Gå til innhold

Flere som synes det er vanskelig å begrense handling på Black friday, selv om det er ting man trenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer over noen reelle tilbud her og der. Ting vi egentlig har tenkt på å kjøpe en stund. Feks robotstøvsuger og kaffemaskin. Men selv om det er gode tilbud blir det fort mye penger. Får jo lyst å kline til siden det er dyrere å kjøpe senere, men samtidig.. Trenger man egentlig disse tingene? Kanskje ikke... Vi har vanlig støvsuger og moccamaster.. Kanskje vi bør greie oss med det. Flere som tenker slik? 

Har blitt redd for å bruke penger. 

Anonymkode: 2beeb...4ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer over noen reelle tilbud her og der. Ting vi egentlig har tenkt på å kjøpe en stund. Feks robotstøvsuger og kaffemaskin. Men selv om det er gode tilbud blir det fort mye penger. Får jo lyst å kline til siden det er dyrere å kjøpe senere, men samtidig.. Trenger man egentlig disse tingene? Kanskje ikke... Vi har vanlig støvsuger og moccamaster.. Kanskje vi bør greie oss med det. Flere som tenker slik? 

Har blitt redd for å bruke penger. 

Ser overskriften blir litt feil. Vanskelig å handle tross gode tilbud mener jeg. 

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser overskriften blir litt feil. Vanskelig å handle tross gode tilbud mener jeg. 

Ja, jeg skulle til å skrive at nei, jeg sliter ikke med det. Jeg tror jeg har en grei vurderingsevne, og har jeg fint råd til det, så blir det fort til at jeg kjøper om jeg ser et godt tilbud.

Synes jo det virker som om du også i grunn har tenkt greit nok igjennom behovet og lysten på tingene. Joda, selvsagt kan man klare seg med enklere ting, men det prinsippet kan man nok dra langt. Kos, moro og kjekke greier er jo moro å ha om man har råd til det, tross alt. Synes kaffemaskin og robotstøvsuger faller innunder det.

Spotankjøp fordi man ser en vare på tilbud og bare må er noe annet, trosss alt.

Anonymkode: c63eb...1ed

Skrevet

Nei,

Jeg bryr meg ikke om å kjøpe ting selv om det er et godt tilbud. Jeg har alt jeg trenger! Ja, jeg har også robotstøvsuger. Hadde jeg ikke hatt en robotstøvsuger, så kunne jeg vurdert å kjøpe en ny. Men akkurat nå så er det egentlig ingenting jeg kan tenke meg å kjøpe. Det er egentlig ganske deilig å ha alt man trenger og bare tenke på å kjøpe mat.

Så langt har jeg bare endt opp med å kjøpe noe jeg trenger som ikke er på tilbud.

Anonymkode: 1ef99...266

Skrevet

Jeg har en liste for slike innkjøp. Robotstøvsuger/vasker er neste BF :) Det  kommer flere bf tross alt.

Lister funker for min del. Det være seg innkjøp eller gjøremål

Anonymkode: e94c5...e53

Skrevet

Levner ikke Black Friday/week/month en tanke. Kjøper etter behov. Har til dags dato aldri betalt full pris på hvitevarer eller brunevarer og er sikker på at jeg klarer å prute mer enn tilbudene uansett. Det er tilbud og prisgarantier resten av året også, så du vil alltid finne det produktet du leter etter til en lavere pris uansett når på året...

• Liker 1
Skrevet

Ja, får nesten litt panikk: «Er det noe jeg trenger før tilbudet er over?!» Men ikke kjøpt noe enda👍🏼 De tingene jeg vil ha, f eks nye Hoka sko, er dyrt selv om det er på tilbud. Så trenger jeg det ikke akkurat nå så står jeg over.

Anonymkode: fb928...6ac

Skrevet

Ikke særlig til salg. Romjulssalg, nyttårssalg og outlet har bedre priser. Er et eller annet salg, søndagskupp, helgerabatt osv året rundt.

Anonymkode: 3fabd...d97

• Liker 2
Skrevet

Nei, for min del går det greit. Har kjøpt ting jeg likevel trenger, deodorant, julebelysning ute, vindusviskere til bilen og håper å finne en julegave til min mor, og håndkrem til meg selv. Hadde det vært black friday-tilbud på valper derimot, da hadde jeg endt opp med en valp eller to 😄🤦‍♀️

Anonymkode: 9c675...f3a

Skrevet

Ja, absolutt. Vi lever generelt forsiktig og planlegger kjøp godt og lenge. Ønsker oss aller mest Store ting som større hus og tryggere framtidsøkonomi.

Kjøper helst når det er noe vi Må ha, men i år kjøpte vi en superfancy robotstøvsuger da. Ønsket meg i mange år, og er gravid. Er såå happy nå, haha! 

Anonymkode: 92f4b...208

Skrevet

Black friday eller ikke, salg er det hele året. Jeg har ting jeg ønsker meg, men ikke som jeg må ha. Kjøper ikke ting når jeg ikke har pengene på forhånd. Black friday eller ikke. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser kun etter julegaver, som jeg skal kjøpe uansett, på Black Friday, så nei, synes ikke det er vanskelig å la være med å kjøpe noe. Det er ikke SÅ billig at jeg tenker at jeg skal ha noe selv - 20-25 % rabatt er det jo ofte på andre tidspunkter også. 

Anonymkode: cda64...f21

• Liker 1
Skrevet

Njaaaa..kjøper kanskje noe unødvendig,hvis jeg ser det er et godt tilbud.

Skrevet

Konsum. Konsum. Konsum.

Om du har levd godt uten de produktene "en stund" , som du sier, så er Kanskje ikke behovet så stort sOm du tror?

Vi må slutte å la oss lure av reklamen og tilbud . Det er tilbud hele tiden. Og reklamen lurer oss til å tro at vi trenger det ene og det andre. 

I stedet for å kjøpe tre ting du kanskje ikke vet du trenger nå, så vent til feks over jul. Om du fortsatt har et reelt sterkt behov og ønske for en av tingene da, så får det ann å kjøpe det da.  

Finn fram en bok og en kopp te, og la Black week passere. 

• Liker 1
Skrevet

Om det er noe jeg allerede har tenkt på å skaffe meg så ville jeg brukt uka på å kjøpe det ja. 

Det er en parfyme jeg har ønsket meg lenge og torsdag er den til 25% rabatt. Da spørs det om ikke den kjøpes.

Annonse
Skrevet

Ja! Jeg synes det er kjempe vanskelig selv om det er ting vi "trenger". Godt å se jeg ikke er alene. Jeg har flere handlekurver på diverse nettbutikker, men klarer ikke å trykke på bestill.

Anonymkode: 9103e...c23

Skrevet

Nei. Her tar banken og kraftselskapet en så stor jafs av lønnen at vi har ikke noe til overs. Alle skal ned, minus mangemillionærene.

Anonymkode: 6f2fe...c8e

Skrevet

Jeg hater å shoppe, så nei det er lett. 

Anonymkode: f564e...bbb

Skrevet

Kjøper kanskje noen julegaver. Har en grei regel om å ikke kjøpe noe til meg/oss i okt/nov/des. Da går pengene til jul. Og disse tilbudene er ofte bare juks og fanteri.

Anonymkode: 32674...43e

Skrevet

Nei, jeg kjøper ting når jeg trenger det, ikke når det er på "tilbud".

Anonymkode: d8465...243

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...