Gå til innhold

Betale toll for en kjole fra Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å bli klok, men kanskje noen her vet. Har funnet en kjole på en norsk side, men de har også en dansk side og butikk i København. De er voec-registrert. Kjolen koster 3100NOK. De reklamerer med gratis frakt. Klarer ikke å bli klok på om jeg da vil få en eller annen toll eller mva overraskelse.. Noen som kan hjelpe meg å forklare? 😅

Anonymkode: 28028...440

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er de VOEC registrert så skal normalt MVA være inkludert men vet mange feilmerker pakkene her og MVA tilkommer opplevd dette noen ganger selv ved bestilling av bildeler både fra England og Frankrike 

• Liker 1
Skrevet

Om mva. er inkludert blir det ingen ekstra regning, nei.

Anonymkode: c99b4...0aa

Skrevet

Syns bare det var litt «fishy» å ha en norsk side når butikken egentlig er dansk og sender fra Danmark, men det er kanskje normalt. Den danske butikken har 50 000 følgere så den er i hvert fall ekte.. Jeg googlet butikknavn + voec og da kom de opp på en lang liste over danske nettbutikker, men jeg klarte ikke helt å finne ut om den er oppdatert. Butikken heter tiffanyfashion.no (bare navnet i seg selv er rart😅)

Skrevet

Butikken i Danmark tar ansvar for å trekke fra dansk mva og legge til norsk mva, så det er nok inkludert i prisen. Det er toll på klær, og som Voec registrert skal butikken også ha regnet inndelt i prisen, men stemmer ikke alltid. Hvis de har tatt med toll er varen ferdig tollbehandlet, skal du ikke få fortollingsgebyr.

Anonymkode: 4a3bd...dc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Syns bare det var litt «fishy» å ha en norsk side når butikken egentlig er dansk og sender fra Danmark, men det er kanskje normalt. Den danske butikken har 50 000 følgere så den er i hvert fall ekte.. Jeg googlet butikknavn + voec og da kom de opp på en lang liste over danske nettbutikker, men jeg klarte ikke helt å finne ut om den er oppdatert. Butikken heter tiffanyfashion.no (bare navnet i seg selv er rart😅)

Den står på Skatteetatens side:

IMG_4437.jpeg

Anonymkode: 1e825...b22

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den står på Skatteetatens side:

IMG_4437.jpeg

Anonymkode: 1e825...b22

Tusen takk! :) Er det da riktig at jeg betaler frakt + toll (299) ekstra? Og ingen mva?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...