K.B. Skrevet 21. november 2023 #21 Skrevet 21. november 2023 Chimichurry og ovnsbakte potetbåter, sukkererter vendt i panna med smør, persille og flaksalt. Konfiserte tomater er også en slager. 1
Vestlig Skrevet 21. november 2023 #22 Skrevet 21. november 2023 Chimchurri er utrolig godt til god biff! Fint om du vil ha et litt «lettere» biffmåltid. Funker veldig bra til biffsalat, men poteter kan også funke. Denne oppskriften er enkel og grei og gir god chimchurri. Jeg pleier å ta det litt rolig med oreganoen. Får du tak i meksikansk oregano er det det beste (litt mindre mynteaktig preg). https://meny.no/oppskrifter/Biff/Entrecote/entrecote-med-chimichurri-og-urtepoteter/
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #23 Skrevet 21. november 2023 Det beste tilbehøret til en god biff er enda en biff. Anonymkode: 8c314...791
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #24 Skrevet 21. november 2023 Jeg liker egentlig best biff ganske enkelt/"fransk", med potetbåter (ikke fra pose), en saus (hjemmelaget bearnaise eller juksebearnaise med base av majones og estragon mm, rødvinssaus eller grønnpeppersaus), en grønn grønnsak (asparges, aspargestopper, brokkoli, brokkolini, aspargesbønner/grønne bønner) og evt langtidsstekt tomat ala de beskrevet over. Jeg liker ikke bacon på grønnsakene til biff, det blir for mye for meg. Anonymkode: f7e91...0d6
Illumi Skrevet 22. november 2023 #25 Skrevet 22. november 2023 (endret) Masse stekt spinat og hvitløk og sopp med fløte, litt balsamico, og kokt inn til en tykk smørje. Ser vondt ut men smaker HIMMELSK. Bakt potet med kremost, eller potet-og sellerirotstappe med en god klatt meierismør og fløte. Ovnsbakte rotgrønnsaker (pastinakk, persillerot og sellerirot er best) Endret 22. november 2023 av Lisanna
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #26 Skrevet 22. november 2023 Fløtegratinerte poteter med ost, peppersaus og spekeskinke-surret asparges Anonymkode: b7b72...53e
Hunter7 Skrevet 22. november 2023 #27 Skrevet 22. november 2023 Om sommeren liker jeg en enkel tomatsalat til biffen, på vinteren gjerne cannellini-bønner i varm olivenolje. Hvis kjøttet er skikkelig mørt og saftig, vil jeg at det skal få holde tilnærmet solo-show på tallerkenen. (En Bistecca alla fiorentina fagkyndig tilberedt ... o' nærmere deg, min gud)
skrue Skrevet 22. november 2023 #28 Skrevet 22. november 2023 Plukker litt sopp i sesongen så en gang i blant lager jeg en soppstuing av kantareller og steinsopp som tilbehør. Det erstatter sausen.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #29 Skrevet 22. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg liker egentlig best biff ganske enkelt/"fransk", med potetbåter (ikke fra pose), en saus (hjemmelaget bearnaise eller juksebearnaise med base av majones og estragon mm, rødvinssaus eller grønnpeppersaus), en grønn grønnsak (asparges, aspargestopper, brokkoli, brokkolini, aspargesbønner/grønne bønner) og evt langtidsstekt tomat ala de beskrevet over. Jeg liker ikke bacon på grønnsakene til biff, det blir for mye for meg. Anonymkode: f7e91...0d6 Skjønner hva du mener med franske smaker, men man hadde aldri fått alle de komponentene samtidig til biff på en bistro i Paris. Da er det biff, pommes frites og i høyden en rødvinssaus. Alternativt biff med aspargesbønner, og kun det - aldri begge tilbehør samtidig. Anonymkode: 0918d...7f9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #30 Skrevet 22. november 2023 Løk og soppstuing!! Noe av det beste Om jeg virkelig skal kose meg, og gi faen i kalorier og den slags, plusser jeg på fløtegratinerte poteter Anonymkode: f2296...f32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå