Gå til innhold

Hvordan tenker du om bursdagshilsener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke type er du? 

1. Er du den som blir glad for 1 hilsen fra den ene og bryr deg ikke om de 9 andre som ikke har gratulert deg. 

2. Er du den som blir lei deg for de 9 andre som ikke gratulerer deg. 

Anonymkode: 896af...ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Type 3 som synes at bursdager er for barn og ikke holder regnskap på hvem som gratulerer og ikke. 

Anonymkode: 58cfd...311

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er hyggelig med gratulasjoner, men holder ikke oversikt over hvem som gratulerer.  Men legger merke til en hilsen fra noen jeg ikke ventet hilsen fra. Så ingen sure miner over manglende gratulerer.

Anonymkode: 5cfc1...d42

• Liker 2
Skrevet

Så lenge de viktigste har gratulert, så blir jeg ikke lei meg for at noen jeg gikk på videregående med ikke gratulerer.

Men hvis f.eks søsteren min hadde glemt det, så hadde jeg nok blitt trist selv om jeg hadde fått 600 gratulasjoner på veggen.

Anonymkode: 82cb6...bd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilke type er du? 

1. Er du den som blir glad for 1 hilsen fra den ene og bryr deg ikke om de 9 andre som ikke har gratulert deg. 

2. Er du den som blir lei deg for de 9 andre som ikke gratulerer deg. 

Både og. Da jeg bar i begynnelsen av 20-årene, nettopp hadde flyttet for meg selv og begynt på nye studier uten å bli godt kjent med noen, følte jeg meg ganske ensom. Har et godt forhold til familien min, men da jeg ikke fikk en eneste gratulasjonsmelding, verken fra venner eller familie. Så kjente jeg ikke særlig stor glede av de to fra foreldrene mine seeent på kvelden. Og så søsteren min like etterpå.. Da var det jo tydelig at de holdt på å glemme det helt, sammen med resten. Kan knapt huske tristere bursdag når jeg tenker meg om. Husker jeg trøstespiste brownies jeg hadde bakt til meg selv, men den smakte ikke særlig godt.

I dag h or jeg har min egen lille familie holder det lenge med ekstra oppmerksomhet fra mann og barn. Da betyr det mindre hvorvidt folk har glemt dagen min (har ikke bursdag på Facebook, så heller ingen ‘tigging’ etter gratulasjoner der;)

Anonymkode: 223b6...1dc

Skrevet

Jeg merker hvilke gratulasjoner som kommer fra hjertet, de som husker meg uten å bli minna på av Facebook. De som sender meg en pm betyr hundre ganger mer enn bare en av hundre på Fb-veggen 

Anonymkode: b5af6...7bc

Skrevet

Jeg blir lei meg når jeg blir glemt eller det ikke ønskes å gratulere meg. Betyr jeg så lite. 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg blir glad for gratulasjoner, men det er klart jeg legger ekstra merke til det hvis jeg får gratulasjon fra noen jeg ikke hadde ventet det av. I de fleste tilfeller ville jeg tenkt at personen bare hadde har det travelt og har mye annet å tenke på hvis jeg ikke får gratulasjon fra en relativt nær person. Med mindre det er kjæreste/partner, da hadde jeg blitt lei meg hvis han ikke engang hadde gratulert meg.

Anonymkode: d9a36...c1e

Skrevet

Nr 2. Det tar ikke lang tid å sende en liten gratulasjon . 

Anonymkode: b8c6d...d5a

Skrevet

Som ellers i livet, jeg setter pris på det positive, de som utviser hyggelig adferd, så fokuserer jeg ikke på resten. Noen ganger er det deilig bare å være en som ikke synes.

Typisk jobbe i en by der ingen trenger å kjenne en, vet hva en driver med, uansett by, bare dure fremover!

Skrevet

De som er låst i samme sfære hele tiden, har aldri kjent på det! Da kan det bare gå oppover. En kan reise langt selv om en er i samme by!

Skrevet

Den som blir lei seg om familie eller nære venner gratulerer på veggen på facebook framfor å skrive sms/ringe.

Anonymkode: ca138...e00

Skrevet

Jeg blir glad for alle som gratulerer meg, og det er aldri noen jeg savner gratulasjon av. 

Noen ganger får jeg melding av gode venner med bare herreguuuuuuuuuuuud jeg glemte bursdagen din, men det satt jeg ikke og ventet på akkurat, jeg vet jo de er glade i meg. 

Eneste gangen jeg virkelig venter på EN spesiell gratulasjon, er når jeg er forelska i noen.

Anonymkode: 39293...215

Skrevet

Synes det er helt greit om det glemmes, vet jo hvor lett jeg har for å glemme ting så det forventes ikke, men er koselig å få det.

Skrevet

Sender en personlig hilsen, men trenger ikke å flagge det på Facebook eller lignende. Nå er jeg en litt anti sosiale medier type, så venner og familie får en sms eller at jeg ringer på dagen. Kjøper gjerne en liten gave til dagen. 

Anonymkode: f88fe...6ba

Skrevet

Setter pris på bursdagshilsen. Sist fikk jeg 4. To av de var fordi vi har et felles familiemedlem som har bursdag på samme dag. Av veldig nære familiemedlemmer så glemte en det. Litt sårt. 

Anonymkode: b197c...d0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...