AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Prøver å snakke , men må hale og dra ut ord eller ting å snakke om. Kan ikke snakke om nære eller såre ting, ikke spørre om noe som er over grensen. Prøver å vise at jeg bryr meg, og stiller alltid opp. Vi skulle ha juleverksted lørdagen med barna, men jeg og barna våknet syk. Hun blir forbanna og ikke hørt noe mer fra hun. Kan ikke hjelpe at vi har feber og syk. Sånn er det med barn i barnehage og skole! Har full forståelse om hun ikke kommer i middagsbesøk/aktiviteter vi har plangt. Sykdom er sykdom. Dette er bestevenninnen min gjennom hele livet! Kan aldri komme på døren uten å ha avtalt på forhånd heller, dvs lenge på forhånd! Jeg sliter med sykdom og operasjoner, og hun spør aldri hvordan det går osv. Føler vennskapet ofte går en vei eller at det kun går når hun vil. Er dette normalt? Hva hadde dere gjort? Har tenkt å snakke med hun, men hun er typen til å bli sur og mutt i ukesvis for ingenting! Det er jo aldri noe gale med noe hun gjør og sier. . Anonymkode: 6c268...0c9 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Jeg savner å ha en god venninne som jeg kan dele alt med, som er sammen i tykt og tynt. En som bryr seg og er glad for ar jeg bryr meg! Anonymkode: 6c268...0c9 1
Memorangen Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 Høres ut som en venninne jeg hadde valgt å bruke mindre tid på.. Vanskelig når det er barndsomsvenninne, men at man har kjent hverandre hele livet betyr ikke at all oppførsel er innafor.. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 Memorangen skrev (3 minutter siden): Høres ut som en venninne jeg hadde valgt å bruke mindre tid på.. Vanskelig når det er barndsomsvenninne, men at man har kjent hverandre hele livet betyr ikke at all oppførsel er innafor.. Ja , jeg har vurdert det. Men vanskelig. Vi har alltid hengt sammen. Men mer drama enn andre ting. Så lei av å stille opp og vise at jeg bryr meg og så blir hun forbanna bare vi er syk. Hva med å ønske god bedring, vi tar det igjen. Anonymkode: 6c268...0c9 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Skrevet 21. november 2023 Det har jo ikke så mye å si om det er normalt eller ikke. Det som er viktig er om du trives med at det er slik. Anonymkode: 78538...07a 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #6 Skrevet 21. november 2023 Så lenge du investerer tid i henne vil du ikke kunne få bedre vennskap med noen andre. Anonymkode: d2057...c86 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #7 Skrevet 21. november 2023 Hun høres ut som typen mennesker jeg veldig bevisst har kvittet meg med fra omgangskretsen min etter hvert som jeg identifiserte dem. Dette er mennesker som tar mer energi fra deg enn de tilfører. De gir deg ingenting, de bare tar og tar og tar. Hvor enn trist det er, med den beskrivelsen, og at det har vært mye drama oppigjennom, gjør at jeg tenker at du får et mer harmonisk liv uten henne. Dessverre. Anonymkode: 2ac38...d08 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #8 Skrevet 21. november 2023 Takk for svar alle. Tror jeg bare må rette opp ryggen og snu den til ja. Anonymkode: 6c268...0c9
Rødstrupa Skrevet 21. november 2023 #9 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prøver å snakke , men må hale og dra ut ord eller ting å snakke om. Kan ikke snakke om nære eller såre ting, ikke spørre om noe som er over grensen. Prøver å vise at jeg bryr meg, og stiller alltid opp. Vi skulle ha juleverksted lørdagen med barna, men jeg og barna våknet syk. Hun blir forbanna og ikke hørt noe mer fra hun. Kan ikke hjelpe at vi har feber og syk. Sånn er det med barn i barnehage og skole! Har full forståelse om hun ikke kommer i middagsbesøk/aktiviteter vi har plangt. Sykdom er sykdom. Dette er bestevenninnen min gjennom hele livet! Kan aldri komme på døren uten å ha avtalt på forhånd heller, dvs lenge på forhånd! Jeg sliter med sykdom og operasjoner, og hun spør aldri hvordan det går osv. Føler vennskapet ofte går en vei eller at det kun går når hun vil. Er dette normalt? Hva hadde dere gjort? Har tenkt å snakke med hun, men hun er typen til å bli sur og mutt i ukesvis for ingenting! Det er jo aldri noe gale med noe hun gjør og sier. . Anonymkode: 6c268...0c9 Ville bare stille og rolig trukket meg unna. Dersom hun kontakter deg og spør hvorfor og du er tøff nok til å si fra så sier du det på den måten du skriver her, tydelig uten ‘’å pakke’’ det inn. Da har hun mulighet for å si unnskyld og skjerpe seg. Dersom du ikke hører noe mer er jo det også et svar. Da har hun ikke vilje eller selvinnsikt nok til å ta en helomvending. Hun viser null respekt, forståelse eller empati når du må avlyse et eller annet dere har planlagt. Dessuten virket hun veldig overfladisk i forhold til ssmtaleemner. Dette er en type oppførsel/ handlingsmønsterer ingen skal være nødt til å finne seg i. Vær med andre hyggelige, respektfulle og empatiske venninner.🤗 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #10 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar alle. Tror jeg bare må rette opp ryggen og snu den til ja. Anonymkode: 6c268...0c9 Du trenger ikke det. Men blir hun sur pga syk, så ikke ta kontakt før hun tar kontakt. Jeg ville ha vært såpass frekk å si god bedring til oss da. Svart det hun burdecha svart såpass mye at hun skjønner det etterhvert. Hvis det ikke hjelper, da ville jeg latt være å oppsøke henne så mye. Anonymkode: c2624...60f 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #11 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg savner å ha en god venninne som jeg kan dele alt med, som er sammen i tykt og tynt. En som bryr seg og er glad for ar jeg bryr meg! Anonymkode: 6c268...0c9 Så jobb for å skaff deg andre venner? Ikke alle vennskap blir like nære og tette, og det må være greit. Det betyr ikke nødvendigvis at en må kutte folk ut. Det er greit å ha mer casual folk i livet sitt også. Men å bygge dype vennskap er ikke lett. Det tar tid å finne folk en klikker med, tid å bygge opp relasjonen osv. Ganske dumt å dumpe halvgode folk, bare fordi de ikke er så perfekte venner som du ønsker. Du må ta henne sånn som hun er. Skru heller ned egen forventning og innsats. Bruk heller de kreftene på å bli med på aktiviteter og treffe nye folk Anonymkode: 4dc73...844 1
Sannhetsøkende Skrevet 21. november 2023 #12 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så jobb for å skaff deg andre venner? Ikke alle vennskap blir like nære og tette, og det må være greit. Det betyr ikke nødvendigvis at en må kutte folk ut. Det er greit å ha mer casual folk i livet sitt også. Men å bygge dype vennskap er ikke lett. Det tar tid å finne folk en klikker med, tid å bygge opp relasjonen osv. Ganske dumt å dumpe halvgode folk, bare fordi de ikke er så perfekte venner som du ønsker. Du må ta henne sånn som hun er. Skru heller ned egen forventning og innsats. Bruk heller de kreftene på å bli med på aktiviteter og treffe nye folk Anonymkode: 4dc73...844 Man må faktisk ikke ta folk som de er. Noen er rett og slett toxic og bør kuttes ut. Jeg syns også ts har normale forventninger som normale folk bør kunne inneha av egenskaper. Men det er ikke lett å kutte ut venner bestandig og da bør man kutte ned ja og prøve å møte andre. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #13 Skrevet 21. november 2023 Sannhetsøkende skrev (2 timer siden): Man må faktisk ikke ta folk som de er. Noen er rett og slett toxic og bør kuttes ut. Jeg syns også ts har normale forventninger som normale folk bør kunne inneha av egenskaper. Men det er ikke lett å kutte ut venner bestandig og da bør man kutte ned ja og prøve å møte andre. Sier ikke at TS har unormale forventninger, men hun vil ikke finne disse egenskapene i alle. Det er dumt av TS å investere mye emosjonelt, stille opp, støtte osv når det kun går en vei. Men en kan fint skru ned på dette, uten å kutte ut personen helt. For - det er ikke akkurat sånn at nye vennskap som voksen småbarnsmor er så innmari lette å finne heller. Og - om TS har et ønske om å snakke om «Kan ikke snakke om nære eller såre ting, ikke spørre om noe som er over grensen.» - mens venninnen vil unngå slikt. Ja, da har de ulike ideer og ønsker å få ulike ting ut av vennskapet. Ikke alle har samme behov om å være så private, eller dele sitt innerste sjeleliv med en venn. Var hovedsaklig den delen jeg tenkte på. Det er ikke nødvendigvis feil av venninnen å ikke ønske å prate om ting som er nære, såre eller over grensen. Da er de bare dårlig match. I et hektisk småbarnsliv er det heller ikke unormalt at treff må planlegges i veldig god tid på forhånd. Det er vel heller det vanlige? Det er ulike forventninger til vennskapet mellom de to er poenget. TS sitt ønske om større nærhet og intimitet i relasjonen er ikke nødvendigvis noe mer riktig enn venninnens ønske om å ikke ha det slik. Anonymkode: 4dc73...844
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå