AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #1 Skrevet 21. november 2023 Hei, har to søsken, en storesøster og en lillebror(som er halvbror) I "gamledager" hadde vi mer kontakt, da vi alle var yngre, men de siste årene så har kontakten så og si vært fraværende. De virker rett og slett ikke særlig interessert. Ses bare noen ganger i året når moren vår ber alle på middag, eller eventuelt på spesielle helligdager som julaften osv Tidligere så har jeg prøvd å ta initiativ, men føler jeg får lite tilbake, så har på en måte godtatt at ting er som det er. Min søster feks ser ut til å leve i sin egen lille boble og bryr seg ikke særlig om andre, hun har blitt veldig usosial. Broren min og jeg har egentlig blitt ganske forskjellige og han virker heller ikke særlig interessert i å ha kontakt utenom når vi prates hos middagsselskap hos min mor. Jeg og min søster er i tidlig 40 årene, mens min bror er i midten av 30 årene. Eneste familiemedlemmet jeg har litt jevnlig kontakt med for tiden er min far, da han er alene og skilte seg noen år tilbake Syntes bare dette har påvirket meg ganske negativt de siste årene og føler meg innimellom veldig ensom opp alt dette. Hva skjer når foreldrene mine etter hver går bort? Tviler på at jeg vill få særlig støtte av min søster og bror da, slik ting er nå. Føler også jeg er helt annerledes, med helt andre verdier og prioriteringer en resten av min familie. Ikke særlig god følelse, for nærmeste familie er på måte det eneste jeg har, på godt og ondt. Har ingen egen familie. Flere her som har det tilsvarende? Anonymkode: 25137...5a4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #2 Skrevet 30. november 2023 Jeg har det sånn. Har én søster, som bor i en annen by. Vi treffes i høytider hos foreldre. Men hun kommer aldri hit. Vi bor på hotell når vi er der. Hun trives best hjemme, sier hun. Men reiser land og strand for å møte venninner, og dra på dates. Er egentlig bare helt..tom nå. Anonymkode: 78be5...cac 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #3 Skrevet 30. november 2023 Kun i ferier eller høytider som er et par ganger i året maks. Etter at jeg ble enke hører jeg enda mindre fra de. Omtenksomme folk jeg er i slekt med. Anonymkode: 0914c...584
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #4 Skrevet 30. november 2023 Jeg har ett søsken på en kant av landet, og en forelder i den andre kanten. Blir ikke så mye kontakt da. I tillegg har jeg ikke klart å lage min egen famimie, så det er veldig tungt.😔 Anonymkode: dc9a9...8de 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #5 Skrevet 30. november 2023 Jeg er hun som ikke ønsker så mye kontakt med søsken Det er stor aldersforskjell mellom oss og vi bor på forskjellige steder, det er med andre ord lite tilfelles. Ja vi har de samme foreldrene som begge er døde, men eldste søster var flyttet ut omtrent da jeg ble født. Jeg har mitt nettverk med venner og andre jeg bryr meg om her jeg bor som er nærmere i alder og har mer likhetstrekk med meg selv. Det er ikke noe vondt mellom oss søsken men det er bare veldig unaturlig å skulle bry seg om noen av plikt for familien. Det blir en telefon samtale i løpet av julen men helt ærlig hadde jeg fint klart meg uten den også. For noen er familien som søsken veldig viktig men for andre er det andre relasjoner som er viktigere og en har mer tilfelles og mer omtanke for. Anonymkode: fd770...b29 1
flusa Skrevet 1. desember 2023 #6 Skrevet 1. desember 2023 Har,det litt sånn jeg også. Mine søsken bor i en annen by,litt unna meg. Vi holder kontakt på snap og fb. Det,blir desverre sjelden vi sees skulle ønske de var mer flinke til å besøke meg også,og ikke bare forvente at jeg besøker de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå