Gå til innhold

kun én ring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og min kjæreste er forlovet og vi bærer begge en ring med den enkeltes navn inngravert... så er det slik at han har "bestemt" at når vi gifter oss skal vi bruke forlovelsesringene våre og bare inngravere bryllupsdatoen vår! dette fordi han syns det er sløseri å kjøpe enda ett sett ringer og vi er ganske fattige... men jeg er jo jente, jeg vil gjerne ha mer enn én ring! :(

hva syns dere om dette? er han bare fornuftig eller gjerrig og uromantisk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Vi skal også bruke samme ring. Vi hadde ikke så god råd da vi forlovet oss, så vi tenkte at vi skulle kjøpe nye gifteringer, men har ombestemt oss. Vi kjøpte enkle gullringer som ser ut som ganske typiske "gifteringer". Og vi har funnet ut at det er det vi vil ha. Gifteringene er noe som viser for hele verden at vi er gift, og derfor vil vi ha enkle ringer, ikke noen som like gjerne kan tas for en vanlig ring. Jeg syns da det er bedre at jeg får en lekker ring i morgengave eller på en bryllupsdag senere. Og jeg skjønner samboeren din, for menn er ikke interessert i å gå med mange ringer sånn som vi kanskje er. Syns ikke det er uromantisk. Syns det er koselig jeg, våre ringer kommer til å ha både forlovelsesdato og bryllupsdato inngravert. :)

Skrevet

Vi skal også beholde våre. Fordi vi kjøpte litt dyre ringer som vi er kjempefornøyd med når vi forlovet oss. Brukte faktisk et par måneder på å finne ringer begge er fornøyd med .

Når vi skal gifte oss er det tross alt veldig mye annet å bruke penger på dessverre :roll:

Skrevet

Vi har ikke forlovelsesringer i det hele tatt, vi..

Vi vil heller bruke mer penger på å kjøpe fine gifteringer.

Frk. Busybody :rodme:

Skrevet

Vi skal kjøpe nye ringer. Vi forlovet oss for 4 år siden i en periode da jeg var student og vi ikke akkurat hadde god råd. Så vi kjøpte de enkleste gullringene vi fant. Så derfor har vi bestemt at vi skal legge litt mer penger for å kjøpe noe som er litt tykkere og mer solide til bryllupet nå. Man skal jo ha de for resten av livet.

Men vi hadde nok beholdt de samme ringene vi også om vi hadde kjøpt "finere" ringer ved forlovelsen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis man først er "ringforlovet", dvs. at begge har en glatt ring - da er det vel vanlig å gravere inn dato for giftermål i tillegg og beholde den også som giftering ? Vi var ikke ringforlovet; jeg fikk en diamantring av min mann da han fridde - og da vi giftet oss skaffet vi enkle, glatte gullringer. Så sånn sett har jeg to ringer. Men det er jo gifteringen jeg bruker og går med hele tiden. Men tror du skal slite for å finne en mann som er opptatt av å ha flest mulig ringer...he-he :ler: Skjønner forloveden din, jeg. Jeg ville pusset opp ringene hos gullsmeden og gravert inn ny dato.

Skrevet

:blunke: ....one ring to bind them... :blunke:

He-he, sorry, kunne ikkje dy meg, så eg såg overskrifta, trudde eg nemleg at tråden handla om noko LotR-greier.

Me har lyst å ha inskripsjon på elverspråk utanpå

(men IKKJE "One ring to rule them all/both.....and in the darkness bind them"

:hoho: )

For å vera LITT sakleg og halda meg til emnet, kan eg nemna at me skal bruka forlovelsesringane, og gravera inn bryllupsdatoen.

....og så hadde det vore stilig med elverspråk utanpå, det er så nydeleg skrift!!

Skrevet

Vi kjøpte også ganske dyre ringer da vi forlovet oss, så vi skal bruke dem omigjen! men eneste problemet er at det er ikke plass i ringen min til å gravere inn en ny dato...hans ring er det nok plass til hele nasjonalsangen i for han har store hender... :ler:

Kunne godt tenke meg en ring i hvitt gull, men siden vi kjøpte gullringer til forlovelsen som kostet så mye så tror jeg ikke det blir nye...

Skrevet

Vi var ringforlovet. Jeg har en alliansering med en diamant, og han hadde samme ring, men uten.

Til bryllupet kjøpte vi en ring til meg, maken til den jeg hadde - og så brushet vi opp hans ring så den var like blank og fin som min nye. Så vi løste det hele med tre ringer, og samtidig fikk vi like forlovelses ringer (- diamanten) og vi har like gifteringer.

Gjest LoisLane
Skrevet

Vi har enkle gullringer med en liten siselering i kanten. De kjøpte vi da vi forlovet oss, og jeg har ikke behov for flere ringer. Er svært lite smykkeopptatt, dah, jeg synes bare det er upraktisk å gå rundt med masse flashy greier på fingrene. (sambo bruker flrer ringer enn meg... :blunke: )

Skrevet

Jeg synes det virker fornuftig å bruke forlovelsesringene også som gifteringer og hadde nok gått for det hadde vi hatt forlovelsesringer begge to. Nå er det imidlertid slik at min kjære overasket meg med frieri og diamantring, selv har han en "tenkt" forlovelsesring sier han.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal gifte oss nå i februar, vi har ingen ring enda. Vi skal bare sette på ringer i kirken, så det blir kun giftering på meg.

Trodde dette var vanlig jeg, at man enten har forlovelsesring - og beholder den. Eller får giftering på dagen.

Skrevet

Vi er ikke ringforlovet så vi kjøper nye ringer til bryllupet. Så jeg får bare en jeg..... :-?

Skrevet

Jeg har også bare en ring,der står det datoen da vi forlovet oss.

Har tenkt og gravere inn bryllupsdatoen også med tiden.

Men ettersom jeg hater og bruke ringer og den ikke er på har jeg ikke somlet meg til det enda.

*koldbruna* 8)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi ringforlovet oss i fjor og brukte lang tid på å finne de perfekte ringene da, gifter oss neste år og skal bruke de samme ringene. Ringene er ikke kjempedyre, men vi er fornøyde med de og har fått mye skryt for de og jeg ville følt det rart å bytte ring til bryllupsdagen. Sånn føler jeg det, det er mer enn nok å finne den rette kjolen til dagen når en allerede har den rette mannen og ringen :D

Skrevet

Da vi skulle kjøpe forlovelseringer så var planen å kjøpe nye ringer til vi skulle gifte oss som kanskje var litt dyrere. På grunn av dette valgte vi litt ungdommlige enkle ringe siden vi viste at vi skulle være forlovet en sdtund. Jeg likker ikke å gå med så mange ringer og når vi gifter oss har jeg gått med forlovelse ringen i litt over to og et halvt år. Den betyr så mye for oss begge akkurat nå at vi ikke ønsker å bytte for jeg har ikke lyst å "stue vekk" ringen.

Ikke tenk for mye på det ennå, hvis ikke bryllupe og avgjørelsen nærmer seg. Det kan jo hende at han eller du ombestemmer seg får den tid

Skrevet

Vi valgte å kjøpe nye ringer til vår bryllupsdag.Forlovelsesringene våre var også fine, men vi kunne tenke oss noen som var litt bredere og at det var en diamant på min ring.Disse ringene var ikke kjempedyre heller :D

Skrevet

Et sikkert litt dumt spørsmål fra denne kanten, men alliansering og forlovelsesring er det samme det?? Eller???

Skrevet

Jeg ble også overrasket med en nydelig forlovelsesring av kjæresten min, som ikke ville ha ring. Når vi skal gifte oss kjøper vi derfor egne, nye gifteringer som er like (bortsett fra at min skal det være en liten diamant i!!) :D

Vi syns det betyr en del at gifteringene våre "matcher" i den forstand at man kan se at de "hører sammen". Hadde vi begge hatt forlovelsesringer som vi syns var fine, hadde vi nok beholdt disse. Jeg får nemlig et kjempeproblem med hensyn til hvilken finger jeg skal ha gifteringen på- venstre hånd er jo allerede opptatt, som ville vært naturlig for meg! Så det aller enkleste ville jo vært å bare ha ett sett ringer. Hyggelig å ha begge datoene i en ring også, syns jeg.

Skrevet

thea: alliansering er en slik ring man kan sette diamanter på:)

vi har flotte forlovelsesringer, så vi skal bruke de samme:) men selfvølgelig med bryllupsdatoen i, og jeg skal få satt inn en diamant i den. også har min kjæremann sagt at jeg skal få en ny diamant for hvertbarn vi får:) hmmm får håper jegfår mange da hihi. neida:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...