Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg er forlova men en god stund har jeg merka at jeg mister kanskje litt følelser? Føler meg egentlig ikke så lykkelig lenger.. det er også små ting han gjør og hvordan forholdet er som jeg er lei og synes er vanskelig. Feks vis jeg får det tungt eller at jeg sliter med noe så er det veldig sånn skjerp deg osv. skal sies jeg har noen psykiske lidelser så sånt er ikke godt og høre.. Jeg føler at jeg ikke trives mer. Har flere opplevelser med ting jeg ikke synes noe om men er vanskelig og sette ord på.. jeg veit ikke hva jeg skal gjøre. Har også slitet ekstremt mye med angst de siste dagene pga dette. (Vi bor sammen btw) jeg kan evt slå opp men veit ikke hvordan jeg skal gjøre det evt.. men alle i familien og venner digger han og jeg vil ikke ødelegge han eller noen.. veit også at jeg da havner i en dårlig periode. Jeg er også redd vis jeg angrer.. trenger noe tips her vis noen har..

Anonymkode: d8aa7...249

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!

Anonymkode: d4fd3...737

• Nyttig 2
Skrevet

Har du vurdert psykoterapi? Du virker til å tro du ikke er selv ansvarlig for di egen lykke?

Anonymkode: 8423d...869

Gjest Himalaila
Skrevet

Det er jo bra at familie og venner liker han. Men og så da? Det er jo ikke det samme som at de mener du MÅ være sammen med han. 

Han klarer seg helt fint. Om ikke er det ikke ditt ansvar. Vil du ta noe ansvar kan du ringe han nå og da. 

Det kan hende du angrer. Mest trolig. Derfor skal du bokmerke det du har skrevet i HI og se på det når du angrer som mest. 

Dette klarer du! Heia deg! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hei

jeg er forlova men en god stund har jeg merka at jeg mister kanskje litt følelser? Føler meg egentlig ikke så lykkelig lenger.. det er også små ting han gjør og hvordan forholdet er som jeg er lei og synes er vanskelig. Feks vis jeg får det tungt eller at jeg sliter med noe så er det veldig sånn skjerp deg osv. skal sies jeg har noen psykiske lidelser så sånt er ikke godt og høre.. Jeg føler at jeg ikke trives mer. Har flere opplevelser med ting jeg ikke synes noe om men er vanskelig og sette ord på.. jeg veit ikke hva jeg skal gjøre. Har også slitet ekstremt mye med angst de siste dagene pga dette. (Vi bor sammen btw) jeg kan evt slå opp men veit ikke hvordan jeg skal gjøre det evt.. men alle i familien og venner digger han og jeg vil ikke ødelegge han eller noen.. veit også at jeg da havner i en dårlig periode. Jeg er også redd vis jeg angrer.. trenger noe tips her vis noen har..

Hvis du ikke liker han lenger men familien din og vennene liker han er det jo de som bør være med han...så kan jo du finne en Du liker isteden..?

• Liker 1
Skrevet

Du vet hva som er riktig for deg. Glem hva familien tenker. Har vært der. Du må prioritere deg selv og dine følelser. 

Skrevet

Det er jo du som må bo med ham, ikke familien din og alle andre. Så dersom han trykker deg ned når du sliter og har det vondt, høres det ikke akkurat ut som en støttende partner det er verdt å ha i livet sitt.

Har du råd til å bo alene, hvis dere ikke skal bo sammen lenger?

Skrevet

Det er jo litt slitsom å bo med noen som trenger mye omsorg, forståelse og er generelt litt lite robuste. 

Hvis samboer ikke er av den veldig empatiske typen som liker omsorgs- og skyttelsesrollen og går litt lei som husterapeut, er det bedre å slå opp.

Anonymkode: c49c8...2dc

Skrevet

Takk for at dere kommer med kommentarer. Jeg har råd til og bo alene heldigvis! Jeg må prioritere meg, det har dere rett i. 

Skrevet

Jeg synes du skal ta en prat med han om det før du tar noen drastisk valg med tanke på du sier du er redd du skal angre.

Si at du har det vanskelig å trenger støtte i stedet for å få beskjed at du skal skjerpe deg. Hvor viktig det er for deg å føle at han er på laget ditt.

Gi han også rom for å argumentere for seg og lette på det han føler også.

Også forklarer du at følelsene dine og at du føler følelsene har endret seg.

Gi han en sjans hvis han vil endre på seg og gi støtte. Kanskje det er bare det du trenger?

Hvis han ikke er åpen for det og aviser dine følelser, har du svaret klart. Slå opp og start på nytt.

Lykke til!

Anonymkode: 62d3e...e94

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Om du ikke føler han er rett. Følg den magefølelsen. Jeg valgte å ignorere den og er nå separert. 

Vær heller lykkelig alene en ensom og ulykkelig med feil partner.

Skrevet

Dump han

Anonymkode: de6b8...90a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...