Gå til innhold

Svært dårlig selvtillit på datter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har så dårlig selvtillit, det hun plages mest meg er at hun har rødt hår. 
Hun vil ikke møte nye for hun mener ingen liker folk med rødt hår, hun gråter over dette å det tærer på. Hun er overbevist om at hun blir mobbet neste år når hun skal begynne på ungdomsskolen, jeg forsikrer henne om at ingen tenker på slikt å at hun er vakker å nydelig, for det er hun,  rent objektiv sett så er hun kjempe vakker.
 Hva skal jeg gjøre for å gi henne mer selvtillit ? 

Hun blir ikke mobbet på skolen, men storebroren er frekk å sier ting til henne om håret å trykker henne ned.  Jeg har pratet mye med han men det går ikke inn, han oppfører seg her når de er hos meg, men hun sier han er kjempe stygg med henne når de er hos faren.  

Anonymkode: d046f...ed4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så broren ødelegger søstera si?

Da får du med far og bror på familievernkontoret og får i gang en samtale. Her må bror og far bli stilt til veggs.

Det her kan ødelegge jenta for livet hvis det ikke slutter.

Jenta må få noen å snakke med. Det her klarer du ikke å fikse selv.

Anonymkode: 3ac6c...1e7

• Liker 8
Skrevet

For hver idiot som mener rødt hår automatisk ikke er fint så er det 10 som synes det er nydelig. Jeg skjønner ikke hvor dette med at rødt hår ikke er pent kommer fra, men mine jenter synes i hvert fall det er kjempefint. Jeg har selv farget håret rødt mange ganger fordi jeg synes det er flott, men det er litt jobb å vedlikeholde, heldige henne som har det naturlig.

Jeg husker jeg hadde en jente i klasse med rødt hår, hun farget det dessverre mørkt så snart hun fikk lov, og det er nok mange som henne i min generasjon (født på 70-tallet). Det er vel kanskje slik at dersom man først er blitt plukket ut som mobbeoffer så er det lett for mobberne å gå på hårfargen, men hadde det ikke vært den hadde det vært noe annet.

Anonymkode: 2cb76...383

• Liker 1
Skrevet

Du skal først og fremst sette en stopper for at broren mobber og trakasserer henne.

Split dem på samvær, er det akutte tiltaket jeg ville gjort. Så hun slipper å være sammen med mobberen sin.

Dernest må far på banen. Familievernkontoret evt.

Men det må bli en slutt på at broren får ødelegge søsteren sin.

Anonymkode: a189c...6bf

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For hver idiot som mener rødt hår automatisk ikke er fint så er det 10 som synes det er nydelig. Jeg skjønner ikke hvor dette med at rødt hår ikke er pent kommer fra, men mine jenter synes i hvert fall det er kjempefint. Jeg har selv farget håret rødt mange ganger fordi jeg synes det er flott, men det er litt jobb å vedlikeholde, heldige henne som har det naturlig.

Jeg husker jeg hadde en jente i klasse med rødt hår, hun farget det dessverre mørkt så snart hun fikk lov, og det er nok mange som henne i min generasjon (født på 70-tallet). Det er vel kanskje slik at dersom man først er blitt plukket ut som mobbeoffer så er det lett for mobberne å gå på hårfargen, men hadde det ikke vært den hadde det vært noe annet.

Anonymkode: 2cb76...383

Er det broren som mobber søster. Så ille det å.

• Liker 2
Skrevet

Så du og far har en mobber av en sønn. Da er det vel på tide å vende speilet mot seg selv.

Anonymkode: 7a1e7...ae7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så broren ødelegger søstera si?

Da får du med far og bror på familievernkontoret og får i gang en samtale. Her må bror og far bli stilt til veggs.

Det her kan ødelegge jenta for livet hvis det ikke slutter.

Jenta må få noen å snakke med. Det her klarer du ikke å fikse selv.

Det er helt riktig at broren ødelegger søsteren, jeg har prøvd alt med broren. 
Faren går ikke å prate med, har prøvd mange ganger, prøvd å snakket med helsesøster, familieverkontoret å der var det virkelig ikke noe hjelp å få, min eks er en manipulativ mann. Ts

• Liker 1
Skrevet

Det er stor sjangse for at hun ender opp med å like det røde håret sitt en dag 😊 

Men bror må snakkes mer med, vet ikke helt hva som kan løse den situasjonen, men det er ikke greit som det er nå. Vet det går utover at dere ikke får fri, men hva med å holde dem adskilt en uke, mens du snakker med far og eventuelt andre hva dere skal gjøre?

Anonymkode: 27fa5...b60

Skrevet

Jeg farget håret mitt rødt hele ungdomsskolen og vgs uten å få en eneste negativ kommentar. Dersom noen er slemme med henne har det neppe med håret å gjøre. Storebroren hadde jeg vært nådeløs med dersom jeg var deg. Man bør klare å gå gjennom tenåringsårene uten å være slem med de som er yngre.

Anonymkode: 06f26...d08

Skrevet

Du skal først og fremst sette en stopper for at broren mobber og trakasserer henne.

Split dem på samvær, er det akutte tiltaket jeg ville gjort. Så hun slipper å være sammen med mobberen sin.

Dernest må far på banen. Familievernkontoret evt.

Men det må bli en slutt på at broren får ødelegge søsteren sin.

Anonymkode: a189c...6bf

Jeg får ikke splittet samværet, da samværet er avtalt gjennom rettsak. Men jeg prøver å holde de opptatte med hver sine ting, å jeg prøver å få han til å si hyggelige ting til henne, hun ser svært mye opp til broren. 
Jeg passer på at broren alltid har det han trenger å ønsker slik at han ikke blir misfornøyd for det er da det som regel kommer stygge utsagn. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Min datter har så dårlig selvtillit, det hun plages mest meg er at hun har rødt hår. 
Hun vil ikke møte nye for hun mener ingen liker folk med rødt hår, hun gråter over dette å det tærer på. Hun er overbevist om at hun blir mobbet neste år når hun skal begynne på ungdomsskolen, jeg forsikrer henne om at ingen tenker på slikt å at hun er vakker å nydelig, for det er hun,  rent objektiv sett så er hun kjempe vakker.
 Hva skal jeg gjøre for å gi henne mer selvtillit ? 

Hun blir ikke mobbet på skolen, men storebroren er frekk å sier ting til henne om håret å trykker henne ned.  Jeg har pratet mye med han men det går ikke inn, han oppfører seg her når de er hos meg, men hun sier han er kjempe stygg med henne når de er hos faren.  

Da hadde jeg sagt at bror er bare misunnelig,  misunnelige  folk sier ofte ikke så fine ting til de er misunnelige på. Og lager du et utklippsark av noen av flere med rødt hår som er kåret til verdens vakreste kvinner. 

Min bonus hadde flammerødt hår, og slet litt med det samme. Valgte å farge håret i noen år. Men utklippet fungerte ganske bra. Til sønnen din kan du være litt mer frekk og si det er såååå 1995  å klage på andres kropp og utseende. Og etter det, så sier du 1995 kaller , hører jeg.mulig et språk han forstår bedre, enn pekefingeren 

Anonymkode: 6f19f...b5c

• Liker 1
Skrevet

slik søskendynamikk kan være enormt skadelig for at hun utvikler en god selvfølelse.

her må det gjøres noe med en gang. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg farget håret mitt rødt hele ungdomsskolen og vgs uten å få en eneste negativ kommentar. Dersom noen er slemme med henne har det neppe med håret å gjøre. Storebroren hadde jeg vært nådeløs med dersom jeg var deg. Man bør klare å gå gjennom tenåringsårene uten å være slem med de som er yngre.

Anonymkode: 06f26...d08

Litt bakgrunns info her, faren er voldelig, vet ikke om han er voldelig nå men har vært det, det er meg å sønnen han tok det mest utover å pga det så er jeg var ovenfor min sønn, jeg sliter med å heve stemmen min til han pga det han har opplevd. Jeg er steng men jeg får ofte dårlig samvittighet da jeg ser for meg den lille gutten med redde øyne å frykt i kroppen.

Jeg har de annen hver uke. 

Hvor hardt ville du ha vært? Jeg er livredd for at han ikke vil være til meg mer hvis jeg er for streng, han truer mye med det. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da hadde jeg sagt at bror er bare misunnelig,  misunnelige  folk sier ofte ikke så fine ting til de er misunnelige på. Og lager du et utklippsark av noen av flere med rødt hår som er kåret til verdens vakreste kvinner. 

Min bonus hadde flammerødt hår, og slet litt med det samme. Valgte å farge håret i noen år. Men utklippet fungerte ganske bra. Til sønnen din kan du være litt mer frekk og si det er såååå 1995  å klage på andres kropp og utseende. Og etter det, så sier du 1995 kaller , hører jeg.mulig et språk han forstår bedre, enn pekefingeren 

Ja dette kan kanskje fungere, jeg kan prøve dette.
Å utklippsbok kan jeg fikse. ts

Skrevet

Ja dette kan kanskje fungere, jeg kan prøve dette.
Å utklippsbok kan jeg fikse. ts

Du kan fint komme med komentarer som har litt humor i seg. Men som påvirker til at det er veldig teit og ikke ok det du holder på med. Hvis vanlig beskjeder ikke respekteres. 

Det høres jo ikke helt ut som at han respekterer deg heller og det ligger nok litt i atcdu er redd for å være en tydelig veileder. 

Min bonus også brukte å true med å flytte 100% til mamma, for beskjeder som å rydde rommet sitt osv. Da påpekte jeg at hun også måtte rydde rom der. Men var det det hun ønsket mest å bo ett sted, så er det jo hun som bestemmer det.  Så ga jeg beskjed om at da fikk hun først rydde rommet også får vi ta praten etterpå med mamma og pappa om bo situsjon. Hun ville jo ikke  det, så da gikk det bare et par ganger til før truslene opphørte. Grunnen var at hun ikke skulle gjøre noen ting, før trusler om flytting kom på banen.  Så da måtte jeg minne om at de samme oppgavene gjaldt begge steder, og at det går ikke an å flytte fra daglige gjøremål. Og at man må faktisk tåle å få beskjed om å rydde opp etter seg, når man gar rotet. Verden er ikke sånn at man kan slenge fra seg og tro det fikser seg selv 

Skrevet

Om hun er 13 eller blir det snart, så vil hun, kanskje med hjelp, finne kontoer på insta og tiktok som virkelig helliggjør rødt hår og fremhever dette som det vakreste i verden. Tips for søk er  feks. ginger hair Det kan kanskje hjelpe litt.

Men mest av alt, få stoppa den broren hennes. Makan altså! Skjønner du sliter.

Å farge håret hennes vil jo være en løsning, men da har man jo på en måte virkelig tapt.

Jeg føler med deg, virkelig, så om du og jeg og mange andre syns rødt hår et fantastisk, så er det oppriktig trasig at din datter føler slik som hun gjør.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg får ikke splittet samværet, da samværet er avtalt gjennom rettsak. Men jeg prøver å holde de opptatte med hver sine ting, å jeg prøver å få han til å si hyggelige ting til henne, hun ser svært mye opp til broren. 
Jeg passer på at broren alltid har det han trenger å ønsker slik at han ikke blir misfornøyd for det er da det som regel kommer stygge utsagn. Ts

Det her må være troll. Du belønner din sønn for å unngå mobbing av lillesøster

Har ikke ord TS.

For meg er det er barnevern mat.

Du trenger hjelp. Du oppdrar en gutt som veit han får ting når han er i dårlig humør. Stakkars de jentene som får han som kjæreste. Du oppdrar en narrsesist 🤢

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vis henne kjendiser og Hollywoodstjerner med rødt hår.

Anonymkode: 87969...24d

Skrevet

Rødt hår er noe av det vakreste som finnes. Jeg har alltid ønsket meg det selv.

Ellers: Du oppdrar din sønn til å bli en skikkelig sjåvinistisk gris. Du BELØNNER dårlig oppførsel. Søk veiledning ASAP! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja men kjære deg! Det ser jo ikke ut som det hjelper å gi han ting for å holde han fornøyd!?

Jeg hadde sagt at hvis han ikke kan oppføre seg, så kan han se langt etter noe penger eller ting fra deg. Og det gjelder både hjemme hos deg og hos far. 

Hvis far ikke kan samarbeide om dette, så får du kalle han inn til FVK. 

"Hvis han er misfornøyd". Hva i all verden? Hva er det slags psykopat som driter på lillesøster hvis du ikke springer og legger til rette for han? Høres ut som den jævla ungen slekter på far. Personlighet er arvelig. Men du kan jo prøve å oppdra han til å ikke være det, heller enn å legge til rette for at han blir en skikkelig jævel. 

Makan!! Hvor kommer alle disse tafatte kjærringene fra? Når det gjelder din datter, så tar du pengene du bruker på din sønn, og bruker dem til produkter på din datter. Du ser på hårråd, og dere ser på bilder av vakre damer med rødt hår, klær som passer og dyrker henne slik at hun føler seg stilfull og sett. 

I verste fall så flytter pyskogutten til far, og da slipper hun i alle fall mobbing halve tiden. Det må vel være tid snart for at ungen kan selv bestemme hvem hun vil bo hos også...

Få deg ryggrad kvinnemenneske og beskytt datteren din. 

Anonymkode: 35a50...5cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...