Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å få en master i rettsvitenskap. Akkurat nå tar jeg opp fag for å kunne komme inn på studiet. Ønsker helst å komme inn på en av skolene som har femårig studieforløp men snittet er utrolig høyt. Har som plan B å fullføre både bachelor og master på BI, men det jeg lurer på er om noen har litt peiling på hvor vanskelig det er å komme inn på en master hos BI? Har hørt av noen at det ikke skal være så veldig vanskelig fordi BI ønsker å beholde elever fordi man betaler en god del penger for å gå der, men på en annen side så er jo master i rettsvitenskap et veldig ettertraktet studie med få plasser. 

Skrevet

Master i rettsvitenskap ved BI er vel helt nytt så det er umulig å si hvor vanskelig det kommer til å bli å komme inn. 

Anonymkode: 1409a...56f

• Liker 2
  • 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ifølge BI sine egne nettsider var inntakskravet i 2023 på 57.0 i ordinær kvote, og 52.3 i førstegangskvoten:) Regner vel med at det blir noe lignende i år? Ved de andre institusjonene som tilbyr bachelor+master, så ved UiS var det tilsvarende 5,8 og 5,32, og ved UiA 5,85 og 5,39.

Høgskolen i Innlandet er jo også et alternativ, men da blir det jo bare bacheloren først der, før du må søke deg inn på master et sted. Det er jo også en mulighet? Ifølge deres nettsider var inntakskravet på ordinær kvote 5,5 og førstegang 5,1:)

Masse lykke til!

Anonymkode: 409ab...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...