Gå til innhold

Vil feire jul med pappa og bonusmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig lyst å feire med pappa og bonusmamma, men jeg feira med de i fjor også så jeg skal egentlig feire med biomamma og nye typen hennes i år. Vi pleier å feire annahver jul sammen. Greia er bare at jeg ikke har så lyst å feire med biomamma fordi hun lager så mye styr og har så store forhåpninger som aldri blir møtt. Pappa og bonusmamma er mye roligere og tar litt lettere på jula.

Kan jeg feire jul med pappa og bonusmamma eller bør jeg feire med biomamma og typen?

Anonymkode: c3546...966

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 74ba0...21e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 74ba0...21e

20, student

Skrevet

Her fortjener mamma sin rettmessige jul, du får bare bite tenna sammen og tåle det. Du kan også be henne senke forventningene og juletradisjonen noe fordi du blir jævlig sliten av det. 

Anonymkode: 2d36f...113

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Du er jo voksen, da bestemmer du selv.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her fortjener mamma sin rettmessige jul, du får bare bite tenna sammen og tåle det. Du kan også be henne senke forventningene og juletradisjonen noe fordi du blir jævlig sliten av det. 

Anonymkode: 2d36f...113

I mean I guess, men har ikke pappa og bonusmamma på en måte gjort seg mer fortjent til det siden de tenker mer på mitt behag?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Når du er 20 år, er du voksen nok til å slutte å være kasteball på julaften. Ingen har krav på å ha voksne unger hjemme på julaften. Feir hvor du vil❤️

Anonymkode: aa50b...226

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har egentlig lyst å feire med pappa og bonusmamma, men jeg feira med de i fjor også så jeg skal egentlig feire med biomamma og nye typen hennes i år. Vi pleier å feire annahver jul sammen. Greia er bare at jeg ikke har så lyst å feire med biomamma fordi hun lager så mye styr og har så store forhåpninger som aldri blir møtt. Pappa og bonusmamma er mye roligere og tar litt lettere på jula.

Kan jeg feire jul med pappa og bonusmamma eller bør jeg feire med biomamma og typen?

Det er du som bestemmer hvor du skal være på julaften. Fra mine var tenåringer bestemte de selv.

Anonymkode: 2b4cb...257

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvilket barn kaller moren sin for biomamma?

Anonymkode: 04873...e02

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Du bestemmer selv men burde jo kanskje gi moren din sjansen til å roe ned litt. Kanskje hun gjør alt dette for din skyld.

Anonymkode: e1674...bef

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Sifra til mor at hun må endre/roe feiringen, ellers feirer du hos far.

Som flere sier bestemmer du selv, men det er hyggelig om du er annenhvert år hos foreldrene dine.
Siden du er i starten av voksen-livet, vil det også plutselig komme endringer i livet ditt som medfører endrede jule-rutiner.

Endret av Brunello
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

I mean I guess, men har ikke pappa og bonusmamma på en måte gjort seg mer fortjent til det siden de tenker mer på mitt behag?

Nå er du voksen. Da har du også et ansvar for andres behag. 

Når det er sagt, ville jeg satt meg ned med din mor og fortalt det du skriver her. Kanskje det vil gjøre at julestresset blir mindre. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Glad du ikke er mitt barn. Syns synd på din mor.

Anonymkode: d01b4...b06

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

hvilke forventninger er det du kjenner på som ikke innfris fra / av din mor da? Og hva mener du når du sier det er mer avslappet hos din far som går mer i favør av deg? 

Endret av Carrot
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at det av og til er fint å gjøre noe for å glede andre. Så hvis moren din gleder seg til å feire jul med deg, synes jeg du skal gi henne den gleden. Samtidig er du voksen og bestemmer selv, så du står fritt til å velge hvor du vil feire jul.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Du velger helt selv hvor du skal feire jul, så fremst du er velkommen der. Du er ikke ansvarlig for å måtte glede andre på egen bekostning.

Anonymkode: 9e160...1c6

• Hjerte 2
Skrevet

Hvis du hadde vært min sønn ville jeg blitt skikkelig lei meg. Snakk med mammaen din og si hva du tenker ang alle forventningene! Det er ganske enkelt! Kommuniser!

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Du er voksen og som noen skriver, da kan man velge selv hvor man vil feire jul. Men en del av å bli voksen handler også om å se litt utover egne ønsker og følelser, og ta hensyn til andres følelser. Dersom du velger å feire med far må du være klar over at konsekvensen kan være at mor blir såret.

Anonymkode: a9980...62d

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Glad du ikke er mitt barn. Syns synd på din mor.

Anonymkode: d01b4...b06

Vet du hva, et sted går streken og den har du kryssa nå! Langt over! Du vet ingenting om min familie og relationene våre, så det å skrive sånne ting på nettet med minimal informasjon sånn som du gjør nå, det er ikke greit! Det er faen ikke greit! Voksne mennesker gjør ikke sånn! Det er greit at du er uenig med meg, men da må du komme med konstruktiv tilbakemelding, ikke slenge ut sånne kommentarer uten nytte! Si noe konstruktivt eller ikke si noe! Jeg er ikke en som gir voksenkjeft til alt og alle, men et sted går grensa mi!

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere andre har skrevet gode innlegg og har gitt meg endel å tenke på. Tusen takk for alle svar  ❤

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...