Gå til innhold

Salg av hytte innad i familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror kjøpte familiehytta av vår far. Jeg og min søster ble spurt om vi ønsket å kjøpe, men pga av at vi begge bor langt unna der hytta er sa vi nei. 

Ble nylig fortalt at vår bror da burde kjøpt oss ut av hytta siden den er en del av arven vår. 

Stemmer dette?

Anonymkode: c0f5a...405

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der skjønte jeg ikke helt hva du mente?

Anonymkode: 68e48...6cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min bror kjøpte familiehytta av vår far. Jeg og min søster ble spurt om vi ønsket å kjøpe, men pga av at vi begge bor langt unna der hytta er sa vi nei. 

Ble nylig fortalt at vår bror da burde kjøpt oss ut av hytta siden den er en del av arven vår. 

Stemmer dette?

Du må neste forklare bedre. 

Fikk han hytten i arv er svaret ja. 

Kjøpte han den skal han selvsagt ikke betale dere itillegg. Dere arver jo da pengene fra salget alle sammen. 

Er det kun gitt en lavere symbolsk sum må dere regne på det. 

Anonymkode: 0896f...afe

Skrevet

Om hytta regnes som forskudd på arv skal hytta trekkes fra fremtidig arveoppgjør. Om han bare har kjøpt hytta uten at det regnes som arv, blir jo kjøpesummen en del av det fremtidige boet. 

Så nei, han skal ikke kjøpe dere ut. 

Anonymkode: 74218...272

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Faren deres lever og hytta er solgt av ham til broren deres. 

Dere får arv når far dør, hvis han etterlater seg noe til dere. 

Anonymkode: 2d828...079

• Liker 1
Skrevet

Beklager dårlig forklaring. Men da stemmer jo det jeg har ment hele tiden. At vi får deler av kjøpesummen når våre foreldre går bort. 

Takk for svar!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beklager dårlig forklaring. Men da stemmer jo det jeg har ment hele tiden. At vi får deler av kjøpesummen når våre foreldre går bort. 

Takk for svar!

Ja, alt deles på dere tre søsken hvis ikke annet blir bestemt. Og broren din får like stor del som dere, hvis ikke han fikk hytta som forskudd på arv, men betalte den på vanlig vis. 

Anonymkode: 68e48...6cf

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Takk for svar!

Ja da vil dere 3 arve deres foreldre🙂🙂

Skrevet

Det finnes ingen arv før faren deres er død. Så lenge han lever kan han gjøre akkurat hva han vil med sine egne eiendeler, inkludert å selge dem til hvem han vil. 

Anonymkode: 67e35...b69

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...