AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #161 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kvinner blir sjekket opp hver dag av mye eldre menn, tjukke menn, urenslige menn og frekke menn. Men det må de altså bare akseptere? Anonymkode: 73f10...69e At mennesker tar kontakt og blir avvist av deg tror jeg er noe man bare må leve med. Jeg blir daglig kontaktet av noen jeg avviser ifbm salg av produkter, jobbtilbud og lignende. Det kan være litt kjedelig men jeg har ikke fått PTSD enda. Anonymkode: 56913...414
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #162 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At mennesker tar kontakt og blir avvist av deg tror jeg er noe man bare må leve med. Jeg blir daglig kontaktet av noen jeg avviser ifbm salg av produkter, jobbtilbud og lignende. Det kan være litt kjedelig men jeg har ikke fått PTSD enda. Anonymkode: 56913...414 Jeg spurte ham som synes så synd på denne mannen som ble "utsatt" for slik sjekking, og spurte om han hadde det bra. Ingen spør kvinner om de har det bra når de blir sjekket opp av uattraktive menn. For øvrig er forskjellen mellom telefonsalg og sjekking at hvis en mann ikke tar nei for et nei ved sjekking, kan det potensielt bli farlig for kvinnen. Telefonsalg er ikke farlig, bare irriterende. Du får heller ikke JOBBTILBUD via telefon uten å ha søkt. Anonymkode: 73f10...69e 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #163 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja, like snodig som å mene at alle kvinner siler ut 80 prosent å får d til å høres anderledes ut en sannheten. Anonymkode: 6d30d...c9e Denne figuren burde være velkjent. Menn som rater kvinner som en symmetriske normal-fordeling, mens kvinner som rater menn flest som «under gjennomsnittlig». Anonymkode: 56913...414 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #164 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For øvrig er forskjellen mellom telefonsalg og sjekking at hvis en mann ikke tar nei for et nei ved sjekking, kan det potensielt bli farlig for kvinnen. Anonymkode: 73f10...69e Hvis en kollega ber deg med på kaffe så er det ikke en rasjonell tanke bak at det kan bli farlig. Å snakke om «farlig» i det scenariet betyr at man er en tosk eller en kjønnskriger. I begge tilfeller tenker jeg mindre om deg. Anonymkode: 56913...414
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #165 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Denne figuren burde være velkjent. Menn som rater kvinner som en symmetriske normal-fordeling, mens kvinner som rater menn flest som «under gjennomsnittlig». Anonymkode: 56913...414 Jeg kom også med kilden som viser at de fleste menn foretrekker kvinner med BMI under 20, enda mennene VET at det ikke gir best helse. De er klare over at lav vekt og undervekt kan være skadelig, men foretrekker likevel slike kvinner, av estetiske grunner. Anonymkode: 73f10...69e
LuOiOO Skrevet 24. november 2023 #166 Skrevet 24. november 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Kvinner blir sjekket opp hver dag av mye eldre menn, tjukke menn, urenslige menn og frekke menn. Men det må de altså bare akseptere? Anonymkode: 73f10...69e Men dette er gjerne damer på 30+ som ikke er slanke, så de er jo gjerne i noenlunde samme liga som slike menn. I tillegg, det er ekstra vanskelig for menn å vite hvor ettertraktet man er. Damers preferanser er i større grad varierende på en del av disse punktene. Det finnes jo plenty av unge slanke damer som liker litt eldre bamsemenn f.eks. Mange av disse damene forventer at menn skal ta kontakt. Så om det skal skje noe, så må jo nesten menn prøve seg. Men finnes det plenty av unge menn som ønsker seg ei feit gamel dame som kjæreste? NEI. De fleste vet også at menn tar initiativ, så om menn ønsker ei slik dame, så vet de at mennene tar kontakt.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #167 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis en kollega ber deg med på kaffe så er det ikke en rasjonell tanke bak at det kan bli farlig. Å snakke om «farlig» i det scenariet betyr at man er en tosk eller en kjønnskriger. I begge tilfeller tenker jeg mindre om deg. Anonymkode: 56913...414 Hvis en kollega ber meg på kaffe, så er det jo ikke "creepy". Dette er en mann jeg jobber med og kjenner. Å be på kaffe er heller ikke å "sjekke". Jeg drikker ofte kaffe med både mannlige og kvinnelige kolleger. Sjekking foregår ofte på byen og lignende arenaer der avvisning kan eskalere. Du kan tenke hva du vil, men mange kvinner opplever farlige situasjoner på byen når de avviser menn. https://www.oa.no/nyheter/gjovik/krim/jeg-vil-ikke-at-han-skal-kunne-banke-meg-opp-og-sa-bare-fortsette-a-leve-livet-sitt/f/5-35-463050 Anonymkode: 73f10...69e 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #168 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kom også med kilden som viser at de fleste menn foretrekker kvinner med BMI under 20, enda mennene VET at det ikke gir best helse. De er klare over at lav vekt og undervekt kan være skadelig, men foretrekker likevel slike kvinner, av estetiske grunner. Anonymkode: 73f10...69e Du sa at det var snodig at kvinner utelukker de fleste menn fra vurderingen. Jeg presenterte data som støttet mitt syn. Anonymkode: 56913...414
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #169 Skrevet 24. november 2023 LuOiOO skrev (1 minutt siden): Men dette er gjerne damer på 30+ som ikke er slanke, så de er jo gjerne i noenlunde samme liga som slike menn. I tillegg, det er ekstra vanskelig for menn å vite hvor ettertraktet man er. Damers preferanser er i større grad varierende på en del av disse punktene. Det finnes jo plenty av unge slanke damer som liker litt eldre bamsemenn f.eks. Mange av disse damene forventer at menn skal ta kontakt. Så om det skal skje noe, så må jo nesten menn prøve seg. Men finnes det plenty av unge menn som ønsker seg ei feit gamel dame som kjæreste? NEI. De fleste vet også at menn tar initiativ, så om menn ønsker ei slik dame, så vet de at mennene tar kontakt. Nei, dette er ikke slike damer. Ingen unge, slanke damer FORETREKKER eldre menn. Det er noe dere gamle, single menn tror. En dame på 30 er heller ikke i samme liga som en mann på 50. Bare i ditt hode. Igjen - hvor yngre er kona di enn deg? 20 år? 30 år? Hva gjorde at denne unge dama falt for deg? Hvilke kvaliteter har du? Anonymkode: 73f10...69e 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #170 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du sa at det var snodig at kvinner utelukker de fleste menn fra vurderingen. Jeg presenterte data som støttet mitt syn. Anonymkode: 56913...414 JEG sa ikke det. Anonymkode: 73f10...69e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #171 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis en kollega ber meg på kaffe, så er det jo ikke "creepy". Dette er en mann jeg jobber med og kjenner. Å be på kaffe er heller ikke å "sjekke". Jeg drikker ofte kaffe med både mannlige og kvinnelige kolleger. Sjekking foregår ofte på byen og lignende arenaer der avvisning kan eskalere. Du kan tenke hva du vil, men mange kvinner opplever farlige situasjoner på byen når de avviser menn. https://www.oa.no/nyheter/gjovik/krim/jeg-vil-ikke-at-han-skal-kunne-banke-meg-opp-og-sa-bare-fortsette-a-leve-livet-sitt/f/5-35-463050 Anonymkode: 73f10...69e At en kvinne en gang har blitt slått fordi hun avviste en fyr i taxi-køen er opplagt. At dette skal være en utbredt fenomen eller en grunn til at kvinner generelt skal være redd for sjekking krever en annen type dokumentasjon enn en anekdote. Anonymkode: 56913...414
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #172 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): JEG sa ikke det. Anonymkode: 73f10...69e Beklager, «c9e» og 69e» var litt for like for meg u dag. Anonymkode: 56913...414
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #173 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): At en kvinne en gang har blitt slått fordi hun avviste en fyr i taxi-køen er opplagt. At dette skal være en utbredt fenomen eller en grunn til at kvinner generelt skal være redd for sjekking krever en annen type dokumentasjon enn en anekdote. Anonymkode: 56913...414 Ikke EN kvinne: https://www.fvn.no/mening/leder/i/wAQK1M/vi-maa-trygge-byen-for-jenter Anonymkode: 73f10...69e 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #174 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): At en kvinne en gang har blitt slått fordi hun avviste en fyr i taxi-køen er opplagt. At dette skal være en utbredt fenomen eller en grunn til at kvinner generelt skal være redd for sjekking krever en annen type dokumentasjon enn en anekdote. Anonymkode: 56913...414 Det skjer mer ting i verden og Norge enn at en kvinne har blitt slått i taxi køen en gang. Jeg har ikke så stor sirkel, men kjenner mange kvinner som har blitt utsatt for overgrep. Anonymkode: 6d30d...c9e 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #175 Skrevet 24. november 2023 LuOiOO skrev (19 minutter siden): Men dette er gjerne damer på 30+ som ikke er slanke, så de er jo gjerne i noenlunde samme liga som slike menn. I tillegg, det er ekstra vanskelig for menn å vite hvor ettertraktet man er. Damers preferanser er i større grad varierende på en del av disse punktene. Det finnes jo plenty av unge slanke damer som liker litt eldre bamsemenn f.eks. Mange av disse damene forventer at menn skal ta kontakt. Så om det skal skje noe, så må jo nesten menn prøve seg. Men finnes det plenty av unge menn som ønsker seg ei feit gamel dame som kjæreste? NEI. De fleste vet også at menn tar initiativ, så om menn ønsker ei slik dame, så vet de at mennene tar kontakt. Slutt, bare slutt. Vi har all rett til å bestemme hvem vi liker. Tenk å finne seg i å være så ufin som det du er. Anonymkode: 6d30d...c9e 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #176 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Denne figuren burde være velkjent. Menn som rater kvinner som en symmetriske normal-fordeling, mens kvinner som rater menn flest som «under gjennomsnittlig». Anonymkode: 56913...414 Er ikke dette hvordan kvinner/ menn rater hverandre utifra bilder? Vil tro at kvinner er noe mer utseendefikserte. Ikke minst er de kritiske til eget utseende. De gjør seg ofte stor flid med å presentere seg bra og med best mulig foto, på dating apper. I underbevisstheten så tenker de at menn gjør det samme, men der er vi ulike. En dårlig presentasjon på Tinder blir valgt bort og tolket som en useriøs type. I det virkelige livet, eller face to face er det annerledes. En mann blir ratet som veldig attraktiv selv om han kanskje kun er middels pen, men er veldig hyggelig. Har han god selvtillit, bra humor eller høy sosial status er han et kupp. Menn har altså et bredere spekter å spille på når det gjelder å være attraktiv. Dette får de ikke vist på en dating app, med mindre han gjør seg flid med bilder og tekst. Når et bilde er alt en har å gå utifra samtidig som kvinner biologisk sett må være litt mer kritisk i valg av partner, så kan denne figuren forklares. Anonymkode: eec39...757 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #177 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke dette hvordan kvinner/ menn rater hverandre utifra bilder? Vil tro at kvinner er noe mer utseendefikserte. Ikke minst er de kritiske til eget utseende. De gjør seg ofte stor flid med å presentere seg bra og med best mulig foto, på dating apper. I underbevisstheten så tenker de at menn gjør det samme, men der er vi ulike. En dårlig presentasjon på Tinder blir valgt bort og tolket som en useriøs type. I det virkelige livet, eller face to face er det annerledes. En mann blir ratet som veldig attraktiv selv om han kanskje kun er middels pen, men er veldig hyggelig. Har han god selvtillit, bra humor eller høy sosial status er han et kupp. Menn har altså et bredere spekter å spille på når det gjelder å være attraktiv. Dette får de ikke vist på en dating app, med mindre han gjør seg flid med bilder og tekst. Når et bilde er alt en har å gå utifra samtidig som kvinner biologisk sett må være litt mer kritisk i valg av partner, så kan denne figuren forklares. Anonymkode: eec39...757 Dette. Jenter og kvinner har ofte mye dårligere selvbilde enn menn. https://www.nettavisen.no/nyheter/stadig-flere-jenter-har-darlig-selvbilde/s/12-95-3423123200 Anonymkode: 73f10...69e 3
LuOiOO Skrevet 24. november 2023 #178 Skrevet 24. november 2023 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kom også med kilden som viser at de fleste menn foretrekker kvinner med BMI under 20, enda mennene VET at det ikke gir best helse. De er klare over at lav vekt og undervekt kan være skadelig, men foretrekker likevel slike kvinner, av estetiske grunner. Anonymkode: 73f10...69e Menn synes kvinner med BMI under 20 er penest ja. Men kvinner er jo også enig. (De som ikke er enig kan heller lese seg opp på feltet for å lære hva normale kvinner synes er penest.) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4892674/ Og gjennomsnittlige kvinner foretrekker menn rundt overvektsgrensen, eller litt over, avhengig av studie. (Se link ovenfor f.eks). Ser vi på populære hollywood kjendiser så bekreftes disse resultatene også. (Kilde tidligere i tråden). En hel haug kvinner synes litt overvekt er pent eller til og med optimalt. Selv om de vet det ikke gir best helse. Dette av biologiske grunner, som at de f.eks liker en større mann enn seg selv. En beskytter. Og de fleste kvinner her til lands er jo ikke kjent for å være særlig små og slanke for å si det pent. Det var jo en litt uoffisiell undersøkelse her på KG. Ca 80% av kvinner ville heller ha en mann med noen kilo for mye enn for lite. Elendig kilde, ja, men sier likevel litt om dine medsøstre. Setter man seg inn i temaet så forstår man fort at dette ikke er uvanlige tendenser. De fleste damer vil heller ha en overvektig mann med BMI 26-27,5+ fremfor en sunnere mann med BMI 20. Om du skal peke på menn for å like damer i overkant slanke, kan du likegodt peke på kvinner for å like menn i overkant feite. Likestilling vettu. Men det som ikke er likt. Og som er et sentralt tema i tråden. Menn lever i høy grad opp til vekten kvinner ønsker i en partner. Det til tross for at det ikke er så veldig nøye med en spesiell vekt. Norske kvinner derimot. Her er det motsatt. De fleste vet sånn noenlunde hvor idealet for kvinner ligger. De fleste vet dette er viktig for menn. Til tross for det, så feiler de. Ofte ganske brutalt. Dette med tilhørende fall i attraktivitet og liga. Endret 24. november 2023 av LuOiOO
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #179 Skrevet 24. november 2023 LuOiOO skrev (9 minutter siden): Menn synes kvinner med BMI under 20 er penest ja. Men kvinner er jo også enig. (De som ikke er enig kan heller lese seg opp på feltet for å lære hva normale kvinner synes er penest.) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4892674/ Og gjennomsnittlige kvinner foretrekker menn rundt overvektsgrensen, eller litt over, avhengig av studie. (Se link ovenfor f.eks). Ser vi på populære hollywood kjendiser så bekreftes disse resultatene også. (Kilde tidligere i tråden). En hel haug kvinner synes litt overvekt er pent eller til og med optimalt. Selv om de vet det ikke gir best helse. Dette av biologiske grunner, som at de f.eks liker en større mann enn seg selv. En beskytter. Og de fleste kvinner her til lands er jo ikke kjent for å være særlig små og slanke for å si det pent. Det var jo en litt uoffisiell undersøkelse her på KG. Ca 80% av kvinner ville heller ha en mann med noen kilo for mye enn for lite. Elendig kilde, ja, men sier likevel litt om dine medsøstre. Setter man seg inn i temaet så forstår man fort at dette ikke er uvanlige tendenser. De fleste damer vil heller ha en overvektig mann med BMI 26-27,5+ fremfor en sunnere mann med BMI 20. Om du skal peke på menn for å like damer i overkant slanke, kan du likegodt peke på kvinner for å like menn i overkant feite. Likestilling vettu. Men det som ikke er likt. Og som er et sentralt tema i tråden. Menn lever i høy grad opp til vekten kvinner ønsker i en partner. Det til tross for at det ikke er så veldig nøye med en spesiell vekt. Norske kvinner derimot. Her er det motsatt. De fleste vet sånn noenlunde hvor idealet for kvinner ligger. De fleste vet dette er viktig for menn. Til tross for det, så feiler de. Ofte ganske brutalt. Dette med tilhørende fall i attraktivitet og liga. Og det er bra de feiler i å være undervektige. Kjempebra. Anonymkode: 73f10...69e 3
LuOiOO Skrevet 24. november 2023 #180 Skrevet 24. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og det er bra de feiler i å være undervektige. Kjempebra. Anonymkode: 73f10...69e Haha.. Det var alt du hadde å si? BMI 18,5-20 er ikke undervektig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå