp veldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå