Gå til innhold

Er så sliten for tiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare sover og sover. Klarer aldri å komme meg opp og sette i gang med noe. Bare det å dusje blir utsatt i det lengste. Mye hodepine. Mye kvalme. Sliter med å få ut avføring. Har prøvd å tømme litt men når jeg trykker rundt på magen er det fortsatt knallhardt noen steder. Kan kjenne jeg er sulten men har ingen matlyst. Ting smaker og lukter rart. Er ofte oppblåst/hoven i ansiktet. Får mye merker på ansikt og kropp etter søvn og av klær. Orker ikke snakke med folk. Føler meg ganske apatisk. Føler at jeg er i en evig PMS-boble som aldri tar slutt. Hadde ingen alvorlige vitaminmangler så jeg trodde jeg skulle komme meg fort med litt tilskudd, men jeg lever jo ikke lengre. Noen tips til hva det kan være?

Anonymkode: 385dc...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg: gå til legen.

Anonymkode: 91ec8...1fa

• Liker 2
Skrevet

Beste tipset du kan få her er å gå til legen ❤️

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare sover og sover. Klarer aldri å komme meg opp og sette i gang med noe. Bare det å dusje blir utsatt i det lengste. Mye hodepine. Mye kvalme. Sliter med å få ut avføring. Har prøvd å tømme litt men når jeg trykker rundt på magen er det fortsatt knallhardt noen steder. Kan kjenne jeg er sulten men har ingen matlyst. Ting smaker og lukter rart. Er ofte oppblåst/hoven i ansiktet. Får mye merker på ansikt og kropp etter søvn og av klær. Orker ikke snakke med folk. Føler meg ganske apatisk. Føler at jeg er i en evig PMS-boble som aldri tar slutt. Hadde ingen alvorlige vitaminmangler så jeg trodde jeg skulle komme meg fort med litt tilskudd, men jeg lever jo ikke lengre. Noen tips til hva det kan være?

Hva viste blodprøvene da, hva var nivået på f.eks b12, folat, magnesium, og d vitamin? 

Det er litt forskjell på leger i forhold til hva de anser som mangel og hvilken grad av mangel. Jeg f.eks har hatt normale b-12 verdier bestandig, men alltid ligget i den nedre delen av normalen. Samme med d vitamin. Jeg lærte at det kan gi symptomer, og det var først da jeg tok høye doser med tilskudd at verdiene kom godt opp. 

Les her om hvordan blodprøver ikke alltid gir riktig bilde, særlig avsnittet under kalsium, magnesium. Blodprøver sier lite om hvor mye mineraler du faktisk har i cellene som kroppen faktisk klarer å bruke. Mange har for lite mineraler, og symptomer på for lite magnesium er bl.a  kvalme og forstoppelse.

https://www.lommelegen.no/ernæring/artikkel/ernaeringsblodprover/71973421 

Anonymkode: 91166...834

• Liker 1
Skrevet

Covid

Anonymkode: bdf8a...5da

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Covid

Anonymkode: bdf8a...5da

Det har du ikke grunnlag for å si. Det kan være mye annet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du i jobb? Kan du være deprimert?

Anonymkode: 2e07a...f70

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Høres ut som en dysautonomi, ubalanse i det autonomenerveststemet. Kan komme av stress, påkjenninger, utmattelse  eller kan være virusutløst om du nylig har gjennomgått en infeksjon av noe slag ex kyssesyke, covid osv. Men ta deg en tur til lege for å sjekke ut litt. 

Anonymkode: be058...812

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva viste blodprøvene da, hva var nivået på f.eks b12, folat, magnesium, og d vitamin? 

Det er litt forskjell på leger i forhold til hva de anser som mangel og hvilken grad av mangel. Jeg f.eks har hatt normale b-12 verdier bestandig, men alltid ligget i den nedre delen av normalen. Samme med d vitamin. Jeg lærte at det kan gi symptomer, og det var først da jeg tok høye doser med tilskudd at verdiene kom godt opp. 

Les her om hvordan blodprøver ikke alltid gir riktig bilde, særlig avsnittet under kalsium, magnesium. Blodprøver sier lite om hvor mye mineraler du faktisk har i cellene som kroppen faktisk klarer å bruke. Mange har for lite mineraler, og symptomer på for lite magnesium er bl.a  kvalme og forstoppelse.

https://www.lommelegen.no/ernæring/artikkel/ernaeringsblodprover/71973421 

Anonymkode: 91166...834

DETTE  👆

Anonymkode: 1198c...c9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...