Gå til innhold

Man tiltrekkes av folk på samme league (utseendet)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest at folk blir tiltrukket av andre som har utseendet på samme league/score som en selv. Er ikke dette egentlig bare noe feelgood pisspreik? Jeg tenker at jeg har et normalt ansikt, men kan likevel føle meg veldig tiltrukket og interessert i ei dame med flott utseendet. Og hvordan vet man egentlig sin egen score?

Tanker?

Anonymkode: 649d7...015

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn går gjerne etter de peneste damene uten å være særlig kjekke selv.

Anonymkode: f0576...0b4

• Liker 28
  • Nyttig 15
Skrevet

Myte. 

Utseende er den overfladiske delen med det hele, en diamant er fint å se på men er den egentlig verdt å investere i det lange løp? Den er jo bare fin å se på.

Ville heller brukt pengene på et hus og investert i noe jeg kan bygge opp og skape et hjem.

Poenget er at ikke alle som er fine å se på har den personligheten du ser etter, og man må gjerne bygge opp relasjon for å føle tiltrekkelse.

Så tror ikke du skal tenke på hvordan man vet hvilken score man er i. 

For plutselig faller du for noen som er pen i dine øyne, men kanskje ikke i andres øyne.

Anonymkode: 28017...803

• Liker 4
Skrevet

Signerer den over. Som kvinne blir jeg tiltrukket av menn i «egen liga», erfaringen med menn er at de sikter gjerne veldig høyt over egen liga. 

Anonymkode: f8fa3...104

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Signerer den over. Som kvinne blir jeg tiltrukket av menn i «egen liga», erfaringen med menn er at de sikter gjerne veldig høyt over egen liga. 

Anonymkode: f8fa3...104

Det er jo fordi at ligaer fungerer annerledes med menn enn kvinner. Menn kan kompensere med penger, det kan ikke kvinner. 

Anonymkode: 4f644...b56

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke det er sannt, for liker menn som jeg personlig finner mye kjekkere enn jeg er pen. 

Men tiltrekkning handler også om mer en utsendet.

Anonymkode: 6d30d...c9e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Menn går gjerne etter de peneste damene uten å være særlig kjekke selv.

Anonymkode: f0576...0b4

Kvinner går gjerne etter de mest atteakttive mennene og deler dem seg imellom heller enn å finne seg noen på eget nivå.

Anonymkode: 56913...414

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg senser også det agnet, men saken er at dette ikke stemmer for vanlige folk, de fleste av oss. Ofte kan en ikke forklare at noen er kjekke, det er virkelig ikke objektivt. Men jeg tror at hvis noen bare vil ha et vedheng, så velger de den som ser ut som det de ser alle steder, blader etc., eller en som du kan bruke til hva de vil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har lest at folk blir tiltrukket av andre som har utseendet på samme league/score som en selv. Er ikke dette egentlig bare noe feelgood pisspreik? Jeg tenker at jeg har et normalt ansikt, men kan likevel føle meg veldig tiltrukket og interessert i ei dame med flott utseendet. Og hvordan vet man egentlig sin egen score?

Tanker?

Jeg tror at vi gjør en underbevisst «verdi-vurdering» i sjekke-prosessen. En eller begge parter viser en slags interesse, og balanserer interesse opp mot nonsjalans.

En partner som fremstår som needy og desperat blir automatisk avskrevet av de fleste kvinner og menn. Da har han/hun på en måte selv understreket at de er under din liga.

En partner som fremstår som lekent interessert men samtidig har «råd» til å miste deg er mest attraktiv for mange av oss. Da har de understreket at de ikke mener å ligge under oss.

En variant av dette er at en partner som mange andre finner attraktiv (rockestjerner, modeller, en ansatt i barnehagen…) lett blir attraktiv i noens øyne fordi man stoler på andres vurdering.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo fordi at ligaer fungerer annerledes med menn enn kvinner. Menn kan kompensere med penger, det kan ikke kvinner. 

Mrn har sjelden mye penger, og enda sjeldnere høy intelligens, sosial status og kulturell kapital. De fleste menn overvurderer seg selv voldsomt, og tilsvarende undervurderer de kvinner.

Så glad mannen min er realistisk og litt usikker, han er både vakker og klok uten å være innbilsk.

Anonymkode: 18b01...082

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Selv synes jeg at jeg har et pent utseende, men har nå falt for en mann som jeg i starten ikke var tiltrukket av utseendemessig. Men han er altså verdens snilleste, har gode verdier og kommer overens med barna. 

Anonymkode: fdb2a...ca3

• Nyttig 2
Skrevet

Det som er gjennomgående er at en ofte ikke faller for det en har falt for tidligere. Det er et veldig godt tegn!

Skrevet

Hvis ikke hadde jeg ropt til meg selv: Ka i huleste er det du driver med? En går ikke tilbake i tid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tanker?

Definer tiltrukket. Jeg (kvinne) kan godt syntes at noen er kjekke, men blir aldri tiltrukket av noen uten å i det minste ha truffet dem. Og de jeg da kan bli tiltrukket av har lite med utseendet å gjøre, men mer med utstråling, blikk, sjarme, humor, måten å bevege seg å.

Anonymkode: eaa8e...366

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hmmm. Jeg har datet og vært sammen med menn der jeg har vært «høyere utseendemessig» liga. Til og med blitt kommentert(weird enough).

Men jeg tiltrekkes ikke av utseendet alene. Personligheten må matche. Har blitt prøvd på av veldig kjekke og rike menn, men for min del har det vært feil kjemi og da gidder jeg ikke. 

Han jeg dater nå er kjekk. Men ikke typisk modell kjekk. Han har et rått smil og et glimt i øyet som jeg trekkes mot som en magnet. Han er normal slank, bittelitt mage, ikke veltrent, men litt arbeidskar kropp. Jeg er 173, slank, veltrent og har vokst opp med «har du jobbet som modell»  

Det som trakk meg inn var at han er jordnær, lite selvhøytidelig, morsom og vi er veldig like mht livssyn, verdier, moraler, hva vi forventer i et forhold og av en partner. Han får meg til å le og slappe av. 

Har også vært gift med han kjekke med sixpack, men jeg mistet all lyst på han de siste årene fordi han ikke var rett for meg🤷🏻‍♀️ (Han endret seg i løpet av ekteskapet og etter vi fikk barn)

Skrevet
WhisperingWind skrev (3 minutter siden):

Men jeg tiltrekkes ikke av utseendet alene. Personligheten må matche. Har blitt prøvd på av veldig kjekke og rike menn, men for min del har det vært feil kjemi og da gidder jeg ikke.

Rike og kjekke menn har en lei tendens til å vite at de er det, slik at de oppfører seg så klysete. Men kvinner finner seg i det, fordi pengene kommer godt med, og barna blir pene.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Mrn har sjelden mye penger, og enda sjeldnere høy intelligens, sosial status og kulturell kapital.

Anonymkode: 18b01...082

De fleste menn og kvinner jeg møter er ganske intelligente. Kanskje du vanker i feil kretser 

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Rike og kjekke menn har en lei tendens til å vite at de er det, slik at de oppfører seg så klysete. Men kvinner finner seg i det, fordi pengene kommer godt med, og barna blir pene.

Vel, det finnes golddiggere begge veier.

Jeg personlig kunne aldri vært sammen med en uten den dypere relasjonen🤷🏻‍♀️

Skrevet
Hoia skrev (47 minutter siden):

Det som er gjennomgående er at en ofte ikke faller for det en har falt for tidligere. Det er et veldig godt tegn!

TS her

Vet ikke om det er dette du mener, men jeg har lagt merke til at med alder, så har jeg blitt mindre krevende på utseendet. Nå er jeg mer fascinert over damer som ser "flawed" ut. Kan ikke beskrive det bedre

Skrevet

Er kvinne og blir tiltrukket av de som er flere hakk over min liga. Har forståelig nok ikke sjangs hos dem

Anonymkode: 041b6...9a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...