Gå til innhold

Venninne som blir helt kokos når jeg ikke svarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag hadde jeg det travelt på jobb og dro rett til sykehuset kl 13. Etter undersøkelsen dro jeg hjem og sjekke telefonen. Da hadde jeg fått flere meldinger fra ei venninne på messenger 

Kl 9: Kan du komme innom meg etter jobb? Du vet at jeg ikke kan løfte noe akkurat no og jeg trenger å få flyttet ei hylle opp på loftet. 

Kl 11: Det er ikke så tungt, men jeg klarer ikke 

Kl 12: Jeg har spurte Marit også, men hun er ikke hjemme før på Fredag 

Kl 13.30: Siden du ikke svarer, så får jeg prøve selv. Tror ikke det er lurt, men.... 

Flere som har venner som må ha svar ned en gang?

Jeg får ikke bestandig opp varsler når jeg får meldinger på messenger. Så det hender at jeg ikke svarer med en gang. De fleste takler bra  

Anonymkode: 5d6cd...7d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres slitsomt ut.

Jeg hadde svart henne det du skriver her - at du får ikke alltid opp varsler når du mottar melding. Samt også at du ikke alltid har tid til å sjekke mobilen på jobb. Hvis det er noe viktig bør hun derfor ringe deg, evt avtale ting på mer enn noen timers varsel.

Anonymkode: 51ffb...68d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Bare si at : "Beklager, men jeg sjekker ikke messenger så ofte, særlig ikke når jeg er på jobb". 

Ferdig. 

Jeg har måtte oppdra venner som er krevende, og det enten tar de hintet, eller så forsvinner de. Det er helt greit. 

Anonymkode: 8ba81...76d

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare si at : "Beklager, men jeg sjekker ikke messenger så ofte, særlig ikke når jeg er på jobb". 

Ferdig. 

Jeg har måtte oppdra venner som er krevende, og det enten tar de hintet, eller så forsvinner de. Det er helt greit. 

Anonymkode: 8ba81...76d

Jeg har sagt det. Det er ikke første gang det har skjedd 😊

Skrevet

Hun er selvopptatt og mener hun har rett på din oppmerksomhet. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det der er så sutrete og slitsomt at jeg glatt hadde ignorert det. Ingen grunn til at du skal løpe for å løfte opp en hylle for henne. Hvorfor kan det ikke vente til fredag? Og hvis hun faktisk prøver selv? Så bra!

Anonymkode: 2b387...660

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har sagt det. Det er ikke første gang det har skjedd 😊

Da hadde jeg kuttet henne ut. Herregud så slitsomt. 

Anonymkode: 397af...793

• Nyttig 1
Skrevet

Jaaa!!! Har en sånn venninne og jeg blir gal snart! Hu kan i tillegg ringe 3 ganger om dagen og det er ingenting spesielt… har slutta med å svare og kommet med unnskyldninger der jeg er «opptatt» 

Anonymkode: 46c63...c21

Skrevet

Du må sette grenser for deg selv, det der er ikke greit. Forventer hun at du kommer før jobb? Rett etter jobb for og flytte en eske opp på loftet. Det kan vente til man har tid eller noen stikker innom hun. Det med og gi deg dårlig samvittighet hadde jeg slått hardt ned på. Er hun sånn på det meste? Jeg har hatt en sånn venn, vi er ikke venner lengre. Eller hun prøver fortsatt og gi meg dårlig samvittighet  og tror hun kan bli sint på meg om jeg tilfeldigvis treffer hun i sentrum. Jeg tar ikke telefonen lengre når hun ringer, jeg har henne ikke som venn på face osv. hun er ekstrem. Sett klare regler for hva du tolererer. Kutt henne ut om hun ikke har respekt for andre en seg selv

• Liker 1
Skrevet

Det der er utpressing, det er ingenting som haster med å flytte en hylle opp på loftet. Vitner om liten respekt for andres tid, når man skal ha folk til å utføre tulleoppgaver for seg på kort varsel der man tror vennene er i konstant standby og bare venter på telefonen. Virkeligheten er jo selvsagt ikke slik. 

Hvis hun ikke hadde holdt opp selv etter at dere har pratet om det flere ganger, så hadde jeg blitt skikkelig sur og tatt det opp på den måten. Så hadde hun selv fått velge om hun ville beholde vennskapet eller ikke. 

Anonymkode: 2e058...e02

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare svare som sant er, at du har vært opptatt med jobb og sykehus hele dagen og derfor ikke har svart? Legg til at "jeg jobber faktisk hver dag, så det vil nok skje flere ganger at jeg ikke svarer på timen".

• Liker 1
Gjest Sirisiri10
Skrevet

Synes det var en ufin og manipulerende måte å kommunisere på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...