Gå til innhold

Grusom nattehoste som fratar meg nattesøvnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hostet snart 2 uker i strekk. Ikke hjelper Noskapin. Eneste som hjelper er drops med sukker av en eller annen grunn. Men nå er jeg så lei av å dytte i meg sukker midt på natten at jeg har sluttet med drops, men til gjengjeld hoster jeg som en gal sjøløve hele forbanna natten. Som sagt har jeg kjøpt Noskapin som ikke hjelper.

Noen som har råd?

Anonymkode: cd410...a84

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har hostet snart 2 uker i strekk. Ikke hjelper Noskapin. Eneste som hjelper er drops med sukker av en eller annen grunn. Men nå er jeg så lei av å dytte i meg sukker midt på natten at jeg har sluttet med drops, men til gjengjeld hoster jeg som en gal sjøløve hele forbanna natten. Som sagt har jeg kjøpt Noskapin som ikke hjelper.

Noen som har råd?

Cosylan. Fås på resept av fastlegen. 

Anonymkode: 8d457...d0a

• Liker 1
Skrevet

Det eneste som hjelper meg når jeg har tørrhoste er Cosylan, gå til fastlegen din og få en resept. (Hvis det er slimhoste så er ikke cosylan anbefalt). 

Anonymkode: 53a8c...b43

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde problemet som ettervirkning etter covid for et par uker siden. Coviden gikk over etter bare et par dager, men etterlot seg en stygg hoste. 

En syrer jeg kjenner kom med arabisk kjerringråd: Du trenger nellik, slo han fast. 

Oppskrifta besto av 10 nellikspiker og 10 tynne skiver frisk ingefær, som jeg lempa opp i litt kokende vann, og lot det stå på kjøkkenbenken i åtte timer. Så varma jeg opp avkoket og drakk det, som en kopp te med litt sukker i. Om det var nelliken som gjorde susen vet jeg ikke, men den natta hosta jeg ikke.

Smakte julestemning.🙂

Anonymkode: cc60f...211

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det eneste som hjelper meg når jeg har tørrhoste er Cosylan, gå til fastlegen din og få en resept. (Hvis det er slimhoste så er ikke cosylan anbefalt). 

Anonymkode: 53a8c...b43

Har du slimhoste skal du ha resept på solvipect comp. 

• Liker 1
Skrevet

Mannen her hadde stygg hoste i nesten en mnd før jeg tvang han til legen.

Legen sa det er en øvre luftveisinfeksjon som går rundt og det går ikke over uten antibiotika.

Mannen har nå tatt en fem dagers kur og det er endelig gått over.

Anonymkode: a4fba...5fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen som har råd?

Har du vært hos legen?

Skrevet

Kjære deg, Noskapin er jo bare noe møkk!. Be fastlegen om resept på cosylan eller solvipect comp. Disse inneholder etylmorfin. Skal love deg at du ikke hoster noe mer da.

Anonymkode: 79c50...2b5

• Liker 1
Skrevet

.Ang. Noskapin:

Jeg fikk ingen hjelp av flytende Noskapin, men tablettene funket helt flott! Null natthoste. Trodde ikke at det skulle være noen forskjell. Pussig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...