Gå til innhold

Bråk og enebolig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd virker det som om folk tror at å ha en enebolig er fri pass til å lage så mye støy man vil. Det avhenger selvsagt at boligen er langt utpå landet uten naboer. Bor du i byggefelt er det mange hensyn å ta ifht støy likevel.

i vårt nabolag er det f.eks kotyme å lukke vinduer om man spiller instrumenter, musikk innendørs, holder på med verktøy o.l. Jeg passer også på dette under støvsuging osv. selv om vi har diger hage rundt oss kan lyden likevel vandre og vi har opplevd klager ved normal støy inni eneboligen til tross for hage og trær imellom. Naturlig nok vil ikke skritt oppleves sjenerende for nabo. Men det er altså ikke bare å bråke i vei i en enebolig i nabolag heller!

Anonymkode: 06d5a...6f8

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk undervurderer hvor bråkete naboer kan være selv i enebolig.

Min far bor i enebolig hvor det er noen titalls meter til naboene, likevel er det skriking fra barn som hopper på trampoline 24/7, høy knirking fra fjærene i trampolinen, elektriske sager, folk som snakker høyt på plattingen, snøfresere, gressklippere, høytrykkspyler, musikk, radio, menn som roper til hverandre over grillen, foreldre som skriker på ungene, osv osv... jeg skjønner ikke at folk ikke vil ha det litt rolig rundt seg. Vil man høre på musikk så tar man på head set.

• Liker 1
Skrevet

Det var jeg som lagde den andre tråden, og det du sier er selvsagt helt sant. Jeg har bodd i enebolig mesteparten av mitt liv og det var mye bråk! Det var likevel stillere inni huset enn det er i en leilighet. 

Poenget mitt med den andre tråden var uansett at folk bruker det som argument for hvorfor de ikke skal behøve å være stille i leilighet/rekkehus, da må nemlig bare den andre parten holde kjeft og flytte til en enebolig på landet. 

Anonymkode: 6e2e6...b6d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...