Gå til innhold

Dere som er i forhold med stor aldersforskjell...

Anbefalte innlegg

Skrevet

15 år eller mer, hvordan reagerte familie og venner da dere avslørte forholdet? Har ei venninne som er sammen med og har barn med en som er 17 år eldre. Jeg dømmer ingen, men jeg klarer ikke å se for meg hvordan familien min hadde reagert om jeg kom med en sånn nyhet. Ikke at de kunne bestemt noe, men jeg hadde vært så utrolig nervøs! Hvordan reagerte deres familie og venner? Var det vanskelig å få skikkelig aksept eller gikk det helt fint?

Anonymkode: fdb90...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrene mine var skeptiske først, men så traff de ham og har digget ham siden. De ser hvor fint vi har det sammen og hvor godt han tar vare på meg :)

Anonymkode: 862e1...897

• Hjerte 1
Skrevet

Vi var heldige. Ingen som reagerte negativt på forholdet vårt. Familie og venner var glade på våre vegne, at vi hadde funnet noen og alle har kommentert at vi passer så godt sammen. 15 års aldersforskjell og har vært gift i 12 år nå :)

Anonymkode: 448df...fa0

Skrevet

10 år forskjell her. Ingen har noensinne kommentert det.

Anonymkode: 6c6dd...8de

Skrevet

Om begge er over 30 så er jo ikke aldersforskjell et tema lengre da begge er i samme fase av livet. 

Anonymkode: 84548...e07

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Om begge er over 30 så er jo ikke aldersforskjell et tema lengre da begge er i samme fase av livet. 

I dette tilfellet var hun godt under 30 og han hadde flere barn fra før, men nå har de vært sammen i noen år da. Tror de har det fint sammen, og det er jo det viktigste.

Anonymkode: fdb90...e1a

Skrevet (endret)

Tror ikke noen i min familie visste hvor mye eldre enn meg han var før vi hadde vært sammen en stund. I alle fall ingen som reagerte eller sa noe som jeg fikk med meg. 

Men aldersforskjellen var nok en av årsakene til at det ble slutt mellom oss.

Endret av Blåjojo
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer jo ikke. Stor forskjell på arbeidstager med mange års jobbing foran seg, og en pensjonist.

Anonymkode: ad73e...3ab

• Liker 3
Skrevet

9 år forskjell her. Noen i familien reagerte litt med en gang jeg sa det, fordi jeg var 21 og han 30 når vi ble sammen. Men det gikk fort over, både mine og hans foreldre har selv en aldersforskjell på 10-14 år så de kunne ikke si så mye😂 Nå er det ikke noe tema😊

Skrevet

Stor aldersforskjell er en risikofaktor, og særlig for yngste part. Jeg regner mer enn fire - fem år som stor forskjell, og har dårlige erfaringer med det. Og jo, alderen var en medvirkende/den viktigste årsaken til brudd. Mennene ble for gamle.

Anonymkode: 1203e...ad4

• Liker 2
Skrevet

En bekjent ble sammen med en mann som var 30 år eldre. Jeg tror de var ca 30 og 60 da de ble sammen. Foreldrene syntes ikke det var så veldig stas, han var jo på deres alder. Jeg aner ikke hvordan det gikk med paret, har ingen kontakt nå.

Anonymkode: 1106b...1af

Skrevet

12 år her. Må innrømme vi merket fordommene i starten.  Ermet få hadde trua på oss. Tenkte det bare ville bli en kortvarig greie. Litt sånn ‘jaja, så lenge dere har det kjekt sammen- nyt her og nå!’

Nå har vi derimot vært sammen i 8 år og har barn sammen. Lenge siden vi har møtt fordommer, men dropper også å snakke om aldersforskjellen mellom samboer og meg for nye folk. Det er jo ikke viktig.

Anonymkode: 20b74...0e7

• Liker 1
Skrevet

12 år her. Her er det bare venner som har kommentert aldersforskjellen, mens familien min var bare stor i øynene i starten (turte vel ikke å si noe), men ønsket han selvfølgelig velkommen. 

Anonymkode: 1e347...673

Skrevet (endret)

Endret av vannm75
Skrevet

15 år her. Jeg i 30-årene, han i 40-årene da vi møttes. Bare hyggelige reaksjoner. Vi passer veldig godt sammen, og tenker sjelden over aldersforskjellen. 

Anonymkode: 25a54...c0c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...