Gå til innhold

Noen som har bestilt sko fra denne siden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uten å gå inn der, så vil jeg si at domenenavnet er et digert rødt flagg. Jeg gikk på en smell med en side med et lignende navn, bare et det gjaldt Clarks sko. Bestilte det jeg trodde var Clarks ballerinasko, men det jeg fikk var et par billige plastaktige ballerinasko i feil størrelse. Fikk pengene igjen via banken, men det var jo mye styr.

Anonymkode: f5e08...549

• Nyttig 4
Skrevet

Dodgy nettside. 
Styr unna.

Anonymkode: 93ef1...d26

• Liker 4
Skrevet

Dette er rødt flagg for meg:

"

salguggnorgeno.com Setter Vi Alltid Service Og Trygghet I Første Rekke. Det Skal Være Enkelt Og Kjennes Trygt Å Handle På Nette

Betal Direkte Med VISA / Mastercard: Du Kan Velge Å Betale Direkte Med Kort Når Du Handler Med salguggnorgeno.com. For Å Gjøre Det Enda Enklere Ved Neste Kjøp Kan Du Velge Å Lagre Dine Opplysninger.
Dersom Du Betaler Med Kort Vil Beløpet Reserveres På Kontoen Din Mens Vi Sjekker Om Handelsvare Er På Lager, Og Belastes Først Når Vi Sender Deg Pakken. Skulle Vi Være Utsolgt For Handelsvare Du Har Bestilt Annullerer Vi Reservasjonen På Kortet Ditt."

Anonymkode: 63fae...00e

• Liker 3
Skrevet

Den siden hadde jeg ikke stolt på. 
Ellers har jeg Ugg Adirondack selv, og jeg er 37. Fantastisk gode sko!

Anonymkode: 46a27...97c

Skrevet

Det var en del røde flagg i den nettadressen. 
1. nettsiden heter salg. Det er ganske uvanlig å lage en egen nettside for bare salgsvarer. Det er mer vanlig å ha salg på en helt ordinær nettside.
2. Nettsiden retter seg mot ETT varemerke. Altså indikerer de at de er en nettside som kun selger dette merket, og kun har salg hele tiden. (Ikke lavpris, men salg) 
3. nettsiden har .com adresse, men heter både norge OG no i navnet. Det er tydelig at de ønsker å fremstå som en norsk nettside. Men det er det som kommer etter prikken som teller. Dette er altså en utenlandsk nettside, og da er det rart at den retter seg kun mot det norske markedet. 

Hadde dette vært siden ugg.no, eller ugg.com/no eller noe tilsvarende, så kunne det jo vært legitimt. Men her er det mye som tyder på at dette er en falsk side som bare er ute etter å svindle folk som forsøker å handle billige uggs.

Anonymkode: 5dd13...b0f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Kjære TS, hva i alle dager får deg til i det hele tatt å vurdere denne siden? Jeg mener ikke å fornærme deg, men digital kompetanse er virkelig noe som bør tas på alvor!

Anonymkode: 1788a...9db

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Denne siden har ingen adresse, email eller telefonnummer 🚩🚩🚩

Ingen av de sosiale mediene de har listet opp fungerer 🚩

Prisene er så lave at det er for godt til å være sant 🚩

De har ingen trygge betalingstjenester 🚩

Domenenavnet er super sketchy 🚩

Anonymkode: cd300...66e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

uten å gå inn der, så vil jeg si at domenenavnet er et digert rødt flagg. Jeg gikk på en smell med en side med et lignende navn, bare et det gjaldt Clarks sko. Bestilte det jeg trodde var Clarks ballerinasko, men det jeg fikk var et par billige plastaktige ballerinasko i feil størrelse. Fikk pengene igjen via banken, men det var jo mye styr.

Dodgy nettside. 
Styr unna.

Anonymkode: 93ef1...d26

Dette er rødt flagg for meg:

"

salguggnorgeno.com Setter Vi Alltid Service Og Trygghet I Første Rekke. Det Skal Være Enkelt Og Kjennes Trygt Å Handle På Nette

Betal Direkte Med VISA / Mastercard: Du Kan Velge Å Betale Direkte Med Kort Når Du Handler Med salguggnorgeno.com. For Å Gjøre Det Enda Enklere Ved Neste Kjøp Kan Du Velge Å Lagre Dine Opplysninger.
Dersom Du Betaler Med Kort Vil Beløpet Reserveres På Kontoen Din Mens Vi Sjekker Om Handelsvare Er På Lager, Og Belastes Først Når Vi Sender Deg Pakken. Skulle Vi Være Utsolgt For Handelsvare Du Har Bestilt Annullerer Vi Reservasjonen På Kortet Ditt."

Anonymkode: 63fae...00e

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det var en del røde flagg i den nettadressen. 
1. nettsiden heter salg. Det er ganske uvanlig å lage en egen nettside for bare salgsvarer. Det er mer vanlig å ha salg på en helt ordinær nettside.
2. Nettsiden retter seg mot ETT varemerke. Altså indikerer de at de er en nettside som kun selger dette merket, og kun har salg hele tiden. (Ikke lavpris, men salg) 
3. nettsiden har .com adresse, men heter både norge OG no i navnet. Det er tydelig at de ønsker å fremstå som en norsk nettside. Men det er det som kommer etter prikken som teller. Dette er altså en utenlandsk nettside, og da er det rart at den retter seg kun mot det norske markedet. 

Hadde dette vært siden ugg.no, eller ugg.com/no eller noe tilsvarende, så kunne det jo vært legitimt. Men her er det mye som tyder på at dette er en falsk side som bare er ute etter å svindle folk som forsøker å handle billige uggs.

Anonymkode: 5dd13...b0f

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kjære TS, hva i alle dager får deg til i det hele tatt å vurdere denne siden? Jeg mener ikke å fornærme deg, men digital kompetanse er virkelig noe som bør tas på alvor!

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Denne siden har ingen adresse, email eller telefonnummer 🚩🚩🚩

Ingen av de sosiale mediene de har listet opp fungerer 🚩

Prisene er så lave at det er for godt til å være sant 🚩

De har ingen trygge betalingstjenester 🚩

Domenenavnet er super sketchy 🚩

Anonymkode: cd300...66e

Hjertelig takk til alle som har svart.❤️ Da holder jeg meg unna denne siden :)

Ts

Anonymkode: 2202a...ab3

• Liker 1
Skrevet

Jeg fant disse på finn. Er det disse du har?

https://www.finn.no/329584862

Anonymkode: 2202a...ab3

Skrevet

For øvrig, greit å sjekke nettsiden:

IMG_3119.thumb.jpeg.ec8880b49e22ef662160a2e783e2d8ca.jpeg

Skrevet

Veldig spesielt å skrive med stor forbokstav hele tiden. Ville aldri bestilt derfra :hæ:

Anonymkode: bf387...168

Skrevet

Til TS forsvar så spurte jo hun faktisk her angående det.  Det er svært mange som ikke gjør det å blir svindlet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå har jo TS stilt spørsmålet, så det tyder jo nettopp på en evne til å se røde flagg. Og jeg må jo si at det er fort gjort og trø feil i iveren etter et godt tilbud - jeg har gjort det selv, men det var den ene gangen ila 20 år med nettshopping, så det betyr ikke at man mangler digital kompetanse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...