AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Hvor stort ble ditt barn? Kuttet du ut alt av godteri/kaker/snacks og sånn? Anonymkode: 29ae9...38d
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 2900 g på termin. Var kostholdsregulert. Kuttet ut alt i starten, men fant etterhvert ut at jeg kunne spise det aller meste med måte. Middag med masse grønnsaker og protein gjorde at jeg fint kunne spise dessert etterpå. Lærte en god del om kosthold og blodsukker, og hvordan man kunne spise for å holde det nede. Kunne også fint spise godteri, men gikk meg alltid en tur etterpå. Var generelt svært fysisk aktiv. Det er nok veldig individuelt, så kanskje du må teste litt selv og se? For meg var det verste lyse baguetter og pizza, f.eks. Anonymkode: 333c7...f04 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #3 Skrevet 21. november 2023 3200 gram to uker før termin. Kuttet ut det meste i begynnelsen, men fant ut etterhvert at jeg tålte det meste på dagtid. Måtte være streng på hva jeg spiste før jeg la meg. Måtte uansett ta litt insulin hver kveld. Økte fysisk aktivitet noe. Anonymkode: 4efe6...90a 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Skrevet 21. november 2023 3400 født 38+0. Levde på moderat lavkarbo. Anonymkode: dfba0...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #5 Skrevet 22. november 2023 Jeg har hatt svangerskapsdiabetes i begge mine svangerskap. Fikk en liste hos lege over ting jeg bør holde meg unna osv. Og jeg var ganske flink med kosthold. Gikk opp bare 7 kg hele svangerskapet i første svangerskap og 5 kg i andre svangerskap. Har bmi på 24. Første barnet veide 4.8 kg og ble igangsatt 2 uker før termin, andre barnet var 4.5 kg og ble igangsatt uke 37. Anonymkode: 4c614...af5 1
KaraThrace Skrevet 22. november 2023 #6 Skrevet 22. november 2023 (endret) Rett over 4000 her, estimert til nærmere 5kg og ble derfor igangsatt 39+5.. kom ikke før 40+3 😅 Måtte gå på insulin på grunn av høyt blodsukker på morgenen, men mistenker selv at det ikke var såå ille. Gikk ikke opp ett kg siste trimester og langtidsblodsukkeret var VELDIG bra. Byttet brødtype, kuttet 90% av godisen og det meste av raske karbohydrater (boller, etc). De siste tre ukene ga jeg fullstendig f uten at det hadde noe å si for blodsukkeret 😅 Endret 22. november 2023 av KaraThrace 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #7 Skrevet 23. november 2023 KaraThrace skrev (På 22.11.2023 den 19.30): Rett over 4000 her, estimert til nærmere 5kg og ble derfor igangsatt 39+5.. kom ikke før 40+3 😅 Måtte gå på insulin på grunn av høyt blodsukker på morgenen, men mistenker selv at det ikke var såå ille. Gikk ikke opp ett kg siste trimester og langtidsblodsukkeret var VELDIG bra. Byttet brødtype, kuttet 90% av godisen og det meste av raske karbohydrater (boller, etc). De siste tre ukene ga jeg fullstendig f uten at det hadde noe å si for blodsukkeret 😅 Samme erfaring med blodsukkeret her. Tror jeg bare hadde «uflaks» da jeg tok glukosebelastningstesten. 🤷🏼♀️ Men greit nok, jeg skjerpa meg voldsomt med kostholdet fra da jeg fikk diagnosen, og gikk ikke opp noe som helst de siste 14 ukene før fødsel. Anonymkode: 4efe6...90a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå