AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #21 Del Skrevet 22. november 2023 Jeg er 29 år og har innbo-, reise-, hus-, og bilforsikring. Har også en type forsikring gjennom jobb som jeg ikke har satt meg inn i. Reiseforsikring er også gjennom jobb Anonymkode: 34ced...85a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 22. november 2023 #22 Del Skrevet 22. november 2023 Uføreforsikring. Jobber i staten så har ordning via SPK + at jeg har privat uføreforsikring. Blir jeg ufør går jeg kun ned med ca 2000 kroner per måned. Kritisk sykdom. Reiseforsikring. Innboforsikring. Livsforsikring sånn at gjenlevende samboer har råd til å betale ut boligen, og ikke flytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #23 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dekker ikke ulykke og kritisk sykdom cirka det samme som uføreforsikring? Anonymkode: 3f4e7...27c Nei, med uføreforsikring får du feks en sum månedlig i tillegg til det du måtte få fra Nav, tror ikke det er tidsubestemt, men er over lang tid hvertfall. Kritisk sykdom kan du feks få en engangsutbetaling dersom du blir ufør pga en av diagnosene forsikringen dekker etter en viss tid (to år i min forsikring), mens ved kritisk sykdom dekkes begravelse for mine pårørende, reiseutgifter ift behandling samt at den dekker behandling i Norden, ergo blir jeg kritisk syk og må til spesialist i feks Danmark dekkes reisen og behandling der. Alle tre forsikringer dekker mye mer enn nevnt her, men uføreforsikringen er den som hjelper deg mest mtp økonomisk trygghet dersom du blir uføre over flere år. 🙂 Anonymkode: 7114d...85c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #24 Del Skrevet 22. november 2023 36 år. Hus, innbo, bil, ufør, helse, reise og en utvidelse av uføreforsikringen som går på å komme raskt i gang med behandling ved livstruende sykdommer som kreft. Uføreforsikring skrev jeg da jeg for første gang tok opp boliglån. Jeg tenkte som så at hvis jeg havner i den situasjonen at jeg blir ufør, går jeg igjennom en tøff nok tørn som det er, om ikke jeg skal bli nødt til å selge huset og flytte samtidig. Jeg tror bare ikke det er noe man har kapasitet til i en sånn prosess. I disse dager er dette ekstra aktuelt, med tanke på tørke i boligsalg. Man har i alle fall ikke lyst til å ende med å måtte selge huset men fortsatt sitte igjen med gjeld når man er ufør. Anonymkode: 2fc47...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #25 Del Skrevet 22. november 2023 On 11/21/2023 at 2:44 PM, AnonymBruker said: Jeg leste i en annen tråd at man burde få uføreforsikring så snart man er gammel nok. Jeg har aldri blitt anbefalt dette, og har forsåvidt ikke råd til det heller. Men det er kanadiske lurt? Er 27 år, og har reise og innboforsikring til ca 1600kr/året for begge. Hvor gammel er dere, og hvilken forsikringer har dere? Anonymkode: 42da3...9ee 44, har innbo og el-sparkesykkel Neida, er ikke en av de mest velstående akkurat, men det går Anonymkode: aa5b4...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #26 Del Skrevet 22. november 2023 Just now, AnonymBruker said: 44, har innbo og el-sparkesykkel Neida, er ikke en av de mest velstående akkurat, men det går Anonymkode: aa5b4...a21 Jeg glemte reiseforsikring, det kostet ikke så mye, så jeg har det og. Anonymkode: aa5b4...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #27 Del Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (På 21.11.2023 den 14.44): Jeg leste i en annen tråd at man burde få uføreforsikring så snart man er gammel nok. Jeg har aldri blitt anbefalt dette, og har forsåvidt ikke råd til det heller. Men det er kanadiske lurt? Er 27 år, og har reise og innboforsikring til ca 1600kr/året for begge. Hvor gammel er dere, og hvilken forsikringer har dere? Anonymkode: 42da3...9ee Du får ikke uføreforsikring før du er i fast jobb. Tror du må tjene minimum 300 tusen og. Hus Innbo Bil Katt Har jeg. Anonymkode: 3700a...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #28 Del Skrevet 11. desember 2023 Reise,innbo og behandlingsforsikring via Jobb Anonymkode: ba743...729 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #29 Del Skrevet 11. desember 2023 Er vel kanskje viktigste forsikringen utenom hjem og kjøretøy. Kutt heller ut unødvendige forsikringer for barn osv, de er allerede dekket gjennom skole. Anonymkode: 288af...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #30 Del Skrevet 11. desember 2023 -Livsforsikring -Alvorlig sykdom -Uførforsikring (mannen) -2 barneforsikringer -Reiseforsikring -Villa og innbo -Motorsykkel -3 biler -Båt -Tilhenger -Forsikring på ene barnet som driver med motorsport Anonymkode: 4454f...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 11. desember 2023 #31 Del Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er vel kanskje viktigste forsikringen utenom hjem og kjøretøy. Kutt heller ut unødvendige forsikringer for barn osv, de er allerede dekket gjennom skole. Anonymkode: 288af...020 Barneforsikring kan være gull verdt om barnet blir ufør i ung alder. Ellers må man se an behovet. Det viktige er at en klarer seg om en blir ufør eller at de etterlatte klarer seg. Mange har forsikring vis jobben. Den dekker ofte behovet. Jeg ser ikke grunn til å ha forsikringer jeg strengt tatt ikke trenger. Heldig vis vil de fleste aldri få noen utbetaling. Og etter hvert som en blir eldre, blir slike forsikringer veldig dyre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #32 Del Skrevet 11. desember 2023 Vi er 40 år og har innbo, reise og bil som vi betaler for selv. Via jobben har vi ufør, død, ulykke og helse, som jobben betaler (og vi skatter av). Har valgt å ikke ha barneforsikringer. Vi har høy lønn og lav gjeld, så det har vært en avveining. Anonymkode: 16b04...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #33 Del Skrevet 11. desember 2023 Har livsforsikring, uføreforsikring, kritisk sykdom, barneforsikringer inkl, uføreforsikring (som går over til «voksen» uten ny helseattest), bilforsikring, elsykkelforsikring (ungdommen sin), innboforsikring og reiseforsikring. Tegnet uføreforsikring i alder av 22år, ble anbefalt det pga husbygging og lån. I en alder av 24år ble jeg 100% sykmeldt, og fikk utbetalt uføreforsikringen så fort jeg måtte over på AAP. Fikk uføretrygd 10år på AAP, og forsikringen utbetales til pensjonsalder (67år). Sjeleglad for at banken anbefalte forsikringen, anger kun på at jeg ikke valgte høyere sats. Anonymkode: 1ad3c...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #34 Del Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har livsforsikring, uføreforsikring, kritisk sykdom, barneforsikringer inkl, uføreforsikring (som går over til «voksen» uten ny helseattest), bilforsikring, elsykkelforsikring (ungdommen sin), innboforsikring og reiseforsikring. Tegnet uføreforsikring i alder av 22år, ble anbefalt det pga husbygging og lån. I en alder av 24år ble jeg 100% sykmeldt, og fikk utbetalt uføreforsikringen så fort jeg måtte over på AAP. Fikk uføretrygd 10år på AAP, og forsikringen utbetales til pensjonsalder (67år). Sjeleglad for at banken anbefalte forsikringen, anger kun på at jeg ikke valgte høyere sats. Anonymkode: 1ad3c...655 Hadde også uføre gjennom jobb, så får også den utbetalt per måned. Så for alle dere som ikke har tegnet, og ikke tegnet uføre til barna deres (vanskelig få å som voksne om man har noe som helst på «papiret») , så er min oppfordring å gjøre det. For sent den dagen dere evt står i uføre… Anonymkode: 1ad3c...655 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #35 Del Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er 40 år og har innbo, reise og bil som vi betaler for selv. Via jobben har vi ufør, død, ulykke og helse, som jobben betaler (og vi skatter av). Har valgt å ikke ha barneforsikringer. Vi har høy lønn og lav gjeld, så det har vært en avveining. Anonymkode: 16b04...015 Har dere råd til barneforsikringer, er det absolutt noe dere burde tegne. Da spesielt med tanke på uføreforsikringen. Den overføres automatisk til «voksen» uten krav om ny helseattest. Det man får fra nav, samt arbeidsgivers forsikring, er langt fra nok til å dekke opp for tapt inntekt ved uføre. Anonymkode: 1ad3c...655 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #36 Del Skrevet 11. desember 2023 Jeg er så glad for at jeg lot meg overtale til å kjøpe uføreforsikring. Jeg hadde ikke sett for meg å trenge den, men det gjorde jeg, og nå har jeg 7900kr i mnd frem til jeg når pensjonsalder. Barneforsikringene vi tegnet for ungene gjør at de får voksenforsikring uten ny helseattest. Vet om flere som har fått avslag som voksne, så jeg føler det er en god investering i ekstra trygghet for barna. En venninne sitt barn med Asperger får utbetalt forhøyet hjelpestønad-sats hver mnd i fem år pga barneforsikringen. Og om barnet blir ufør får barnet noen tusen i mnd fra forsikringen. Anbefaler på det sterkeste. Man vet ikke hva livet bringer. Anonymkode: 9d488...436 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #37 Del Skrevet 12. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 22.11.2023 den 17.06): Nei, med uføreforsikring får du feks en sum månedlig i tillegg til det du måtte få fra Nav, tror ikke det er tidsubestemt, men er over lang tid hvertfall. Kritisk sykdom kan du feks få en engangsutbetaling dersom du blir ufør pga en av diagnosene forsikringen dekker etter en viss tid (to år i min forsikring), mens ved kritisk sykdom dekkes begravelse for mine pårørende, reiseutgifter ift behandling samt at den dekker behandling i Norden, ergo blir jeg kritisk syk og må til spesialist i feks Danmark dekkes reisen og behandling der. Alle tre forsikringer dekker mye mer enn nevnt her, men uføreforsikringen er den som hjelper deg mest mtp økonomisk trygghet dersom du blir uføre over flere år. 🙂 Anonymkode: 7114d...85c Er sjansen for å bli ufør større enn for kritisk sykdom, mener du? Anonymkode: 3f4e7...27c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #38 Del Skrevet 12. desember 2023 Har bil, innbo, reise og hund. Er 44. Anonymkode: e69e4...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå