Helgekarjol Skrevet 20. november 2023 #1 Skrevet 20. november 2023 Donald Trump har trappet opp retorikken. Språket hans har fått både andre politikere og historikere til få assosiasjoner om hvordan nazister og fascister snakket om politiske motstandere og minoriteter i Tyskland og Italia på 1930-tallet. - Vi vil utrydde kommunistene, marxistene, fascistene og de venstreradikale kjeltringene, som lever som skadedyr innenfor vårt lands grenser, sa Trump under et valgkampmøte i New Hampshire. I en tale på grensa til Mexico han at papirløse innvandrere i USA «forgifter vårt lands blod». Men fansen støtter han vel fortsatt, eller har de fått nok nå? https://www.theguardian.com/us-news/2023/nov/15/biden-trump-nazi-rhetoric-vermin 1
Druid Skrevet 21. november 2023 #2 Skrevet 21. november 2023 Helgekarjol skrev (21 timer siden): Donald Trump har trappet opp retorikken. Språket hans har fått både andre politikere og historikere til få assosiasjoner om hvordan nazister og fascister snakket om politiske motstandere og minoriteter i Tyskland og Italia på 1930-tallet. - Vi vil utrydde kommunistene, marxistene, fascistene og de venstreradikale kjeltringene, som lever som skadedyr innenfor vårt lands grenser, sa Trump under et valgkampmøte i New Hampshire. I en tale på grensa til Mexico han at papirløse innvandrere i USA «forgifter vårt lands blod». Men fansen støtter han vel fortsatt, eller har de fått nok nå? https://www.theguardian.com/us-news/2023/nov/15/biden-trump-nazi-rhetoric-vermin Han endrer jo ikke retorikk, bare skrur den til. Jeg satt å leste hva han hadde som planer, og de skisserte ut et rammeverk for et despotisk diktatur, så å fylle på med dette er naturlig. Jeg kan ikke tenke meg at dette ha noen betydning på tilhengerene. Problemet er ikke egentlig Trump, det er folk. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå