Gå til innhold

Magesmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har et medisinsk spørsmål. Lei av å sitte på venterommet i flere timer for så å bli sendt hjem med en paracet og ibux så lurer på om noen her kanskje har noe lignende eller har råd. 

Har hatt magesmerter en stund som kommer og går. Noen ganger blir det gjentakende i 2-3 dager mens andre ganger kommer det en dag også går det flere måneder til neste gang. Smerten starter lavt og øker gradvis til ekstrem smerte der jeg ligger i fosterstilling. Det er verst i 3-4 timer også går det gradvis ned igjen. Det er øverst til høyre i magen rett under ribbein og stråler også ut til ryggen. Gjør vondt å trykke på, vondt å ligge på den siden, vondt å gå/stå oppreist. Blir også verre av å spise mat. Får litt lindring hvis jeg ligger på kne uten at magen rører bakken (typ yoga stilling) eller hvis jeg sitter litt lent fremover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som gallesteinsanfall. Ville dratt til fastlegen som kan ta ultralyd/henvise til ultralyd for å se om du har gallestein. Smertelindring er behandling med mindre steinen er stor og man er hyppig plaget, da kan man fjerne hele galleblæreren med operasjon. Det er også lurt å få smertestillende på resept av fastlegen, voltaren pleier vanligvis ha best effekt på et smerteanfall. Ellers er det som du sier, Paracet og Ibux.

Anonymkode: 830ba...3a6

• Nyttig 1
Skrevet

Tusen takk for svar! Har vært på ultralyd for å se etter gallestein men de fant ingenting. Men fikk time noen måneder etter "anfallet" så vet ikke om det var grunnen til at de ikke fant noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...