AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Jeg har slitt en del med relasjoner og er avhengig av trygge forutsigbare relasjoner. Det er en selvfølge at relasjoner blir brutt om man bryter normene i en relasjon, men det samme mener jeg om ekteskap. Min venninne mente at vennskap kommer og går, noen er venner i den fasen, andre i den, ettersom livet forandrer seg. Hun nevnte at hun hadde omtalt mennesker som sine bestevenner før, men at de ikke omtales som det lenger, fordi livet forandrer seg. Jeg går ikke å tenker at jeg ikke er venner med mine nærmeste om noen år?? Dette er en vennine som jeg har opplevd at ikke er god på å holde kontakt med mennesker som f eks flyttet litt unna. Kjenner jeg blir litt skremt, og føler jeg må prestere for å beholde vennskap, som jeg egentlig bare ønsker slappe av med. Jeg har venner det til tider er kjipt å være sammen med, men vi tåler hverandres dagsform. Hva mener dere??? Anonymkode: ce700...b74
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Hun sier nok bare realitetene. Du virker veldig redd for avvisning så du tolker det verre enn det antakelig var ment som. Anonymkode: 918b1...e15 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun sier nok bare realitetene. Du virker veldig redd for avvisning så du tolker det verre enn det antakelig var ment som. Anonymkode: 918b1...e15 Har aldri nevnt det med avvisning for personen. Anonymkode: ce700...b74
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 Og om noen år er hun skilt. Anonymkode: 8774a...bf5
Daria Skrevet 21. november 2023 #5 Skrevet 21. november 2023 (endret) Jeg går heller ikke rundt og tenker på om jeg vil være venner med folk om noen år, men det hun sier er jo realitetene. Vennskap endrer seg ofte i takt med livsfaser; jeg har flere tidligere bestevenner som nå er mer perifere uten at det ligger noen dramatikk, store hendelser eller sårede følelser til grunn. Endret 21. november 2023 av Daria 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #6 Skrevet 21. november 2023 Virker som hun har dessverre opplevd å miste en del venner opp igjennom årene. Så derfor er hun nok ikke god på å holde på relasjoner og holde generelt kontakt, fordi det ligger traume der fra hva hun har opplevd. Så jeg forstår veldig hvor hun kommer fra da jeg har opplevd det samme selv. Jeg føler meg veldig lite trygg i vennskap, men trygg i familie. Vennskap idag har blitt veldig komplisert, akkurat som dating kulturen. Mange har for høye krav til vennskap. Jeg opplevde at hadde mine tidligere venner problemer med meg så var de ekle og slemme med meg i stedet for å ta seg en prat med meg. Og merket når jeg endelig begynte å si i fra, så trakk dem seg kjapt unna og vi har ikke pratet siden. Det er en svakhet i kommunikasjon i dag, man skal ikke få lov å si det man mener og føler men må tåle og bli behandla dritt. Eller hvis man har uenigheter eller forskjeller så har man visst ikke god kjemi. Folk må innse at vi alle er forskjellig og vil endre meninger med tid. Man velger om man vil vokse med hverandre eller fra hverandre. Og jeg har lært at mister man venner er ikke det så leit. Fordi da er det plass til nye. Anonymkode: 5fd69...851
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #7 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og om noen år er hun skilt. Anonymkode: 8774a...bf5 Oi bittert! Det er usant. Bare fordi hun har sine opplevelser med vennskap og lener seg på familien sin som også er mannen hennes. Så skal det ekteskapet gå helt fint! Hold deg til tema. Anonymkode: 5fd69...851
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå