Gå til innhold

Årsaker til brann i hage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reagerte på kraftig brent lukt i går midt på natten. Så gjennom vinduet at det brant kraftig i en hekk hos naboen. Fikk varslet brannvesenet og vekket naboene. Alt gikk fint, men var bare flaks at jeg er nattemenneske og ikke hadde sovnet enda da det begynte å brenne. Ingen av de andre naboene fikk det med seg før lenge etter brannvesenet hadde kommet. Flammene stod tett opp mot huset som lå ca 2-3 meter i fra.

Nå i ettertid har jeg prøvd å tenke ut årsaker til denne brannen. Naboene det brant hos ante ikke hva som kunne ha skjedd. Det var kaldt og fuktig i luften og hadde regnet like før. Klarer derfor egentlig ikke å se for meg andre årsaker enn at noen har tent på hekken med vilje. 

Syns dette er skikkelig ekkelt og vet ikke om heg klarer å sovne i natt om det kan vise seg å være en pyroman o.l i nabolaget vårt.

Lurer derfor på og håper noen her har forslag til andre årsaker til storbrann i en hekk midt på natten vinterstid?😕

Anonymkode: 053f0...f51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm. Noen kan ha tømt peisaske på hekken (bra gjødsel) og så har det vært skjulte glør som har blusset opp?

Skjedde med ei på jobben, der svidde hun av en diger thuja og skjønte ingenting, siden asken hadde stått i bøtte i flere dager og det til alt overmål regnet ute…

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...