AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Jeg liker ikke våpen-leker til barn og har tidligere ikke en gang latt de få lov å ha vannpistoler som ligner på pistoler. Nå har likevel vannpistolene kommet i hus, og de brukes for å leke at barna skyter hverandre. På den ene siden mener jeg dette ikke er lek, på den andre siden vet jeg godt at barna har godt av å få leke ut tanker og ting de er opptatt av. Krig er jo en ting de får med seg nå til dags. Hva tenker dere andre? Anonymkode: 5936e...814
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Mine har lekt at de skal treffe hverandre, men ikke direkte krig. Så lenge det ikke er for groteske ting de leker ville jeg ikke stoppet leken. Skyting ok, skjære opp med kniv nei. Anonymkode: 4f90a...e44
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 Vi lekte krig som barn, kjempegøy! Tror ikke det er noe usunt eller galt med det. Barn skjønner ikke alvoret i krig og for dem er det bare lek. Anonymkode: 5ad36...ed7 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 Jeg tror barn trenger å bearbeide det de hører om som skjer rundt dem, og få utløp for følelser og tanker de går rundt med. Dette gjøres effektivt gjøres gjennom lek, og jeg tror det er sunt for dem å ikke gå og undertrykke tanker og følelser. Jeg har barn på vei og ingen som er født, men kan si allerede at jeg kommer til å la dem leke krig så lenge de ikke blir voldelige mot seg selv eller andre. Anonymkode: 43b05...754 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Skrevet 21. november 2023 Har ikke noe problem med å la barna leke "krig", om det er med vannpistoler eller snøballer eller lekepistoler. Dette er i all hovedsak bare lek, og barn har vel til alle tider hatt denne type lek. Men jeg følger med på ordbruk, å snakke om å drepe hverandre o.l er ikke ok. Anonymkode: 190ee...4f4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå