Gå til innhold

Var på visning på leilighet og fikk vite at tidligere beboer hadde dødd der

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på visning i går på en grei leilighet og sa til utleier at denne kan jeg trives i.

Like etter sa utleier at den forrige leieboeren hadde dødd der og ble funnet etter en stund. Det var møblert i alle rom unntatt soverommet så tenker kanskje han hadde dødd der.

Jeg ombestemte meg ang leiligheten, fordi jeg orker ikke å gå rundt der og tenke på hvor han stupte og ble liggende.

Har hatt mye død og elendighet i livet mitt den siste tiden, og orker ikke fremmed folks død der jeg skal bo.

Jeg har nok helt sikkert bodd i en leilighet der noen har gått bort og kanskje også blitt liggende, men når jeg ikke har visst om det det er det noe helt annet.

Opplevd det samme?

Anonymkode: 5e017...47c

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja kanskje ikke. I huset vårt har det dødd en gammel dame. Jeg tenker bare at hun var veldig heldig som fikk dø hjemme og i et så fint hus.

Jeg tror ikke på spøkelser overhodet, men leker av og til med tanken på at hun på et vis er her og setter pris på at det bor noen her som steller og passer på huset. Det er en særdeles lun atmosfære her.

Men så døde hun av alder og ble ikke liggende, så det er jo ikke helt sammenlignbart.

Anonymkode: d29f7...af1

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det spiller vel ingen rolle. Alle som er døde har dødd ett eller annet sted. Det mest naturlige i hele verden.

Anonymkode: 6c6ee...ed7

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var på visning i går på en grei leilighet og sa til utleier at denne kan jeg trives i.

Like etter sa utleier at den forrige leieboeren hadde dødd der og ble funnet etter en stund. Det var møblert i alle rom unntatt soverommet så tenker kanskje han hadde dødd der.

Jeg ombestemte meg ang leiligheten, fordi jeg orker ikke å gå rundt der og tenke på hvor han stupte og ble liggende.

Har hatt mye død og elendighet i livet mitt den siste tiden, og orker ikke fremmed folks død der jeg skal bo.

Jeg har nok helt sikkert bodd i en leilighet der noen har gått bort og kanskje også blitt liggende, men når jeg ikke har visst om det det er det noe helt annet.

Opplevd det samme?

eh det er jo ikke sånn at du får se dette mennesket i den leiligheten liggende der død. 

• Liker 4
Skrevet

Tror det hadde blitt mange spøkelsesleiligheter og spøkelseshus om ingen vil bo der folk engang har dødd..særlig i dag, der 1 av 5 er pensjonist og sykehus og sykehjem helst holder folk utenfor dørene..

Anonymkode: 4623e...6bd

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg kjøpte en leilighet der en hadde dødd. Elsket den leiligheten og savner den fortsatt. Den ble for liten, ellers hadde jeg bodd der enda. Forstår ikke problemet. Må legge til at min mor døde hjemme også. Min farfar også. Mormor også. Sikkert mange fler. 

Endret av miss summers
La til tekst
  • Liker 7
Skrevet

Jeg kunne aldri bodd et sted det har dødd noen😅 da jeg skulle kjøpe meg hus satte jeg visse kriterier, f. eks at den skulle være fra nyere tid og gjorde research på hvem som hadde bodd der før for å forsikre meg om at de fortsatt var i live (ja jeg vet det er stalker)😂 synes også det er ubehagelig å være på sykehus (har bare vært innlagt etter fødsel) og tenke på hvor mange som har dødd i det rommet, eller senga/sengetrekket. Kall meg gjerne barnslig men jeg synes tanken på døden er kjempeekkel

Anonymkode: 8d567...dd0

• Liker 4
Skrevet

Kommer litt an på. Hvis leiligheten ser trist og mørk ut, så hadde jeg nok tenkt mer over det. Det skulle hvertfall vært pusset opp i det rommet, og all lukt burde være borte. 

Anonymkode: 0d009...bb3

Skrevet

Problemet er vel at jeg er preget av dødsfall og elendighet etter at jeg har sittet ved min kjærestes dødsleie i høst, og når han døde fikk jeg et bilde som har brent seg inn på nettsiden som jeg sliter mye med.

Å forestille meg hvordan denne leieboeren så ut der han lå død der jeg skal bo, det klarer jeg ikke nå.

Ts

• Hjerte 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer litt an på. Hvis leiligheten ser trist og mørk ut, så hadde jeg nok tenkt mer over det. Det skulle hvertfall vært pusset opp i det rommet, og all lukt burde være borte. 

Anonymkode: 0d009...bb3

Det luktet helt normalt 

Ts

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Nja kanskje ikke. I huset vårt har det dødd en gammel dame. Jeg tenker bare at hun var veldig heldig som fikk dø hjemme og i et så fint hus.

Jeg tror ikke på spøkelser overhodet, men leker av og til med tanken på at hun på et vis er her og setter pris på at det bor noen her som steller og passer på huset. Det er en særdeles lun atmosfære her.

Men så døde hun av alder og ble ikke liggende, så det er jo ikke helt sammenlignbart.

Anonymkode: d29f7...af1

Nettopp, samme tanker har jeg. Av og til ser man hus som er så fine, selv gammeldagse. Det er fint å forestille seg at noen har hatt en langt og fint liv der, og døde hjemme og ikke på sykehus. ❤️

Anonymkode: 6eb30...675

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er vel at jeg er preget av dødsfall og elendighet etter at jeg har sittet ved min kjærestes dødsleie i høst, og når han døde fikk jeg et bilde som har brent seg inn på nettsiden som jeg sliter mye med.

Å forestille meg hvordan denne leieboeren så ut der han lå død der jeg skal bo, det klarer jeg ikke nå.

Ts

Kondolerer ❤️ Tenker du ikke skal kjøpe denne leiligheten jeg.

Anonymkode: 9bf6c...5dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Derfor skal man kjøpe nybygg 😀

Anonymkode: 5c28e...8e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg kunne aldri bodd et sted det har dødd noen😅 da jeg skulle kjøpe meg hus satte jeg visse kriterier, f. eks at den skulle være fra nyere tid og gjorde research på hvem som hadde bodd der før for å forsikre meg om at de fortsatt var i live (ja jeg vet det er stalker)😂 synes også det er ubehagelig å være på sykehus (har bare vært innlagt etter fødsel) og tenke på hvor mange som har dødd i det rommet, eller senga/sengetrekket. Kall meg gjerne barnslig men jeg synes tanken på døden er kjempeekkel

Anonymkode: 8d567...dd0

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Derfor skal man kjøpe nybygg 😀

Anonymkode: 5c28e...8e6

Dere vet at det kan ha skjedd død og fordervelse på grunnen der nybygg settes opp :fnise: Så for deres del så håper jeg at dere har sjekket historien til eiendommen helt tilbake til vikingetiden eller lenger. Nybygg kan settes opp på gamle gravplasser eller krigsmark osv. 

Anonymkode: 59b33...dc7

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei ikke selv, men en i familien kjøpte hus der noen hadde hengt seg. Ingen i nærområde ønsket og kjøpe, men dem var innflyttere. Sa dem opplevde litt der, det som var tragisk var at mannen døde uventet på sofaen om natten, ble funnet av kona morgenen etter. Potensielt så kan det ha dødd noen i alle hjem som ikke er splitter nye. Men skjønner du godt trakk deg om du vet om sånn historie 

Anonymkode: 5782c...aa8

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Både i huset jeg vokste opp i og huset jeg bor i som voksen har det dødd folk (gamle hus), også folk jeg kjente. Jeg har aldri tenkt at det var et problem.

Tror mange har en anstrengt forhold til døden i dag. Vi ønsker den vekk fra oss, til sykehus og sykehjem. Før var døden en naturlig del av livet, og de fleste døde hjemme.

Skrevet

Du kan vri dette til en rabatt på huset, make lemonade!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei ikke selv, men en i familien kjøpte hus der noen hadde hengt seg. Ingen i nærområde ønsket og kjøpe, men dem var innflyttere. Sa dem opplevde litt der, det som var tragisk var at mannen døde uventet på sofaen om natten, ble funnet av kona morgenen etter. Potensielt så kan det ha dødd noen i alle hjem som ikke er splitter nye. Men skjønner du godt trakk deg om du vet om sånn historie 

Anonymkode: 5782c...aa8

men hvorfor skjønner du det godt? Ddt er ikke farlig å være et sted hvor noen har dødd.

• Liker 1
Skrevet

Helt meningsløst å informere om. At noen har dødd i et hus er helt normalt. Det en plikter å informere om er drap som er utført i huset.

• Liker 4
Skrevet

Generelt syns jeg en slik tanke er tullete, men jeg skjønner ts litt også i hennes livssituasjon. 

Hadde ikke nølt med å kjøpe en bolig noen har dødd i, med ett unntak: Det er hvis noen har dødd der og blitt liggende og råtne i lengre tid. Men det er mer fordi lukt og slikt kan sitte igjen og slikt. Liklukt kan sitte i lenge. 
Hadde noen jærstoler på jobb som hadde stått på kapelllet/kjøla. De luktet fortsatt etter at vi flyttet de med oss til et annet bygg. Måtte kaste dem.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...