Gå til innhold

Oppsøke lege for oppkast?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn, ett i barnehage og en på barneskole, så tenker alltid omgangssyken når jeg eller barna kaster opp og kontakter da såklart ikke lege.

Men så blir jeg litt usikker. Jeg er hjemmeværende for tiden og har ikke vært utenfor huset siden onsdag og var da ikke noe nært på andre folk enn de i husstanden. Natt til går hadde jeg store smerter i rygg og lår og slet med å sove. I går kastet jeg opp noen ganger, og i dag ingenting, hverken den ene eller andre veien. Bare smerter i nakke/rygg, hodepine og kvalme. Har også hatt feber i to dager.

Ingen her kan jo vite hva det er, men burde jeg bare gå utifra en rar type omgangssyke eller annet magevirus, eller burde jeg kontakte lege? Eventuelt hvor lenge burde jeg vente å se bedring før jeg eventuelt skal kontakte lege?

Er vant med diaré ved omgangssyke, men det er sikkert mulig å ha det uten også? Og blitt smittet av barna som ikke ble syke av en eller annen grunn?

Anonymkode: 8314f...6ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville lurt på influensa eller annen virus og ikke kontaktet lege. Feber gjør meg helt elendig 

Anonymkode: e744e...322

• Liker 3
Skrevet

Det høres ut som den influensaen som går nå.

Anonymkode: feb71...311

• Liker 1
Skrevet

Den influensaen som heter covid…

En kan få hovedsaklig symptom fra mage/tarm, og inkubasjonstiden er vel 5-6 dager.

Anonymkode: 867b4...4db

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den influensaen som heter covid…

En kan få hovedsaklig symptom fra mage/tarm, og inkubasjonstiden er vel 5-6 dager.

Altså, covid kan gå på mage, og derfra opp nervebaner som ligger langs ryggsøylen opp til hodet og hjernen.

Covid er ikke en luftveisinfeksjon, sånn egentlig. Den går på membraner inni blodårer og generelt alt vi har av organer. Inkludert mage/tarm.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke kontaktet lege for det nei. Det skal være ganske alvorlig før jeg gjør det, kaster ikke bort ressurser på vanlig sykdom. 

Anonymkode: 01cac...899

• Liker 2
Skrevet

Man skal spy ganske lenge før man velger å gå til lege med det, iallfall om man ikke har en drepende hodepine og stiv nakke. Du risikerer jo å smitte alle du treffer på veien til lege.

Anonymkode: 891f6...047

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...