AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Barnet mitt er 4 år gammelt og jeg har allerede vært gjennom 5 parkdresser/vinterdresser. Jeg føler kvaliteten på de jeg har kjøpt ikke er så god og mange revner spesielt rundt knær og bein. Jeg har prøvd å se på regnestykket og jeg vet ikke om jeg klarer å kjøpe like mange i årene fremover. Har dere testet ut andre parkdresser som er slitesterk? Jeg har sett på parkdressen.no og ser at de har abonnement på parkdresser frem til barnet er 6 år for en fast månedspris og uten binding. Da slipper jeg hvertfall å betale for parkdressen når vi ikke trenger det. Har dere andre forslag eller er det noen som har testet ut parkdress fra Parkdressen? Anonymkode: a0195...c21
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Tror det påvirkes veldig av utemiljøet i barnehagen. Her har vi snø og det blir lite slitasje. Med grus og sand blir det mye mer slitasje. Anonymkode: 9c96f...a4f 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 Hvilke dresser er det du har brukt? Jeg har også en 4-åring, og har aldri måttet bytte dress pga. slitasje. Skal sies at de fleste dressene varer maks ett år pga. at hun vokser, men alt er klart til at lillesøster kan bruke. Anonymkode: 6a64c...b00 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 Hvilke merker har du prøvd? Her har både nr 2 og nr 3 brukt arve dresser etter nr 1 og holdt helt fint str messing holde de gjerne bare 1 sesong i enkelte merker, men noen har holdt lengre. Kattnakken, Stormberg, Kappahl sine og reflex har fungert helt supert her - både dresser og regntøy. Men noen barn sliter klær mer enn andre, uteområdet påvirker, hvor ofte de vaskes osv spiller inn. Nr 2 her, sliter sko raskere enn svint.. alt utenom vintersko er utslitt på kort tid. Anonymkode: ce098...16e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Skrevet 21. november 2023 Her har mine bare brukt troll dresser, og de kan fint brukes i 2 år, uten slitasje. Ene barnet har og ADHD. Anonymkode: 5d7f0...933
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #6 Skrevet 23. november 2023 Har hatt reima dress hvert år, og aldri oppøevd hull eller annet. Og barnet mltt et veldig aktivt, klarter og bader i sølepytter😆 vaskes ofte, men såpass llte slitt at nr 2 kan ha de også når hun bllr større. Her er det lite snø😊 Anonymkode: c684f...c0a
Maskinfører Skrevet 23. november 2023 #7 Skrevet 23. november 2023 Parkdressene er nok ikke som når vi var små (årgang 1988)
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #8 Skrevet 23. november 2023 Har to veldig aktive gutter, og aldri opplevd hull på parkdress. Hvilket merke bruker du? Vi har bare brukt "billigmerker", som Kaxs, osv. Så det er ikke nødvendigvis at du har en for billig dress, heller at du har feil dress. Du kan også se etter brukt. Anonymkode: 5bdeb...a1d
IkkeStudentLenger Skrevet 23. november 2023 #9 Skrevet 23. november 2023 Jeg kjøper det brukt på Finn, og det har fungert fint. Har ikke den mest aktive 3-åringen, så er nok mye mindre slitasje på hennes enn andre barn. Vi har heller ikke trær som kan klatres i i barnehagen, og lite grus/stein, så det påvirker nok også mye. Går kanskje ann å sette på slitelapper på utsatte plasser i forkant? Knær og rumpe?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #10 Skrevet 23. november 2023 Hvis det hjelper TS, så har jeg kjøpt en ny vintrrbukse i går, og i dag kom ungen hjem med hull på kne. Buksa ble brukt 1 gang altså. 500 kroner.. Det er Østlandet. Det er kombinasjonen av for lite snø men isete og glatt, strødd med pukk. Hull på alt, alltid, med engang. Anonymkode: 5e593...f4b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #11 Skrevet 23. november 2023 On 11/21/2023 at 3:38 PM, AnonymBruker said: Hvilke merker har du prøvd? Her har både nr 2 og nr 3 brukt arve dresser etter nr 1 og holdt helt fint str messing holde de gjerne bare 1 sesong i enkelte merker, men noen har holdt lengre. Kattnakken, Stormberg, Kappahl sine og reflex har fungert helt supert her - både dresser og regntøy. Men noen barn sliter klær mer enn andre, uteområdet påvirker, hvor ofte de vaskes osv spiller inn. Nr 2 her, sliter sko raskere enn svint.. alt utenom vintersko er utslitt på kort tid. Anonymkode: ce098...16e Man må ikke bare se på merket. Det er forskjellig slitestyrke på ulike dresser hos de forskjellige merkene. Som hovedregel er polyamid (nylon) f.eks smer slitesterkt enn polyester. Anonymkode: 6412f...0f7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #12 Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (På 21.11.2023 den 13.52): Barnet mitt er 4 år gammelt og jeg har allerede vært gjennom 5 parkdresser/vinterdresser. Jeg føler kvaliteten på de jeg har kjøpt ikke er så god og mange revner spesielt rundt knær og bein. Jeg har prøvd å se på regnestykket og jeg vet ikke om jeg klarer å kjøpe like mange i årene fremover. Har dere testet ut andre parkdresser som er slitesterk? Jeg har sett på parkdressen.no og ser at de har abonnement på parkdresser frem til barnet er 6 år for en fast månedspris og uten binding. Da slipper jeg hvertfall å betale for parkdressen når vi ikke trenger det. Har dere andre forslag eller er det noen som har testet ut parkdress fra Parkdressen? Anonymkode: a0195...c21 Jeg har to barn i barnehage og kjøper nesten alltid brukte dresser på Finn. Kjøper da to hver så da blir det ikke like mye slitasje på hver av dem. Til tross for de er pent brukte fra før, så holder de ut sesongen og vel så det. Kan ofte selge de, videre for 100-200 kr. Har foreløpig bare brukt Wheat eller Reima sine. Dvs har en i Molo også som foreløpig holder godt etter å ha arvet den av søsteren som også brukte den masse. De går i en friluftsbarnehage i surt vestlandsvær. Så de er egentlig utsatt for ganske mye slitasje. Anonymkode: 845e9...3cd
Anonym6789 Skrevet 24. november 2023 #13 Skrevet 24. november 2023 Vi har aldri byttet ut dresser pga slitasje, noe er også kjøpt brukt eller arvet av en fetter. Lurer også på hvilke merker du har erfaring med?
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. november 2023 #14 Skrevet 24. november 2023 Bytter folk virkelig ut dresser pga. et hull? Ungene mine har fått mange hull i klærne oppigjennom, har sydd eller lappa dem bare. Sånne "klistrelapper" i regntøy-stoff e.l. funker veldig fint på hull på uteklær.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #15 Skrevet 24. november 2023 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Bytter folk virkelig ut dresser pga. et hull? Ungene mine har fått mange hull i klærne oppigjennom, har sydd eller lappa dem bare. Sånne "klistrelapper" i regntøy-stoff e.l. funker veldig fint på hull på uteklær. Jeg prøvde og de falt av. Men gaffatape holdt. Anonymkode: d1eaa...96c 1
Crazydoglady Skrevet 24. november 2023 #16 Skrevet 24. november 2023 Kjøp brukt eller på tilbud. Ellers har jeg selv ett rimelig aktivt barn og vi er mye ute, men klærne har nå stort sett holdt. Uansett må man jo gjerne kjøpe nytt hver sesong nesten i den alderen fordi de vokser jo utav ting så himla fort. Så da blir det gjerne ett sett med regntøy og parkdress hver vår og vinterdress til hver vinter. Finner gjerne fine og lite slitte kvalitetsdresser til 2-300 kr på finn. Evt så får man sy på forsterkninger på knær og rumpe osv der det slites mest. 1
Gjest Hoia Skrevet 24. november 2023 #17 Skrevet 24. november 2023 Det er sikkert flere svar på forumet Foreldre, hvis en trenger sånne råd.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #18 Skrevet 24. november 2023 Anonymus Notarius skrev (36 minutter siden): Bytter folk virkelig ut dresser pga. et hull? Ungene mine har fått mange hull i klærne oppigjennom, har sydd eller lappa dem bare. Sånne "klistrelapper" i regntøy-stoff e.l. funker veldig fint på hull på uteklær. Nåja, det kommer vel litt an på stoffet på utedressen, og hva ungen driver med. Vi bor i Bergen, hvor det er MYE regn.. og disse "klistrelappene" monner ikke et fnugg. Vi lapper det meste annet av klær, men ting som skal være vanntett duger det bare ikke på når ungene er av typen som insisterer på å rulle omkring i alt de kommer over av dammer... Anonymkode: 5bdeb...a1d
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. november 2023 #19 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nåja, det kommer vel litt an på stoffet på utedressen, og hva ungen driver med. Vi bor i Bergen, hvor det er MYE regn.. og disse "klistrelappene" monner ikke et fnugg. Vi lapper det meste annet av klær, men ting som skal være vanntett duger det bare ikke på når ungene er av typen som insisterer på å rulle omkring i alt de kommer over av dammer... Anonymkode: 5bdeb...a1d Så hver gang ungen din får hull i et uteplagg, må det kastes? Det høres både dyrt og lite bærekraftig ut. Her har det fungert bra å sy igjen hull, eller sy på/klistre på lapper.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #20 Skrevet 24. november 2023 Isbjørn Penguin og Hummel Moon er de som har holdt best til mine 4 barn. Har dra både på hytta og hjemme,så har prøvd ut en del merker. Kaxs og andre billigere merker har det blitt fortere hull. Er bra med tanke på vanntetthet, men ikke på hard ujevnt underlag. Anonymkode: 3f6b9...99c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå