mannor Skrevet 22. november 2023 #21 Skrevet 22. november 2023 ThereGoesBob skrev (På 21.11.2023 den 6.05): Noen som vet hva som er den beste spaghettien som selges i butikkene? Jeg har vel egentlig aldri skjønt meg på dette. Ser at det stort sett står durumhvete på baksiden av pakkene og ikke noe mer. Har spist den Barillaen som jeg synes er god men så kjøpte jeg en pakke First Price som gikk rett i søpla. Hvilken er best? Linguine
tebrok Skrevet 22. november 2023 #22 Skrevet 22. november 2023 (endret) En generell regel er å gå for pasta som ser lys og litt "teksturert" ut, ikke helt glatte. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men ser neste ut som det er litt mel på de. Eksempler på pasta (fra billig til dyrere) er Eldorado, Barilla Al Bronzo , La Molisano (finnes på mange butikker på Grønland i Oslo), Jacobs pasta. Endret 22. november 2023 av tebrok
Brunhilde Skrevet 23. november 2023 #23 Skrevet 23. november 2023 mannor skrev (9 timer siden): Linguine Er det et eget merke? Jeg er ikke så nøye på hvilke spaghetti jeg kjøper, men det blir som regel Sopps eller Barilla, litt av gammel vane. Når jeg tenker meg om så bruker jeg egentlig lite spaghetti, jeg er mer glad i tagliatelle. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #24 Skrevet 23. november 2023 Jacobs utvalgte eller del cecco. Sistnevnte er ikke så lett å få tak i her i landet, men de har det i spesialbutikker samt i noen menybutikker i Oslo. Anonymkode: 4c6bc...5fd
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #25 Skrevet 23. november 2023 ThereGoesBob skrev (På 21.11.2023 den 15.44): Ikke testet Jakobs spaghettien enda, får gjøre et forsøk. Vet at de som regel har veldig god mat 😉 Spiser min spaghetti plain uten kjøttsaus eller noe saus til. Det eneste er greddost som jeg sprinkler oppå tåppen Kjører som regel også på med en skikkelig god dose Heinz ketchup. Spiser veldig lite kjøttdeig/farse til vanlig. Har testet de Bolognese sausene men det funker dessverre ikke for min gane. Pleide å spise en del Tagliatelle før i tiden og det var veldig godt men har dessverre mistet min godeste sjefskokke for godt. Jeg kan også dele en liten hemmelighet om Jacobs som alle elsker å tro er veldig bra. De kjøper vanlige, billige hamburgere du får på Rema og pakker det inn i fancy forpakninger og selger det til dobbel pris. Anonymkode: 48413...8d7
ThereGoesBob Skrevet 24. november 2023 Forfatter #26 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kan også dele en liten hemmelighet om Jacobs som alle elsker å tro er veldig bra. De kjøper vanlige, billige hamburgere du får på Rema og pakker det inn i fancy forpakninger og selger det til dobbel pris. Anonymkode: 48413...8d7 Jacobs hamburger? Aldri hørt om. Blir enten Gilde eller Nordfjord kjøtt her i gaarden de få gangene burger står på menyen. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #28 Skrevet 24. november 2023 Alle smaker likt. Anonymkode: 50e6d...079
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #29 Skrevet 24. november 2023 Til hverdags fungerer Rema 1000 sin (blå pakke) veldig bra her hos oss. Men skal vi virkelig ha en god spagetti, blir det Jacobs. Vil tro at den dyrere varianten Rema selger også er god (Kolonihagen). Når det gjelder pasta, så er det sannhet i at man få det man betaler for. I dyrere spagetti benyttes egg. I billige typer er det mel og vann. Anonymkode: 9a99d...eb7 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #30 Skrevet 24. november 2023 Det er vel ikke noe smaksforskjell på spagetti? Det er jo dynket i ketchup uansett. Anonymkode: 2887e...980
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #31 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er vel ikke noe smaksforskjell på spagetti? Det er jo dynket i ketchup uansett. Anonymkode: 2887e...980 Ikke min - aldri! Men hvis din spaghetti alltid er dynket i ketchup skjønner jeg at du ikke kjenner hva pastaen smaker da. Jeg velger Barilla om jeg skal ha fullkornsspaghetti (til hverdags), og De Cecco hvis jeg skal ha vanlig. Jacobs pasta liker jeg dårlig faktisk, velger det om jeg ikke finner noe annet alternativ. -------------------- (Og til moroklumpen som mener Jacobs burger er ompakket billigburger: Jacobs utvalgte har ikke burger i sortimentet sitt https://jacobsutvalgte.no/varer/, så du må gjøre bedre trolleresearch neste gang. ) Anonymkode: 6c5d2...125 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #32 Skrevet 24. november 2023 PS: Faktisk har ikke Jacobs spaghetti heller ser jeg, så jeg skjønner ikke hvorfor så mange svarer det? De har tagliatelle og linguine. Anonymkode: 6c5d2...125 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #33 Skrevet 24. november 2023 Du lurer på hvilken spaghetti som er den aller beste så du kan servere den med gräddost og ketchup? 😄 Jaja, man smaker jo faktisk kanskje mer av pastaen på den måten. Jeg syns De Cecco er god. Anonymkode: 6805d...916 1
Fant80 Skrevet 24. november 2023 #34 Skrevet 24. november 2023 (endret) Neineinei. Den skal serveres med en slik: Endret 24. november 2023 av Fant80
ThereGoesBob Skrevet 24. november 2023 Forfatter #35 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel ikke noe smaksforskjell på spagetti? Det er jo dynket i ketchup uansett. Anonymkode: 2887e...980 Så lenge det ikke er Idun ketchup så, for den er nemlig pyton.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #36 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Til hverdags fungerer Rema 1000 sin (blå pakke) veldig bra her hos oss. Men skal vi virkelig ha en god spagetti, blir det Jacobs. Vil tro at den dyrere varianten Rema selger også er god (Kolonihagen). Når det gjelder pasta, så er det sannhet i at man få det man betaler for. I dyrere spagetti benyttes egg. I billige typer er det mel og vann. Anonymkode: 9a99d...eb7 Denne bruker jeg. Her er det stort sett hverdag, og de gangene vi skal ha noe ekstra godt er det ikke spaghetti som står på menyen for jeg er den eneste i huset som aksepterer at spaghetti kan serveres med noe annet enn Gilde kjøttpølser til 😅 Sopps spaghetti er hakket bedre enn Rema sin, men i avveiningen pris/smak kommer Remas best ut etter min gane og lommebok. First Price spaghetti har jeg prøvd, og den var rett og slett uspiselig. Den var tynn og pistrete og hard i midten når den var overkokt utenpå - uten at jeg forstår hvordan det er mulig å få til. Makaronien fra First Price er god, da. Anonymkode: 58e49...f2e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #37 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): PS: Faktisk har ikke Jacobs spaghetti heller ser jeg, så jeg skjønner ikke hvorfor så mange svarer det? De har tagliatelle og linguine. Anonymkode: 6c5d2...125 De har da flere typer en det du ramser opp. Men riktig, de har ikke spaghetti. Anonymkode: 0ed15...9b5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #38 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg kan også dele en liten hemmelighet om Jacobs som alle elsker å tro er veldig bra. De kjøper vanlige, billige hamburgere du får på Rema og pakker det inn i fancy forpakninger og selger det til dobbel pris. Anonymkode: 48413...8d7 Har de egne ansatte for drive på med dette? Høres rart ut. Anonymkode: 0ed15...9b5 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #39 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De har da flere typer en det du ramser opp. Men riktig, de har ikke spaghetti. Anonymkode: 0ed15...9b5 Nei, og det var liksom poenget og tema her. De jeg ramset opp er de som kommer nærmest. Anonymkode: 6c5d2...125 2
mannor Skrevet 30. november 2023 #40 Skrevet 30. november 2023 Brunhilde skrev (På 23.11.2023 den 6.57): Er det et eget merke? Jeg er ikke så nøye på hvilke spaghetti jeg kjøper, men det blir som regel Sopps eller Barilla, litt av gammel vane. Når jeg tenker meg om så bruker jeg egentlig lite spaghetti, jeg er mer glad i tagliatelle. Egen type, ikke merke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå