Gå til innhold

Date noen man avviste for 12 år siden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres teit ut, men har fått en gammel bekjent i tankene etter at traff hverandre igjen for noen måneder tilbake. Han flyttet i samme blokk der hvor jeg bor og vi har så og si hatt en god normal tone. Har testet om han kanskje har fortsatt de sterke følelsene han engang hadde, men ingenting tyder på det per nå.

han har godtatt Facebook vennskap forespørselen så kanskje det er noe der. Jeg har kommet ut av et forferdelig forhold og vært igjennom mange hendelser hvor menn var ute etter samleie så muligens jeg over tenker dette her. 

jeg føler det også er pinlig at jeg tar initiativ og ber han ut siden jeg avviste han og da vil han tenke at det er sikkert noen andre agendaer enn kjærlighet eller at jeg kanskje er i en svak posisjon. Hva burde jeg gjøre synes dere?

Anonymkode: 0664e...dae

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp det.

Unødvendig. La oss si det går til helvete, hvordan tror du han da vil føle seg, når du avviste han for 12 år siden, også skal det bli samme rotet igjen.

Nei, her er det så mye som kan gå galt. Personlig ville jeg ikke syntes det var noe kult om noen som avviste meg skulle komme kravlende tilbake etter 12 år fordi forholdet de dumpet meg for ikke skulle funke. Da hadde jeg kun følt at jeg var en reserveløsning, fordi det ikke var noe bedre.

Jeg hadde ikke ønsket dette.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
1 minutt siden, Blueberrymuffin said:

Dropp det.

Unødvendig. La oss si det går til helvete, hvordan tror du han da vil føle seg, når du avviste han for 12 år siden, også skal det bli samme rotet igjen.

Nei, her er det så mye som kan gå galt. Personlig ville jeg ikke syntes det var noe kult om noen som avviste meg skulle komme kravlende tilbake etter 12 år fordi forholdet de dumpet meg for ikke skulle funke. Da hadde jeg kun følt at jeg var en reserveløsning, fordi det ikke var noe bedre.

Jeg hadde ikke ønsket dette.

Ja, ikke sant, men det stemmer jo ikke. Jeg har faktisk følelser for han. Hilsen TS

Skrevet

Han har bare bodd der noen mnd og går trolig ikke noe sted med det første.. Ville roet dette helt ned..som flere påpeker: her kan mye gå galt. Gi det tid. Man merker det jo stort sett om den andre er interessert og det er max kjipt å bo i samme hus med en person som har avvist en. Det er positivt at han la deg til. Men å gå derfra til date er gjerne litt forhastet..kanskje ta liveg med ro og vente på en mer naturlig anledning til å snakkes?

Anonymkode: 2bc39...1b1

• Liker 4
Skrevet

Tror du er 12 år for sent ute ...

Anonymkode: a74a9...86a

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, ikke sant, men det stemmer jo ikke. Jeg har faktisk følelser for han. Hilsen TS

Da skulle du vist det for 12 år siden. Tenker du er forsent ute her.

Gjort er gjort, og valgt er valgt.

Anonymkode: 2e614...14a

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig kjipt å være nabo med eksen, sånn til info hvis det skulle gå skeis mellom dere.

Anonymkode: 941ad...e2d

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Mye tullete svar her. At en avviste noen for et tiår tilbake i tid betyr ikke at en er drittsekk. Timing har mye å si. Jeg trekkes mot andre menn nå enn tidligere fordi jeg har blitt eldre og fått mer livserfaring. 

Ikke minst så ville det nok ikke fungert med han jeg dater nå om vi hadde møttes for over 10 år siden. Vi var da på forskjellige stadier i livet vårt og hadde andre mål og behov enn det vi har i dag. 

I dag er vi en god match fordi vi har vært i seriøse forhold og innså hva vi ikke vil ha i et nytt forhold og i en partner. Vi er mer bevisst, logisk og rasjonell. Vi bruker tid på å bli kjent og finne ut hvor kompatibel vi er. Og vi bruker tid på å bygge en dypere relasjon enn blind forelskelse.

Tilbake til TS. Du kjenner jo ikke hvem han er i dag. På lik linje som du har endret deg siden da. 

Og det kan bli litt komplisert om det går til helvete og dere er naboer.

Men, om du kjenner noe og vil utforske. Ta en sjanse. Livet er for kort til å lure på hva om?

Neste gang dere møtes stopp og spør hvordan det går med han. Trenger ikke å være mer enn nabo prat. Og så se hvor det fører🤷🏻‍♀️

Skrevet

enig med alle over som sier "dropp det" både fordi du har avvist han tidligere og fordi du har "kommet ut av et forhold" osv osv, hvis han ønsker noe tar han evt første steg - hvis ikke får du en venn og må holde dine følelser i sjakk.. Noe annet er egoistisk av deg slik situasjonen nå en gang er. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg forutsetter at TS er kvinne og at innlegget er ekte ment. 

Se filmen "When Harry met Sally" og kos deg. 🙂

Aldri gi slipp på optimismen. KG er bare en bøtte med krabber som trekker hverandre ned i bøtta istedet for å hjelpe hverandre ut. 

Anonymkode: 5d300...0f6

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hvilke følelser du har for denne karen, som nå har blitt en fremmed, men du finner det nok ut om du snakker litt med ham. Det er lov å sende en vennskapelig melding, ønske ham velkommen som nabo, og skrive at du er behjelpelig om han trenger en håndsrekning i ny bolig.
Sikkert best å ta det litt forsiktig. Du skriver ikke om han ble såret eller tok det pent den gangen du takket nei... Det har vel noe å si for hvordan han vil omgås deg fortsatt?

Det ellers aldri kritikkverdig å avvise noen. Det har vi alskens grunner til; det er dårlig timing, man er forelska i en annen, man er ikke tiltrukket av den som spør... og det er helt greit. Siden, i en annen situasjon, så er vi klare for mer.

Du er nøyaktig den samme i dag som du var dengang. Likte han deg da, så liker han deg fortsatt. Men det er ikke dermed sagt at han fortsatt er betatt av deg på en romantisk eller erotisk måte.

Det verste som kan skje om du inviterer ham med på søndagsturen er at dere blir venner igjen.
Å ha det som mål er ikke så verst eller? 

Skrevet

Herregud. Hadde jeg ikke tenkt over idet hele tatt. Mange jeg har avvist tidligere har både en vennlig og flørtende tone til meg nå idag. Hvorfor skulle liksom det ha noen betydning? Det er bare her på KG slikt blir lagt fram som noe svære greier... 

Folk utvikler seg, får andre preferanser etc. Det er helt normalt. 

Bare få en vennskapelig tone med han igjen, så ser du hva som skjer. 

Anonymkode: eb324...e70

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger

-Safiye, mod

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette høres teit ut, men har fått en gammel bekjent i tankene etter at traff hverandre igjen for noen måneder tilbake. Han flyttet i samme blokk der hvor jeg bor og vi har så og si hatt en god normal tone. Har testet om han kanskje har fortsatt de sterke følelsene han engang hadde, men ingenting tyder på det per nå.

han har godtatt Facebook vennskap forespørselen så kanskje det er noe der. Jeg har kommet ut av et forferdelig forhold og vært igjennom mange hendelser hvor menn var ute etter samleie så muligens jeg over tenker dette her. 

jeg føler det også er pinlig at jeg tar initiativ og ber han ut siden jeg avviste han og da vil han tenke at det er sikkert noen andre agendaer enn kjærlighet eller at jeg kanskje er i en svak posisjon. Hva burde jeg gjøre synes dere?

Det kommer an på hvorfor du avviste, og om det fortsatt er relevant i dag. Dersom der begge var 16 år, så kan det være at du ikke var tiltrukket av han fordi han ikke var utvokst mann,  og det har definitivt endret seg 12 år etterpå. 

Skrevet

Om du avviste han på en ok måte i forrige runde så er det da helt ok å ta kontakt og høre hva han tenker? Men tenk litt på hvorfor du avviste han sist. Var det av en grunn som fortsatt kan være et problem? Dere har blitt eldre i mellomtiden, og har sannsynligvis litt annerledes liv begge to. Det er ikke noe uvanlig at man med årene verdsetter andre egenskaper og verdier enn når man var ung. Selv er jeg tilhenger av å bare være ærlig jeg da. Så jeg hadde nok rett og slett bare sendt en melding og sagt hva jeg tenker, og spurt hva han tenker. Men det er meg da, kvinner flest evner jo gjerne ikke å si ting rett ut.😉

Anonymkode: ade38...7aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Herregud. Hadde jeg ikke tenkt over idet hele tatt. Mange jeg har avvist tidligere har både en vennlig og flørtende tone til meg nå idag. Hvorfor skulle liksom det ha noen betydning? Det er bare her på KG slikt blir lagt fram som noe svære greier... 

Folk utvikler seg, får andre preferanser etc. Det er helt normalt. 

Bare få en vennskapelig tone med han igjen, så ser du hva som skjer. 

Anonymkode: eb324...e70

Dette. Med mindre du var skikkelig kjip mot ham sist, eller han er den ekstremt bitre typen, er det da helt i orden å sjekke ut hvor landet ligger nå.

Litt usikker på hvordan du bør gjøre det, jeg tror kanskje ikke jeg hadde vært så direkte ang. en eventuell date med en gang, men prøvd å få en vennskapelig tone først. 

Vet du forresten at han er singel?

Anonymkode: 9eb6a...333

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.11.2023 den 0.40):

Dersom jeg blir avvist av en kvinne så er sjansen for at jeg er åpen for noe med henne senere minimal. Da gjør jeg meg ferdig med det og går videre. En ærlig sak å avvise noen, ikke noe galt i å avvise på en høflig måte, men stå nå for det og ta konsekvensene av det. La fyren være i fred, du vil bare komplisere livet hans.

Anonymkode: 3de5a...590

• Nyttig 1
Skrevet

Blir jeg kontaktet av damer som tidligere avviste meg så er jeg villig til å ligge med dem men ikke noe mer.

Anonymkode: 5af1c...897

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.11.2023 den 0.40):

Om du avviste han så var han aldri god nok for deg, da burde han ikke være det nå heller.

Ikke ødelegg han.

Anonymkode: b69c0...7be

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Blir jeg kontaktet av damer som tidligere avviste meg så er jeg villig til å ligge med dem men ikke noe mer.

Anonymkode: 5af1c...897

Korrekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...