Gå til innhold

Babyen min reagerer ikke på navnet sitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby som akkurat har fylt 10 mnd og jeg merker at hen ikke reagerer på navnet sitt. Jeg vet hen hører godt da hen reagerer på alle lyder etc. Hen har god blikkkontakt, babler masse, er veldig sosial og blid baby, men navnet sitt vil hen ikke reagere på. Er dette vanlig? Bør jeg være beskymret? 

Anonymkode: 45350...517

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har en baby som akkurat har fylt 10 mnd og jeg merker at hen ikke reagerer på navnet sitt. Jeg vet hen hører godt da hen reagerer på alle lyder etc. Hen har god blikkkontakt, babler masse, er veldig sosial og blid baby, men navnet sitt vil hen ikke reagere på. Er dette vanlig? Bør jeg være beskymret? 

Anonymkode: 45350...517

Dette kan være ett tidlig tegn på autisme, så du kan se og observere og se om det dukker opp flere ting som mønstre i leken, preferanser med mat, opphengt i rutiner/sterke følelser. Lite språk ifht alder, lite babling, fått noen ord men plutselig har mistet de. Man kan og slite med å få blikk kontakt med barn led autisme. Setter seg nærme tven med høy lysstyrke, gjentakende fysiske handlinger som å dunke hodet i setet, gjentakende lyder og kan enten slite med å komme inn i leken eller leker kunn med enkelte ting som barnet interesserer seg for. Man kan vel ikke utrede de før de er eldre, men det går an å observere og se hvordan det utvikler seg for å få tidlig utredning ~ etc la de i bhg observere leken og hverdagen❤️

Anonymkode: 65b6c...e51

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette kan være ett tidlig tegn på autisme

Slutt a.

Anonymkode: ee922...2a6

• Liker 10
Skrevet

Slutt a.

Min lillebror har autisme og jeg har vært 1 til 1 på barn med barn medspesielle behov, og vært med å observere flere utredninger, så det kommer virkelig fra erfaring og kjærlighet❤️💞  så! Bare hver observant og følg med, også kommer du til din egen konklusjon❤️ plutselig løsner det! Hvem vet? Barnet er fremdeles 10 mnd og barn utvikler seg i eget tempo. Så bare hver tålmodig, og vent og se.

• Liker 1
Skrevet

Guttungen min var også sånn rundt den alderen. Vi reagerte på det, men det kom seg etterhvert❤️

Anonymkode: 71b2e...2d0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Min lillebror har autisme og jeg har vært 1 til 1 på barn med barn medspesielle behov, og vært med å observere flere utredninger, så det kommer virkelig fra erfaring og kjærlighet❤️💞  så! Bare hver observant og følg med, også kommer du til din egen konklusjon❤️ plutselig løsner det! Hvem vet? Barnet er fremdeles 10 mnd og barn utvikler seg i eget tempo. Så bare hver tålmodig, og vent og se.

Jeg driter i hva du personlig har erfart. Du er ikke helsepersonell, og skal ikke slenge ut "kanskje" det er autisme, fordi en 10 mnd gammel baby ikke reagerer på navnet sitt. Denne diagnostiseringen lekfolk driver med er stygg.

• Liker 9
Skrevet

Jeg driter i hva du personlig har erfart. Du er ikke helsepersonell, og skal ikke slenge ut "kanskje" det er autisme, fordi en 10 mnd gammel baby ikke reagerer på navnet sitt. Denne diagnostiseringen lekfolk driver med er stygg.

Nei jeg er bhg lærer med fagstoff & forskning i grunn. Du spør, jeg svarer. Og jeg sa: Bare vent og se også finner du selv ut hva der er! Jeg håper det løser seg❤️ og uansett, autisme er ikke dumt å ha. Men nå ga jeg deg noen ting du kan se etter, om du liker det eller ikke. Og forhåpentligvis ser du at utviklingen går bra, leken går bra, matvaner og preferanser er normale. Språket kommer og forblir, og blikk kontakt kommer gradvis. Men om dette fortsetter til 2 års alder så gir jeg deg rådet å ta det på alvor. Ha en fin dag videre❤️

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Dette kan være ett tidlig tegn på autisme, så du kan se og observere og se om det dukker opp flere ting som mønstre i leken, preferanser med mat, opphengt i rutiner/sterke følelser. Lite språk ifht alder, lite babling, fått noen ord men plutselig har mistet de. Man kan og slite med å få blikk kontakt med barn led autisme. Setter seg nærme tven med høy lysstyrke, gjentakende fysiske handlinger som å dunke hodet i setet, gjentakende lyder og kan enten slite med å komme inn i leken eller leker kunn med enkelte ting som barnet interesserer seg for. Man kan vel ikke utrede de før de er eldre, men det går an å observere og se hvordan det utvikler seg for å få tidlig utredning ~ etc la de i bhg observere leken og hverdagen❤️

Ok.. TS denne kan du bare ignorere. Herlighet... makan til hvordan gi en mor for flere måneder fremover. Skulle vært ett filter her så folk ikke fikk sagt så mye tull og faenskap..

Anonymkode: 070ae...c79

• Liker 3
Skrevet

Det gjorde ikke min heller, han er 5 nå og har fortsatt svært selektiv hørsel 😄

Anonymkode: 1e481...f04

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei jeg er bhg lærer med fagstoff & forskning i grunn. Du spør, jeg svarer. Og jeg sa: Bare vent og se også finner du selv ut hva der er! Jeg håper det løser seg❤️ og uansett, autisme er ikke dumt å ha. Men nå ga jeg deg noen ting du kan se etter, om du liker det eller ikke. Og forhåpentligvis ser du at utviklingen går bra, leken går bra, matvaner og preferanser er normale. Språket kommer og forblir, og blikk kontakt kommer gradvis. Men om dette fortsetter til 2 års alder så gir jeg deg rådet å ta det på alvor. Ha en fin dag videre❤️

Bare ignorer de andre❣️ Du forteller jo tydelig ditt eget perspektiv og påpeker jo flere ganger mors rolle opp i dette. Ikke at det er autisme men at du har noen personlige ting TS kan se etter. Folk er så hårsåre og tåler ingenting når de selv utsetter seg for svar når man stiller sånne spørsmål. 

Skrevet

Vet ungen hva den heter, da...?

Anonymkode: a501f...471

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok.. TS denne kan du bare ignorere. Herlighet... makan til hvordan gi en mor for flere måneder fremover. Skulle vært ett filter her så folk ikke fikk sagt så mye tull og faenskap..

Anonymkode: 070ae...c79

Folk legger ut om alt mulig på dette forum. De vil som regel ha tilbakemelding, råd, svar og tolkninger. Da blir det skrevne ord mange ganger feil, feiltolket, misforstått og overdrevet. Enkelte temaer bør man være forsiktig med å mene noe om.

Skrevet

Jeg jobber med barn og har 3 selv. Gjør meg overhodet ikke til noen ekspert, men jeg hadde absolutt ikke bekymret meg, så lenge dette er det eneste dere reagerer på 😀

Skrevet

Det er et tidlig tegn på autisme. Men det vil ikke si at barnet ditt er i autismespekteret 

Anonymkode: bc410...535

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Vet ungen hva den heter, da...?

Anonymkode: a501f...471

Og vet hen hvilket kjønn hen har når hen blir omtalt som hen?

Anonymkode: 7b4ec...c46

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Gjorde ikke min heller, og barnehagen tok sin bekymring opp ved barnehagestart. Har nå en helt normal 9åring, med en kanskje over snittet selektiv hørsel. Har ikke bekymret meg en dag siden hun startet å reagere, som var rundt 18mnd alder. Frem til da var jeg overbevist om at det var autisme, enda det var eneste markøren, men barnehagen hadde jo reagert så da måtte det jo være noe i det🤷‍♀️

Anonymkode: 7292d...ea3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...