Gå til innhold

Hva er årsaken bak denne atferden? Kollega som gikk fra varm til kald

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet i ny jobb sammen med en håndfull andre. Ble kjent med ei som jeg kom godt overens og hadde mye til felles med, og etter mange hyggelige samtaler foreslo hun å finne på noe utenom jobb, noe jeg takket ja til.

Vi ble enige om å ta det den og den datoen, en uke fram i tid, og at hun skulle gi beskjed hvilken dag den uken som passet, siden hun hadde det litt travelt framover.

En uke gikk, så to, så tre, men jeg hørte ingenting. Bestemte meg for å ikke spørre eller mase men "matche " energien. Ønsker ikke å framstå invaderende. 

Her forleden møtte jeg henne igjen på jobb igjen (jobber på ulike avdelinger), men da virket hun veldig... rar, i mangel av bedre ord. Jeg prøvde å hilse høflig, men hun svarte meg såvidt, fremstod utilpass/stresset og gikk i motsatt retning og inn i et område som ikke tilhører oss ansatte. En annen kollega måtte rope at det var feil rom. Det hele fremstod veldig merkelig og jeg følte det var min skyld som hadde stresset henne ved å hilse 😅

Etter samtale med andre kolleger så er det flere som også har nevnt at hun har virket veldig distre i det siste, vanskelig å få kontakt med. 

Jeg prøvde en gang under et møte å være litt ekstra hyggelig, men synes hun ble ekstra stresset av det. Så jeg har bare holdt avstand i det siste.

Bare lurer på hva som kan være grunnen bak en slik atferd? Synes det er litt ukomfortabelt når noen bare "ghoster" deg, spesielt hvis man har gjort avtale sammen, og man fortsatt møter personen innimellom, men for alt jeg vet kan det jo ligge noe psykisk bak det? 

Anonymkode: 40805...d1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når flere opplever henne sånn så kan det tyde på det er noe med henne og ikke med deg. At hun gjennomgår noe vanskelig privat og derfor virker distré og unnvikende. 

Anonymkode: 77fd6...813

• Liker 3
Skrevet

For alt man vet går hun gjennom et brudd eller hunden hennes døde eller noe sånt. Eller kanskje hun er veldig stresset for tiden med oppstart i ny jobb. Det er ikke godt å si, men ville nok bare latt det ligge. Vær deg selv og hils som vanlig.

Anonymkode: 9b837...0d6

Skrevet

Takk for gode råd 😊

Anonymkode: 40805...d1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...