Gå til innhold

Positiv eltest idag, når er jeg mest fruktbar da?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk positiv eggløsningstest idag. Hadde samleie søndag, og får hatt det i kveld igjen men ikke på en uke etter det igjen. Er det kjørt for denne perioden da? Hørte noe om at man er fruktbar 24-48 timer etter positiv test..

Anonymkode: 7ead4...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det aller beste er å ha samleie dagen før man får EL, men man har fertile dager opp til 5 dager før EL og samme dag som EL og dagen etter. 

Når du får en positiv EL test har du mest sannsynlig EL dagen etter, men du kan også ha EL samme dag eller opp til 48 timer etter første LH-stigning. Sånn som jeg har alltid EL dagen etter jeg ser stigning på testen, men samme dag som når testen er på sitt sterkeste. Så testen kan være på sitt sterkeste tidlig om morgenen hos meg, og så får jeg EL på kvelden (kjenner det pga at jeg får EL-smerter). 

Så det er absolutt ikke kjørt. Det beste dere kan gjøre, er å ha samleie i dag, men sædcellene fra søndagen lever også sannsynligvis fortsatt i livmoren din og er allerede klar for egget.

Anonymkode: 22f20...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det aller beste er å ha samleie dagen før man får EL, men man har fertile dager opp til 5 dager før EL og samme dag som EL og dagen etter. 

Når du får en positiv EL test har du mest sannsynlig EL dagen etter, men du kan også ha EL samme dag eller opp til 48 timer etter første LH-stigning. Sånn som jeg har alltid EL dagen etter jeg ser stigning på testen, men samme dag som når testen er på sitt sterkeste. Så testen kan være på sitt sterkeste tidlig om morgenen hos meg, og så får jeg EL på kvelden (kjenner det pga at jeg får EL-smerter). 

Så det er absolutt ikke kjørt. Det beste dere kan gjøre, er å ha samleie i dag, men sædcellene fra søndagen lever også sannsynligvis fortsatt i livmoren din og er allerede klar for egget.

Takk for godt svar! Da er det håp❤️ Så hvis jeg hadde det søndag kveld/natt til mandag+ikveld så har jeg vel truffet bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for godt svar! Da er det håp❤️ Så hvis jeg hadde det søndag kveld/natt til mandag+ikveld så har jeg vel truffet bra? 

Ja, da har dere truffet så bra som det går an vil jeg si! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Fikk positiv eggløsningstest idag. Hadde samleie søndag, og får hatt det i kveld igjen men ikke på en uke etter det igjen. Er det kjørt for denne perioden da? Hørte noe om at man er fruktbar 24-48 timer etter positiv test..

Det kan vel ikke få blitt mer perfekt enn sex samme dag som positiv eltest. :) Tidlig eltest tidlig på dagen betyr at du kan få eggløsning så tidlig som 12 timer etter, eller 48 timer etter. Så med sex i kveld kan kanskje eggløsning skje samtidig,eller noen timer etter mens du sover. 

Anonymkode: 85439...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...